REPORT
Report z Bushe od Medana
Po krátké přestávce jsem se zase vydal z Liberce navštívit Roxy a jak jinak než samozřejmě na Bush. Hlavní hvězdu večera Teebeeho jsem dosud (z jeho již několika návštěv ČR) slyšel jen jednou a to na Cosmic Tripu (odtud si z pochopitelných důvodů jaxi nic nepametám...) a tak jsem byl na něj přirozeně zvědavej. Hned na úvod musím říct, že zklamanej sem nebyl.
Nechci ale předbíhat. Do Roxy se nám (mě s kamarádkou Irčou) jako obvykle nepodařilo dorazit dříve než ve 23 hodin (btw. proč ne - to číslo je hezký;) jelikož příchodu předcházela prohlídka denní a později i večerní Prahy a také menší domácí alkoholová příprava (to chce, jelikož v Roxy jsou bary nehorázně drahý). Tentokrát jsme v Tescu koupili chemicky modrej hubolep s názvem Curacao, kterej už sem nepil někdy od střední...
Jak jsem řekl do Roxy jsme přišli někdy po 11 hodině, kdy byl na line-upu napsán Ghonzales vs. Nitrous v back2back setu (to jak správně tušíte znamená, že desky pouštěli nastřídačku). Roxy bylo tou dobou už celkem příjemně zaplněné, ale ještě ne tolik, aby se tu nemohly tři puberťačky prohánět a hrát "na babu" - to sem viděl v Roxy poprvý. :)
Ze začátku, vždy než se rozkoukám a aklimatizuju na atmosféru klubu (která pro mě v Roxy bývá vždy příjemná), jsem ještě schopnej rozpoznávat co djs hrají a tentokráte mě i napadlo si pár věcí namačkat do mobilu. Takže pokud to někoho zajímá tak od dua Nitrous vs. Ghonzales jsem zaslechl např. tyto skladby: Bulletproof & Optiv - Camouflage, veselou Bull it od Eda Rushe a Opticala, pak několik diskošek jako třeba Drop it down - Calibre & MC Fats nebo současná další High Contrastova hitovka - Racing green (mimochodem u ní sem čekal trochu jásavější reakci od publika než se ve skutečnosti děla). Ještě mi kluci udělali radost novým Gridlokovým remixem starý pecky Compound - znovu od Eda Rushe a Opticala.
Celkově bylo vystoupení Ghonzalese (za Roxy booking) s Nitrousem (za Shadowbox) řekl bych zábavné (tedy myslím tak, že jsem se nenudil, a i lidi často aplaudovali) a také příjemné na poslech, takže ho hodnotím kladně. Během jejich hraní padla taky nějaká ta vodka (zapíjená tím modrým fujtajblem co jsme si s sebou v láhvi přinesli) a taky první pivka (za neskutečných, ale v Roxy bohužel obvyklých 30 korun!). Po tříhodinovém setu již zmíněných djs zazněla nádherná deska Fragrance rain od Terminal velocity, při které už byl připraven ke svému výkonu za zády djů sám Teebee. Ještě než začal tak jsem ho blejsknul. Ta fotka je odpověď na otázku Can you say cheese? Teda až po tom co nejdřív odpověděl. Jak jinak než cheese... :) Začal tím, že tuto desku zrewindoval (tedy prudce otočil do protisměru) a pustil první svou věc, kterou také řádně vyscratchoval. Tím se tento výborný norský producent a např. také zakladatel labelu Subtitles uvedl a to s vřelým ohlasem už tak rozpařených lidí, kterými byl tou dobou taneční parket a zbylé prostory Roxy pěkně zaplněn.
Párty je teď v plném proudu. Nečekané (teda minimálně pro mě) bylo to, že Teebee hrál hodně z cdček. Gramce také, jak je u něj zvykem, používal ke scratchování. To mu šlo dobře, ale bylo vidět, že má scratche nejspíš natrénované. Při svých sice krátkých, ale za to dobře provedených a fungujících mixech, hojně a inteligentně využíval i efekty na mixu. Styl drum'n'bassu, který Teebee nejen produkuje, ale i hraje, je pro něj charakteristický a dá se říct originální. Jeho desky jsou seversky chladné s masivními basami. Vše pěkně rozlámané a tvrdé. Prostě masakr. :) Na druhou stranu, se ale tyto masakry také prolínají tak trochu psychadelickými melodiemi, což je jen dobré - je na čem si ulítnout. Co se týče výběru desek - jak jsem řekl měl sebou cd s nejnovějšími dubplaty, takže bylo slyšet hodně ještě nevydaných věci a tudíž po mě nechtějte abych chrlil jména, která neznám. ;) Vzpomínám si na jedno: Bacteria od Eda Rushe & Opticala v remixu od Pendulum.
Už jsem byl v plné parádě příjemně naladěn a tím pádem jsem neměl ani chuť identifikovat tracky. Místo toho jsem fotil a fotil. Během toho jsem opět poznal, že Roxy není klub kam se chodejí bavit jen Češi (proto nejspíš ty přemrštěný ceny na barech), ale poznal jsem tam třeba pár z Anglie (viz fotka - týpek s brýlemi se slečnou) nebo 2 chlápky v backstagi s typickým USA smile (americkým úsměvem) co se chtěli hned s každým fotit (a tak jsem se musel zasmát, když za mnou později přišla Irča, vyfocená s tím samým týpkem:). Teď bych rád pozdravil všechny roštěnky, co jsou na fotkách (ať už samy, spolu nebo se mnou) a týpka co mě zhulil (taky je ve fotkách) - fajn model, woe. ;) Dalším, oči převážně pánského publika přitahujícím aktem, byly dvě slečny s partnerem na schodech do backstage - příjemné oživení, i Teebee se koukal. :) (viz fotky) Během Teebeeho setu se něco dělo s odposlechem - musel se vyměnit nebo co. Důvod neznám, ale to není podstatné. (ten původní padal dolů po schodech pozn. Techno.cz) Hlavní, co chci říct, je to, že sem si při tom vzpoměl na časté stížnosti na zvuk v Roxy. Mě připadal v pohodě, pravda slyšel sem lepší, ale řekl bych, že ten v Roxy je i tak dostačující.
Ráno už byla za Teebeem připravena IM Cyber a když Teebee signalizoval "už jen jednu desku..." pustila se do toho. IM Cyber moc nemusím, přesto se mi ze začátku její set celkem líbil, hrála pomalejší rozlámané věci, třeba výbornýho Amita - Dual sense. Ale když po dalším ještě lepším Amitovi - Village folk namixovala Bring it on tak to už se mi nelíbilo. Střídáním skvělých pohodových věcí s takovými masakry mě moc nezaujalo (a to sem zrovna dostal chuť pařit). Ráno pak sklouzla až k liquid funkům (což je na závěr pochopitelné) a po Vertigu od Matrixe jsme se konečně po parádní akcičce odebrali k šatně a ven.
Tentokráte jsem si nedal ani jeden fotbálek, ale to určitě napravím někdy příště. Třeba na další Bushi tentokráte s výborným maďarským producentem SKC známým buď sólo, nebo s dalšími dvěma lidmi jako Mindscape a s Chrisem SU + Safairem + Bratwou a ještě jedním jako Tactile. Podle toho co znám ze záznamů, bude ke slyšení velmi kvalitní drum'n'bass, zase z trošku jiného soudku než od Teebeeho.
Závěrem si ale neodpustím jednu poznámku k line-upům Bushů. Za prachy, které stojí vstup na dle anket nejlepší dnb akci u nás, bych si raději poslechl i jiné velmi kvalitní djs (a že jich tu není málo) než ty, co se na Bushi objevují téměř pokaždé. Máme tu taky třeba Ostravu, Brno a další města po celé republice, kde jsou djs, kteří dokáží často víc než dovezené hlavní hvězdy. Proč se jim tedy nedá prostor a místo toho musíme vídat a poslouchat stále ty samé tváře, které nás díky tomu přestávají bavit? Vím, že nejsem jedinej s tímto názorem.