REPORT
Reporty z vĂkendu: Red Snapper i po letech naĹľhavili, Take Control zvukovÄ› neobstála
PáteÄŤnĂ veÄŤer v Praze pĹ™ipravil kvalitnĂ line-up. NejdĹ™Ăv jazzovĂ eklektici Red Snapper v Akropoli s pĹ™esahem ke zlomenĂ˝m beatĹŻm a hned po nich drum'n'bassovĂ˝ melancholik Klute a jeho kolega Survival v Abatonu. Jen škoda, Ĺľe na Take Control nebylo slyšet.
Red Snapper přijeli do Prahy s velkou ozvěnou. Po dlouhé době se vloni "znovuoživili", odehráli několik povedených koncertů a zavřeli se do studia, odkud semtam pronikly ukázky připravovaného materiálu. S novým saxofonistou dorazili i do Akropole.
PĹ™i hodinovĂ©m ÄŤekánĂ v Akropoli jste sice mohli kapelu nÄ›kolikrát zatratit a rozhodnout se, Ĺľe pokud hned nezaÄŤnou, fakt uĹľ odejdete. JenĹľe kdyĹľ pÄ›t minut po pĹŻl devátĂ© odstartovali svĹŻj set breakbeatovou našlapaninou Keeping Pigs Together okoĹ™enÄ›nou hutnou basou a navázali k rychlejšĂm taneÄŤnĂm beatĹŻm směřujĂcĂ Snapper, nezbylo neĹľ pokyvovat hlavou.
VystoupenĂ okoĹ™enili i novinkami. JenĹľe ty spĂš atmosfĂ©ru koncertu umrtvily. PĂsniÄŤce Wanga Doll sice nechybĂ chytlavĂ˝ kytarovĂ˝ riff postavenĂ˝ na surovĂ˝ch tĂłnech saxofonu, jenĹľe celek pĹŻsobĂ jako americká country. PodobnÄ› i dalšà novinka Clam, kde pouĹľili motiv podobnĂ˝ These Boots Are Made For Walking u nás známÄ›jšà coby Boty proti lásce.
S blĂĹľĂcĂm se koncem znovu zabrousili do historie a jako pĹ™Ădavek naservĂrovali Suckerpunch. Oproti studiovĂ© podobÄ› ji zrychlili, pĹ™idali na hutnosti a dĂ©lce, a vytvoĹ™ili tak regulĂ©rnĂ taneÄŤnĂ song zalitĂ˝ hektolitry energie. PovedenĂ˝ závÄ›r bohatÄ› vyvážil prĹŻmÄ›rnou prostĹ™ednà část koncertu. Red Snapper v Akropoli i bez MCho Deta ukázali, Ĺľe toho ještÄ› majĂ hodnÄ› co Ĺ™Ăct. Ovšem mÄ›li by si rozmyslet, jakĂ˝m hudebnĂm jazykem chtÄ›jĂ promlouvat. AktuálnĂ tvorba ve srovnánĂ s jejich dĹ™ĂvÄ›jšĂmi vÄ›cmi obstojĂ jen těžko. Â
RychlĂ˝ pĹ™esun do Abatonu, kde odstartoval akci Take Control Slovák Clive. PĹ™ipravil homogennĂ selekci bez vĂ˝raznÄ›jšĂch momentĹŻ, která by sedÄ›la spĂš do poloviny párty neĹľ na rozjezd. Zvuk byl ještÄ› dobrĂ˝, tanÄŤilo se, jak si Clive pĂskal. HlubokĂ© beaty obÄŤas vytasily drápky, sem tam a nÄ›kdy pĹ™ĂjemnÄ› zamrazilo v zádech. Trochu alibisticky zaĹ™adil po pĹ™Ăchodu Klutea do svĂ©ho setu i jeho melancholickou hitovku Hell Hath No Fury.
JenĹľe tady kladnĂ© hodnocenĂ lednovĂ© TC konÄŤĂ. VĂ˝hrad je hned nÄ›kolik. NerozumĂm, jak se mĹŻĹľou na kvalitnĂ párty jako TC realizovat VJovĂ©, kteřà podporujĂ hrajĂcĂho DJe a vlastnÄ› i návštÄ›vnĂky obrázky typu "ChcĂpni, je to tak", "Tanec-mazec" a jistĂ˝m vrcholem jejich umÄ›nĂ je natáčenĂ tramvajĂ na barrandovskĂ©m kopeÄŤku. PozdÄ›ji se sice pustili i do vÄ›tšĂch experimentĹŻ (promĂtánĂ barev do ÄŤernobĂlĂ˝ch obrázkĹŻ), ale tentokrát videoprojekce jako nedĂlná součást párty neobstála.
DobrĂ˝ veÄŤĂrek ovšem dÄ›lá hlavnÄ› zvuk. JenĹľe po nástupu Survivala a jeho deepovÄ›jšĂho vĂ˝bÄ›ru se slabiny soundsystĂ©mu objevily naplno. PĹ™evazbenĂ© spodky, pĹ™i kterĂ˝ch bylo moĹľnĂ© zaslechnout i Ĺ™inÄŤenĂ plechĹŻ uvnitĹ™ Abatonu, stĹ™Ădaly pĹ™estĹ™elenĂ© výšky, kterĂ© se zapichovaly do zvukovodĹŻ jako rezavĂ© hĹ™ebĂky. Ke všemu navĂc obÄŤas vypadávala část pravĂ© reprobedny.
Je jasnĂ©, Ĺľe DJ chce, aby byl slyšet, a tak jde na mixáku klidnÄ› i do ÄŤervenĂ˝ch. JenĹľe od toho jsou zvukaĹ™i (v pátek jsem je v Abatonu za pultem vidÄ›l tĹ™i), aby hudbu usmÄ›rĹovali. Oni byli asi spokojeni.
Ani na dolnĂ Radio 1 stagei to nebylo o moc lepšĂ. ZnÄ›l tu sice milĂ˝ breakbeat (tĹ™eba Freestylers – Boom Blast, Jump N Twist) prohnutĂ˝ pod těžkĂ˝m dubstepem, jenĹľe vazbilo to stejnÄ› jako o patro výš. A tak po nÄ›kolikátĂ©m zkontrolovánĂ kvality zvuku na dnb stagei jsem pĹ™ed jednou opustil bojištÄ› s nevyplnÄ›nĂ˝m přánĂm slyšet Klutea.
MoĹľná mám pĹ™ehnanĂ© poĹľadavky na kvalitu zvuku, moĹľná jsem jen zmlsanĂ˝ Ostravou, kde je sound vÄ›tšinou vycizelovanĂ˝ do nejmenšĂch detailĹŻ. MĹŻĹľete namĂtnout, Ĺľe Abaton je velmi sloĹľitĂ˝ prostor na nazvuÄŤenĂ. JistÄ›, ale uĹľ i tam jsem zaĹľil zvukovÄ› mnohonásobnÄ› nároÄŤnÄ›jšà koncerty (Bauchklang, Sperm festival), kterĂ© znÄ›ly vĂ˝bornÄ›.
Minulá TC tak byla dĹŻkazem toho, Ĺľe bez zvuku se prostÄ› velká akce nedá udÄ›lat. A kdyĹľ nenĂ pořádnÄ› slyšet, co vlastnÄ› DJ hraje, nemĹŻĹľete tady ÄŤekat kdovĂjak nadšenĂ© hodnocenĂ. Tak snad přÚtÄ› a do konce, Take Control of The Sound.
  Â