PROFIL

 

Bo.Dan

Profil

BO.DAN poprvé navštěvuje klub Roxy okolo roku 1995 a postupně se seznamuje s taneční scénou. První gramofony si kupuje až v létě 2000 a začíná trénovat a tříbit si svůj zvuk. Během roku dostává první nabídky na hraní. Zhruba po roce začíná vystupovat v Pražské Roxy na party "Free Mondays" a koncem léta 2001 nahrává své první demo. V časopise Bassline v listopadu 2001 vychází v rubrice DJ at WORK recenze s velmi kladnými ohlasy. Postupně přijímá nabídky na hraní ve většině pražských klubů a je hostem v mnoha klubech v republice.

V září 2002 nahrává demo Mood, kvůli délce je nucen ho rozložit na tři CD. Bohužel kvůli povodním vycházejí recenze na demo Mood s velkým zpožděním, nicméně v časopise X-Mag získává ocenění demo měsíce a Bassline mu přiřkl též skvělé hodnocení. V létě 2003 dostává nabídku vystoupit na prvním ročníku festivalu Go Planet Roxy na progressive stage a nahrává demo Summer Night pro DJskou soutěž agentury Lighthouse. Ve výběru uspěje a díky tomu vystupuje na dnes již legendárním festivalu Open Air Field. Během téhož léta stihl vystoupit na Slovensku a ve varšavském klubu Klatka v Polsku jako headliner večera.

V roce 2004 získává společně s DJem Raiem rezidentní noc Vlny na houseboatu Bukanýr. V březnu téhož roku startuje Bukanýr.cz booking jehož se stává členem a v dubnu získává v časopise X-Mag demo měsíce za Progressif mix 1/2004. Do konce roku stále vystupuje po celé české republice. Za zmínku stojí např. hraní s Phillem "Moonface" Thompsonem, vystoupení v polském klubu Ex.Lemon, anebo oslava Silvestra 2004 v pražské Roxy na hlavní stagei.

 

Rozhovor

Tak Bohdane, ohlédni se pro mě a pro naše čtenáře o několik let zpátky a zavzpomínej na své začátky... Jak už je to dlouho, co jsi se dotknul své první desky?

Než jsem se úplně poprvé dotkl svého vlastního asfaltu, předcházelo tomu asi pětileté období chození do klubů na různé mejdany a tehdy mě hodně bavilo to, co hrával Rai, Vilém a Airto. Nebyl jsem ten typ, co by si přál stát na jejich místě a být taková rádoby pseudohvězda, ale hodně mě to lákalo si to aspoň vyzkoušet. Pak mě kamarád nechal na gramce sáhnout a já se rozhodl, že začnu šetřit. Nebyla jiná možnost, než koupit vlastní gramofony, protože pořád k někomu chodit a doprošovat se, jestli si můžu přijít zahrát, to se mi nechtělo a nemám na to vlastně ani povahu. Pak mi kamarád ještě ukázal základy, jak vůbec na to a já po dobu x měsíců trénoval den co den, průměrně pět hodin v kuse. :)

Co jsi vlastně v té době hrával a kde jsi nakupoval?

Asi jako každý jsem si prošel tím obdobím, kdy jsem se teprve hledal a nakoupil pár desek úplně mimo mísu, které se spolu navíc špatně míchaly. Byl to klasický house, nechyběly vokály, ani nehratelné divnosti mnohdy až do diska, ale nějak se začít musí. Tehdy jsem nakupoval hlavně v Disco Ducku, ale už v roce 2001 jsem si začal objednávat muziku z Juna.

Jak jsi se vlastně seznámil s Romanem Raiem? V jeho společnosti jsi k vidění určitě nejčastěji, přičemž společné máte i stylové zaměření...

Romana znám už cca deset let. Byl to dobrý kamarád mých známých, kteří mi ho jednou představili. O něco později jsem mu začal dělat i řidiče a vozit ho za hraním, přičemž se pak jednalo o prokecané hodiny a hodiny o všem možném i nemožném, ale hlavně o muzice, která nás dost zásadním způsobem spojovala.

A spojila natolik, že jste spolu před časem založili i značku Solstice Records, díky níž Roman vydává jeden track za druhým prostřednictvím digital downloadu na tolik oblíbeném Beatportu a dalších velkých serverech...

Ten nápad se začal rýsovat už někdy v roce 2002, když jsme spolu jeli do ostravského Fabricu a on měl v šuplíku několik skladeb, s nimiž se chtěl pochlubit i veřejnosti. Jenže tenkrát jsme věděli, že tu není nikdo, kdo by byl schopen vyrobit opravdový master, aby to srovnatelně hrálo s produkcí, která se dělala venku. Pak se objevil Beatport a my to jednoduše zkusili, muziku jim poslali a ono to fakt vyšlo! Label Solstice, který se pro zajímavost měl původně jmenovat Fairytale, jsme založili v roce 2004 a do dnešního dne se na jeho křídlech objevilo 25 skladeb, které hrají třeba Hernan Cattaneo, Jody Wisternoff, Desyn Masiello, Omid 16B, Kazell, Matt Rowan, Sandra Collins a mnoho dalších, včetně mě a Romana samozřejmě... :)

Je to ovšem pár dnů, kdy vám začalo být tohle vydavatelství malé a spustili jste další dvě značky. Proč to? Jak se jmenují a co v jejich katalogu postupně najdeme?

Ten důvod se sám nabízel. Baví nás totiž i jiné styly, než jen to, co dělá Roman a tak jsme chtěli na jednu stranu pomoct tuzemským producentům a na druhou v tom mít trochu pořádek. Takhle vznikla moje značka Vodkaredbull Records, přičemž track Believe In Me od pardubického Deniuse už lidi na Beatportu stahují a dokonce se tenhle singl dostal až na 13. místo drum´n´bassové hitparády Beatportu. Právě teď nám vychází pokračování díky nadějnému Kubátkovi. Co se týče stále populárnějšího minimalu, tak za tímhle účelem si Roman zřídil label Minimax Records a tam se dočkáme prvních věcí od producenta Nippa.

Ty sám hraješ už dneska jenom z CDček, jak jsem se několikrát mohl přesvědčit... Jaký styl je u tebe teď prioritní a neuvažuješ třeba o Final Scratchi?

Používám hlavně CDčka, ale občas sáhnu i po nějaké raritě, kterou si schovávám na deskách. Mám pocit, že hraju mix snad úplně všeho, ale progressive house u mě bude asi vždycky na prvním místě. Jinak najdeš v mém setu různé odnože house music: tech-house, vokály i electro house. Na minimal zatím nemám tolik odvahu, i když občas taky nějakej ten mini moment u mě v setu objevíš. Jsem rád, když to šlape, přičemž to nemusí být ani nějak extrémně rychlé, ale hlavně euforické! A co se týče Final Scratche, tak ten bych opravdu nechtěl... Viděl jsem ho už několikrát za provozu zkolabovat a co můžeš potom honem dělat, že? Když už, tak Ableton, ale na druhou stranu by mi vadilo, že si nemůžu na ten talíř ani sáhnout a jen klikám. To mi přijde trošku nuda!

Tvoje jméno je také spojováno s House boatem U Bukanýra, kde máte právě s Romanem rezidentní noc s názvem Vlny. Jaká je vlastně historie tohoto večírku?

První Vlny se na Bukanýru uskutečnily v červnu roku 2003, jako moje rezidentní noc a byla tu vždy každý druhý čtvrtek. Po zhruba půl roce jsme získali souběžně s mým členstvím v bookingu Bukanýr.cz první pátek v měsíci a dohodl jsem se, že tady budeme hrát společně s Romanem, a že se tu s námi vždycky představí ještě nějaký host. Díky tomu slavíme v červnu tzv. Půlročí a v lednu další rok fungování. Více informací se mohou lidi dočíst na nově spuštěné adrese www.myspace.com/legendarnivlny.

Když jsme u toho, co pro Tebe vlastně fenomén MySpace znamená?

Já to beru tak trochu jako Líbím se ti pro DJe. :) Super je jednoduchý ovládání, nemusíš si kupovat drahou doménu, můžeš okamžitě komunikovat a nacházíš tu neustále spoustu zajímavých lidí...

Kromě bookingu Bukanýr.cz, o jehož chod se staráš, tě najdeme dneska také v Roxy bookingu a jsi členem sdružení Progressive Session. Co se pod touhle hlavičkou skrývá?

Opět zmíním aktuálně spuštěný profil na MySpace, v tomhle případě www.myspace.com/progressivesession a po kliknutí zjistíš, že nás je celkem pět. Kromě mé maličkosti bys tu našel ještě Tomáše Haverlíka, Martina Grednera, samozřejmě Romana Raie a hlavou celého projektu je DJ Tazz. Ten nápad vznikl v roce 2002 a ideou bylo představit lidem ten ne tolik typický zvuk stylu progressive house, který u nás v té době teprve zapouštěl kořeny. Dnes už se vše zase trochu hudebně změnilo, nicméně projekt stále funguje. Na stránkách www.progressivesession.net pak najdeš Romanovu tvorbu, naše sety a informace o tom, co se na téhle scéně aktuálně děje. Proběhlo také několik více či méně úspěšných akcí i mimo Prahu a doufejme, že se brzy dočkáme pokračování...

Při této příležitosti bych se tě mohl vlastně také zeptat na aktuální hrací termíny... Takže kdy a kde?

22.12. si zahraju na druhém pokračování Cylon Night v Pekelném Baru s DJem Wiccem, 26.12. si to střihnu s DJem Cubikem na Midweek Lounge v Roxy, Nový rok přivítám s dalšími členy Roxy bookingu na Return of the King, kde jinde, než v Roxy... Co se týče začátku roku nového, tak 5. ledna oslavíme s Romanem Raiem další výročí našich Vln na House boatu U Bukanýra, 8. ledna mě můžeš po dlouhé době slyšet v rámci Free Mondays v chilloutu s Ondřejem K a už teď se třesu na 20. ledna, kdy si v Roxy užiju ZEN s Jody Wisternoffem a Romanem Raiem.

Tahle rubrika je připravována ve spolupráci se Speed 8, takže ještě závěrečná otázka pro Tebe. Co ty a tyto stimulanty?

Se stimulanty Speed 8 mám tu nejlepší zkušenost, protože mě udržely při životě. Dal jsem si x-hodinovou cestu do Chorvatska a se čtyřmi ampulemi jsem to zvládl na jeden zátah a pak už se jen válel na pláži a chytal bronz. :)

Bóďo díky moc za příjemné povídání a ať se ti na prknech, co znamenají svět, stále daří!

ptal se Myclick v prosinci 2006

 

Sety

Love Planet 2005: http://www.progressivesession.net/files/Bo.dan%20-%20live%20PL.mp3
 

DOPORUČUJEME

 
Syncopix: "Inspiruji se dnem i nocí, pláčem i bojem, opilcem i krásnou dívkou..." The Advent: "Na Apokalypsu se s Industrialyzerem těšíme už od jara!" Report z Drum Affection od Katky Hudební recenze: Kaiserdisco - In No One´s Shadow Shades Of Gray sedmnáctkou u Nightphunk Recordings Sonority a Jock The Lock hned sedmkrát na netlabelu Melodica Jackpot od Fusi & Johnson dalším titulem u Tribal Vision Sato-San To chystají na konec listopadu konečně album Report ze Sound Of Da Boombox od Kickita Report z koncertu Jóhanna Jóhannssona od Myclicka Report z Trasmission – Future Cities od Čéši Report z párty Shadowbox se Syncopixem od Katky Nažhavte se na Apokalypsu sety zahraničních vystupujících! Skyline: "U Private Madness, Public Danger jsme měli od začátku jasno..." United Flavour právě dokončují nové album Hudební recenze: Spirit Catcher - Partners In Crime Report z koncertu Trickyho od Myclicka SHato & Paul Rockseek právě debutovali s Orange Comrades Report z 15. narozenin LMB s The Brand New Heavies od Myclicka After TV z Flow se Sébastien Légerem od Jana Frejma Report z koncertu Crystal Castles v LMB od Vlasty Ševra Audiofly: “Náš label Supernature má za úkol podporovat nové talenty!“ Report z Wonderland Night od Čéši Petit Western dalším EP od Meraka Spirit Catcher: "Kostel? Možná to nejlepší místo pro chytání duchů!" Report z akce Apokalypsa The Bells od Čéši HD videa z Apokalypsy HD videa z Transmission od MHD Scott Ferguson: "Pro mě je důležité, aby to lidi nutilo tancovat, smát se, případně brečet či si zpívat..." Debutem nového labelu MOSP Recordings je Siberia od Michala Poliaka
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016