PARTYINFO
ORION HALL
Datum konání: |
14.12.2002 - sobota |
Místo konání: |
Brno - BVV (výstaviště) |
DJs: |
Richie Hawtin (Minus/CAN), Bandulu live (Music Man/UK), Felipe (Titan/AT), Agent (Techno.cz/Fylo), Kaisersoze (Lunar/CZ) clicks'n'cuts stage - Andy Vaz live (Background/GER), Benco (Subtech/SK), Milosh (Leporelo/SK), Daho (NSW/Lunar/CZ), Subsist (Experience/CZ), Šmaf (Futurebeat/CZ) |
Popis: |
pavilony G1 a G2 |
Bandulu - biografie a diskografie
Nadmíru zajímavá, uhrančivá, inovativní kapela zodpovědná za monstrózní nahrávky, které v uplynulých pěti letech upoutaly pozornost tisíců hudebních fajnšmekrů, Bandulu jsou Jamie Bissmire, John O´Connell a Lucien Thompson. Trio vzniklo v samém srdci multikulturního Londýna, Hornsey. Také díky tomuto prostředí nasáli Bandulu městský sound electra, reggae, funky a soulu. Všichni tři, vášniví sběratelé desek, clubbeři, správně nakažení euforií charakteristickou pro pozdní osmdesátá léta acid houseové exploze. Zpočátku vystupovali pouze jako DJs, později začali skládat vlastní hudbu, fúzi Detroitu a Chicaga s prvky dubu a hip hopu, vznikl originální sound Bandulu. Prostor pro produkci si vytvořili založením labelu Infonet, který sponzorovala firma Creation Alana McGeeho. Na Infonet vyšlo mnoho klubových trháků, které jsou dnes hymnami, po vynikajících singlech logicky následovala alba, první Guidance v roce 1992 a druhé Antimatters v roce 1994. O rok později podepsali Bandulu zajímavou smlouvu s vyhlášeným labelem Blanco Y Negro , v roce 1996 vydávají pro tuto značku třetí album Cornerstone, které se setkalo s neuvěřitelně pozitivní reakcí jak publika, tak hudebních kritiků.
V následujících třech letech navštívili Bandulu mnoho významných festivalů, parties a klubů po celém světě, všude presentovali aktuální i starší materiál, všude zanechali výborný dojem, jak Lucienův divoký MCing, tak Johnův temný, kmenový zpěv, samozřejmě skvělá produkce a silný zvuk proměnily každou show v nezapomenutelnou noc, docela odlišnou od běžných tanečních live actů. Takové úrovně performance samozřejmě nedosáhli přes noc, měli dobrý základ z let 95, 96, kdy odehráli mnohem více koncertů než většina tehdejších dance skupin. V roce 96 založili Bandulu svůj ryze vlastní label Foundation Sound Works, v září zde vydali první skvělý double pack, následovaný dalším dvou singlem Repercussions a po roce třetím legendárním 2 x 12", přesně v únoru 1997, který rozvinul čtvrtý v březnu a konečně Foundation Sound Works album v květnu 1997, všechny jmenované produkce jsou nyní součástí kultu Bandulu a tvoří součást sbírek gurmánů. Na druhé značce Ground orientované spíše radikálnějším směrem vydávali od února 97 jeden singl každé tři týdny, což svědčí o spoustě fantastických nápadů a bohaté tvůrčí invenci. Hudba Bandulu má svůj vlastní snadno identifikovatelný charakter, pokud ji jednou uslyšíte, příště už jistě poznáte, kdo za tou výbornou muzikou stojí. Je to techno s organickým dub cítěním. Jakýsi zvukový hybrid, věrný duchu obou výchozích žánrů. Bandulu opravdu vytvořili nový styl, jsou jednou z nejvýznamnějších skupin britské underground dance music. Orion Hall vám s velkým potěšením představí trio hudebních géniů v nejlepší formě, při presentaci nového, fantastického alba Redemption, které vyšlo na belgické značce Music Man 20. května 2002. Bandulu pět let hybernovali, aby se nyní vrátili v plné síle s novým albem, několika singly, spolu s nimi oslavíme 10. výročí založení kapely a totální českou premiéru.
DISCOGRAFIE
SINGLY
Wetlook (Music Man), 2002
Jahquarius (Music Man special), 2002
Detention (Music Man special), 2002
Trouble Shooter (Blanco Y Negro) 1996
Running Time (Blanco Y Negro)
Changing World (Infonet)
Guidance (Infonet)
Fight The Apressers (Infonet)
Presence (Infonet) 1994
Phaze in Version (Infonet) 1993
ALBA
Redemption (Music Man), 2002
Cornerstone (Blanco Y Negro), 1996
Antimatters (Infonet), 1994
Guidance (Infonet), 1993
ÚČAST NA PROJEKTECH NEBO DESKÁCH
Presence on DJ Kicks (Studio !K7)
Guidance on Techno (Muzik Classics)
Presence on Rewind The Classics (UCMG)
Deadly Ride on Chaos Space Marines (Art Of Perception)
Gravity Pulll on Trance Europe Express Vol. 1 (Trance Europe Express)
Turn Around (Bandulu Apache Attach remix) on Turn Around (Primevil)
Running Time on I Love Techno 1 (News)
Occidental (bandulu mix) on ORBscure Trax: The Rare Excursions (Island)
Crisis A Gwan on Techno Nations Vol. 4 (Kickin)
Rozhovor s Bandulu
Biografie a diskografie Bandulu.
V následujících třech letech navštívili Bandulu mnoho významných festivalů, parties a klubů po celém světě, všude presentovali aktuální i starší materiál, všude zanechali výborný dojem, jak Lucienův divoký MCing, tak Johnův temný, kmenový zpěv, samozřejmě skvělá produkce a silný zvuk proměnily každou show v nezapomenutelnou noc, docela odlišnou od běžných tanečních live actů. Takové úrovně performance samozřejmě nedosáhli přes noc, měli dobrý základ z let 95, 96, kdy odehráli mnohem více koncertů než většina tehdejších dance skupin. V roce 96 založili Bandulu svůj ryze vlastní label Foundation Sound Works, v září zde vydali první skvělý double pack, následovaný dalším dvou singlem Repercussions a po roce třetím legendárním 2 x 12", přesně v únoru 1997, který rozvinul čtvrtý v březnu a konečně Foundation Sound Works album v květnu 1997, všechny jmenované produkce jsou nyní součástí kultu Bandulu a tvoří součást sbírek gurmánů. Na druhé značce Ground orientované spíše radikálnějším směrem vydávali od února 97 jeden singl každé tři týdny, což svědčí o spoustě fantastických nápadů a bohaté tvůrčí invenci. Hudba Bandulu má svůj vlastní snadno identifikovatelný charakter, pokud ji jednou uslyšíte, příště už jistě poznáte, kdo za tou výbornou muzikou stojí. Je to techno s organickým dub cítěním. Jakýsi zvukový hybrid, věrný duchu obou výchozích žánrů. Bandulu opravdu vytvořili nový styl, jsou jednou z nejvýznamnějších skupin britské underground dance music. Orion Hall vám s velkým potěšením představí trio hudebních géniů v nejlepší formě, při presentaci nového, fantastického alba Redemption, které vyšlo na belgické značce Music Man 20. května 2002. Bandulu pět let hybernovali, aby se nyní vrátili v plné síle s novým albem, několika singly, spolu s nimi oslavíme 10. výročí založení kapely a totální českou premiéru.
DISCOGRAFIE
SINGLY
Wetlook (Music Man), 2002
Jahquarius (Music Man special), 2002
Detention (Music Man special), 2002
Trouble Shooter (Blanco Y Negro) 1996
Running Time (Blanco Y Negro)
Changing World (Infonet)
Guidance (Infonet)
Fight The Apressers (Infonet)
Presence (Infonet) 1994
Phaze in Version (Infonet) 1993
ALBA
Redemption (Music Man), 2002
Cornerstone (Blanco Y Negro), 1996
Antimatters (Infonet), 1994
Guidance (Infonet), 1993
ÚČAST NA PROJEKTECH NEBO DESKÁCH
Presence on DJ Kicks (Studio !K7)
Guidance on Techno (Muzik Classics)
Presence on Rewind The Classics (UCMG)
Deadly Ride on Chaos Space Marines (Art Of Perception)
Gravity Pulll on Trance Europe Express Vol. 1 (Trance Europe Express)
Turn Around (Bandulu Apache Attach remix) on Turn Around (Primevil)
Running Time on I Love Techno 1 (News)
Occidental (bandulu mix) on ORBscure Trax: The Rare Excursions (Island)
Crisis A Gwan on Techno Nations Vol. 4 (Kickin)
Rozhovor s Bandulu
Kdy a kde jste se potkali a založili Bandulu?
Potkali jsme se začátkem osmdesátých let, všichni jsme vyrůstali v Muswell Hill v severní části Londýna. Hodně dlouho jsme se kamarádili, Jamie a Lucien dělali společně graffiti.
Kdy jste začali s prvními studiovými experiemnty?
V roce 1990. Složili jsme se, každý 50 GBP a pronajali si Kings Studio. Výsledek nás samotné překvapil, udělali jsme track Guidance, který později vyšel jako druhý singl Bandulu.
Hráli jste před založením Bandulu v jiných kapelách nebo projektech?
Ne, pouze jsme poslouchali a pařili na rané Chicago a Detroit, zároveň jsme se učili mixovat.
Vím, že Jamie je Space DJ, co John a Lucien, produkují na dalších značkách, mají své bokovky?
Sons Of The Subway, Shyman, Foundation Soundworks, v roce 2003 chystáme několik nových labelů.
Kdy jste založili Infonet a jak k tomu došlo?
Infonet jsme založili v roce 1992, na tvorbě všech desek s námi spolupracoval ještě Chris Abbot, když jsme nahrávali Thunderground, první desku Infonet, platila nám jeho společnost studio. Mimochodem Thunderground určila náš další hudební směr. Druhá deska Better Nation je první oficiální deskou projektu Bandulu.
První dvě alba jste vydali na Infonet, třetí na Blanco Y Negro a dosud poslední Redemption na belgické Music Man, proč tak relativně často měníte labely?
Po vydání druhého alba nás přestali Antimatics Creation podporovat, Infonet byl bez peněz. Chtěli jsme to zkusit sami, vydali jsme Crisis Agwan, Changing World, atd. v té době nás kontaktoval Jeff Travis z Blanco Y Negro, brzy jsme podepsali smlouvu na dvě alba, prvním bylo Cornerstone. Tehdy jsme fakticky uzavřeli kapitolu Infonet a otevřeli Foundation Sound Works, čímž jsme také nastoupili cestu nového zvuku a způsobu tvorby. Warneři (Blanco Y Negro) bohužel nedodrželi smlouvu a nevydali nám druhé album, tak jsme se dohodli se Stefaanem Vanderberghem z belgické Music Man, tak vyšlo Redemption, které jsme připravovali zhruba čtyři roky.
Jak pracujete ve studiu? Kdo většinou přichází s prvními nápady, jak je poté zpracováváte?
Většinu materiálu tvořím já (John O'Connell) a Jamie Bissmire, navzájem se obohacujeme nápady.
Mezi Guidance, Antimatters a Cornerstone byla vždy jedno roční pauza, v té době jste jistě odehráli spousty vystoupení, kam všude jste se podívali, jaké parties jste navštívili?
Odehráli jsme stovky parties, většinou v západní Evropě, vystupovali jsme jak v klubech tak na obřích festivalech.
Léta 95 a 96 pro vás znamenala skutečné žně, hráli jste spoustu koncertů, vaše vystoupení získávala ocenění publika i hudebních kritiků, zkušenost těchto let?
Ano, tyhle roky byly fantastické, získali jsme především sebedůvěru a schopnost rozjet fakt skvělou show.
Co bylo hlavním impulsem k založení Foundation?
Především jsme chtěli začít vydávat clubovou muziku.
A jak to bylo s labelem Ground?
Ground je label Jamieho Bissmirea. Je o vztahu mezi čísly a tóny.
Po Cornerstone a Trouble Shooter v roce 1996 přišla zhruba pětiletá pauza, proč jste tak dlouho nic nevydali?
Moc jsme hráli, Warner nám odmítl vydat druhé album, zaměřili jsme se na Foundation Soundworks a Ground.
Remixovali jste pro The Orb, UK Gold a v roce 1994 také pro výtečnou českou kapelu The Ecstasy Of Saint Theresa (Go!Discs 94), vzpomínáte si na práci na tomhle remixu?
No jasně, remix pro The E.O.S.T. byl perfektní, track, který nám poslali byl geniální, takže jsme udělali freaky groove kolem vokálu, tím se skladba změnila ve velmi unikátní nahrávku, od doby této naší spolupráce jsme od nich nic neslyšeli.
Účastnili jste se na projektů The Art Of Perception, což je sběratelská série spojená s PC hrami a komiksy, nechci říct, že to musí být nutnost, ale hrajete?
Hlavně PS2, Vice City a tak podobně.
Plány do blízké i vzdálenější budoucnosti?
Nové album pro Music Man, zakládáme pár nových labelů a rádi bychom vydali více vocal materiálu.
Chcete něco vzkázat lidem, kteří si vás přijdou vychutnat na Orion Hall?
Vzkaz Orion Hall - nemůžeme se dočkat našeho prvního vystoupení v České Republice, rozjedeme to Bandulu stylem.
Hlavní stage Orion Hall - fotky a video
Rozhovor s Bandulu před Orion Hall.
Potkali jsme se začátkem osmdesátých let, všichni jsme vyrůstali v Muswell Hill v severní části Londýna. Hodně dlouho jsme se kamarádili, Jamie a Lucien dělali společně graffiti.
Kdy jste začali s prvními studiovými experiemnty?
V roce 1990. Složili jsme se, každý 50 GBP a pronajali si Kings Studio. Výsledek nás samotné překvapil, udělali jsme track Guidance, který později vyšel jako druhý singl Bandulu.
Hráli jste před založením Bandulu v jiných kapelách nebo projektech?
Ne, pouze jsme poslouchali a pařili na rané Chicago a Detroit, zároveň jsme se učili mixovat.
Vím, že Jamie je Space DJ, co John a Lucien, produkují na dalších značkách, mají své bokovky?
Sons Of The Subway, Shyman, Foundation Soundworks, v roce 2003 chystáme několik nových labelů.
Kdy jste založili Infonet a jak k tomu došlo?
Infonet jsme založili v roce 1992, na tvorbě všech desek s námi spolupracoval ještě Chris Abbot, když jsme nahrávali Thunderground, první desku Infonet, platila nám jeho společnost studio. Mimochodem Thunderground určila náš další hudební směr. Druhá deska Better Nation je první oficiální deskou projektu Bandulu.
První dvě alba jste vydali na Infonet, třetí na Blanco Y Negro a dosud poslední Redemption na belgické Music Man, proč tak relativně často měníte labely?
Po vydání druhého alba nás přestali Antimatics Creation podporovat, Infonet byl bez peněz. Chtěli jsme to zkusit sami, vydali jsme Crisis Agwan, Changing World, atd. v té době nás kontaktoval Jeff Travis z Blanco Y Negro, brzy jsme podepsali smlouvu na dvě alba, prvním bylo Cornerstone. Tehdy jsme fakticky uzavřeli kapitolu Infonet a otevřeli Foundation Sound Works, čímž jsme také nastoupili cestu nového zvuku a způsobu tvorby. Warneři (Blanco Y Negro) bohužel nedodrželi smlouvu a nevydali nám druhé album, tak jsme se dohodli se Stefaanem Vanderberghem z belgické Music Man, tak vyšlo Redemption, které jsme připravovali zhruba čtyři roky.
Jak pracujete ve studiu? Kdo většinou přichází s prvními nápady, jak je poté zpracováváte?
Většinu materiálu tvořím já (John O'Connell) a Jamie Bissmire, navzájem se obohacujeme nápady.
Mezi Guidance, Antimatters a Cornerstone byla vždy jedno roční pauza, v té době jste jistě odehráli spousty vystoupení, kam všude jste se podívali, jaké parties jste navštívili?
Odehráli jsme stovky parties, většinou v západní Evropě, vystupovali jsme jak v klubech tak na obřích festivalech.
Léta 95 a 96 pro vás znamenala skutečné žně, hráli jste spoustu koncertů, vaše vystoupení získávala ocenění publika i hudebních kritiků, zkušenost těchto let?
Ano, tyhle roky byly fantastické, získali jsme především sebedůvěru a schopnost rozjet fakt skvělou show.
Co bylo hlavním impulsem k založení Foundation?
Především jsme chtěli začít vydávat clubovou muziku.
A jak to bylo s labelem Ground?
Ground je label Jamieho Bissmirea. Je o vztahu mezi čísly a tóny.
Po Cornerstone a Trouble Shooter v roce 1996 přišla zhruba pětiletá pauza, proč jste tak dlouho nic nevydali?
Moc jsme hráli, Warner nám odmítl vydat druhé album, zaměřili jsme se na Foundation Soundworks a Ground.
Remixovali jste pro The Orb, UK Gold a v roce 1994 také pro výtečnou českou kapelu The Ecstasy Of Saint Theresa (Go!Discs 94), vzpomínáte si na práci na tomhle remixu?
No jasně, remix pro The E.O.S.T. byl perfektní, track, který nám poslali byl geniální, takže jsme udělali freaky groove kolem vokálu, tím se skladba změnila ve velmi unikátní nahrávku, od doby této naší spolupráce jsme od nich nic neslyšeli.
Účastnili jste se na projektů The Art Of Perception, což je sběratelská série spojená s PC hrami a komiksy, nechci říct, že to musí být nutnost, ale hrajete?
Hlavně PS2, Vice City a tak podobně.
Plány do blízké i vzdálenější budoucnosti?
Nové album pro Music Man, zakládáme pár nových labelů a rádi bychom vydali více vocal materiálu.
Chcete něco vzkázat lidem, kteří si vás přijdou vychutnat na Orion Hall?
Vzkaz Orion Hall - nemůžeme se dočkat našeho prvního vystoupení v České Republice, rozjedeme to Bandulu stylem.
Hlavní stage Orion Hall - fotky a video
Video: 3D animace - pohled na hlavní stage OH (right click, Save as.. - 4.3 MB, MPEG)
Rozhovor s Bencem
Hlavní stage Orion Hall - fotky a video.
Video: 3D animace - pohled na hlavní stage OH (right click, Save as.. - 4.3 MB, MPEG)
Rozhovor s Bencem
Kdy jsi začal poslouchat a hrát minimal?
Ked som zistil, ze techno nie je vsechno...
Co se ti na minimalu líbí?
To ze je minimalni...
První minimal deska, kterou sis koupil.
Nepametam si...
Oblíbené minimal labely.
Je ich vela, nedaju sa vsetky vymenovat.
Oblíbení minimal DJs.
Tych je zase malo, ale je skoda o nich hovorit...
Oblíbení minimal producenti.
Tych je zase vela, ale vedia vzapeti sklamat, takze pribudaju stale novi...
Favorit minimal skladba.
Je ich niekolko...
Favorit minimal album.
Tych je este viacej...
Minimal set na který nezapomeneš.
Nezabudnem ani na jeden...
Raději hard industrial zvuky nebo smooth, deep sounds?
Oboje...
Vlastní produkce?
Pracuje sa na tom...
Final Scratch, co si o téhle technologii myslíš?
Dobra vec, ale v sucasnosti je to business... Nic nefunguje tak, jak by malo a musis po tom patrat. Ked si kurva nieco kupim, tak od toho ocakavam aby to slapalo na sto percent!
Vydal jsi mix CD kompilaci? Řekni o ní něco.
Zatial nie.
Připravuješ CD mix kompilaci?
Zatial nie.
Co tě napadne, když uslyšíš jméno Richie Hawtin?
Clovek, ktory mixuje tak presne, ze to v podstate uz ani nie je zaujimave...
Rozjíždíme Clicks'n'Cuts tour, proč by na nás měli lidi přijít?
Lebo je to konecne nieco ine...
Největší překvapení v oblasti minimal music v uplynulém roce?
Stale kvalitnejsi zvuk.
Sleduješ minimal i v jiných oblastech než je hudba (architektura, malířství, sochařství,...)?
Nesledujem ani nechcem. Nic mi to nehovori.
Současná minimal top 5
Ta stale kolise, takze je zbytocne o tom pisat, ked to bude zajtra inak...
Stálá minimal top 5
Maurizio - all tracks
Studio 1 - all tracks
Basic Channel - all tracks
Akufen - older tracks
a nieco od nasich ruskych bratov...
DJ Felipe - interview
Minimálový rozhovor s minimálovým DJejem.
Ked som zistil, ze techno nie je vsechno...
Co se ti na minimalu líbí?
To ze je minimalni...
První minimal deska, kterou sis koupil.
Nepametam si...
Oblíbené minimal labely.
Je ich vela, nedaju sa vsetky vymenovat.
Oblíbení minimal DJs.
Tych je zase malo, ale je skoda o nich hovorit...
Oblíbení minimal producenti.
Tych je zase vela, ale vedia vzapeti sklamat, takze pribudaju stale novi...
Favorit minimal skladba.
Je ich niekolko...
Favorit minimal album.
Tych je este viacej...
Minimal set na který nezapomeneš.
Nezabudnem ani na jeden...
Raději hard industrial zvuky nebo smooth, deep sounds?
Oboje...
Vlastní produkce?
Pracuje sa na tom...
Final Scratch, co si o téhle technologii myslíš?
Dobra vec, ale v sucasnosti je to business... Nic nefunguje tak, jak by malo a musis po tom patrat. Ked si kurva nieco kupim, tak od toho ocakavam aby to slapalo na sto percent!
Vydal jsi mix CD kompilaci? Řekni o ní něco.
Zatial nie.
Připravuješ CD mix kompilaci?
Zatial nie.
Co tě napadne, když uslyšíš jméno Richie Hawtin?
Clovek, ktory mixuje tak presne, ze to v podstate uz ani nie je zaujimave...
Rozjíždíme Clicks'n'Cuts tour, proč by na nás měli lidi přijít?
Lebo je to konecne nieco ine...
Největší překvapení v oblasti minimal music v uplynulém roce?
Stale kvalitnejsi zvuk.
Sleduješ minimal i v jiných oblastech než je hudba (architektura, malířství, sochařství,...)?
Nesledujem ani nechcem. Nic mi to nehovori.
Současná minimal top 5
Ta stale kolise, takze je zbytocne o tom pisat, ked to bude zajtra inak...
Stálá minimal top 5
Maurizio - all tracks
Studio 1 - all tracks
Basic Channel - all tracks
Akufen - older tracks
a nieco od nasich ruskych bratov...
DJ Felipe - interview
Namixoval jsi dvě oficiální kompilace, jednu pro XXX Records v rámci série Favoriten Tools a druhou, tvou vlastní, vloni. Řekni prosím k oběma CD něco bližšího. Budeš pokračovat ve vydávání dalších mix CD?
Vlastně jsem jich namíchal mnohem víc. Začalo to CD pro party Sea Vision, další pro maďarskou Hyperspace, jeden zmiňovaný Favoriten Tools, 2 CD když jsme organizovali projekt "Fab 5", jedno pro českou akci Bassblaster a potom ještě několik dalších. Všechny je můžete najít na mé stránce www.felipe.com, nicméně jsem se rozhodl nepokračovat v dalších oficiálních mix CD kompilacích, protože jsem po velmi těžké práci na posledním "Focus On" zjistil, že to není nejlepší cesta, nezasáhneš tolik lidí, kolik bys chtěl, je čím dál tím víc "vypalovačů", možnosti distribuce jsou také velmi náročné, z toho všeho vyplývá, že celá věc nepřináší ani nějak závratný profit. Mým konečným rozhodnutím tedy je, udělat každý rok jedno free CD podpořené dobrým partnerem v té které zemi, kde často hraji. Zatím jsem udělal jedno CD pro dvojčíslo maďarského Freee Magazin, vyšlo 10.000 kopií, další pro festival Summer Of Love, tedy magazín Bassline. Zrovna včera jsem dokončil nové CD pro Freee Magazin, mixoval jsem společně s kamarádem Marcem Baileym. Dále plánuji CD pro Club Womb v Tokyu. Bohužel nemohu použít všechny tracky, které bych rád, protože hodně producentů je nechce poskytnou zdarma, proto jsem velmi vděčný, že mám podporu od lidí jako Chris Liebing, Johan Bacto, Samuel L Session, Misjah a mnoha dalších, díky nimž jsou všechny tyto projekty možné. Podle mne je to nejlepší způsob jakým jde lidem něco předat a zároveň podpořit své úsilí, takhle dosáhnu mnohem víc.
Právě debutuješ na Baileyho MB Electronics, jak se to vlastně všechno seběhlo, kdy Tě Marco požádal o materiál, kdo dělal remixy, přibliž trochu použité tracky, zkrátka, představ prosím Svůj debut českým clubberům.
Faktem je, že to není úplný debut, již před několika lety jsem udělal pár desek. Ještě když jsme produkovali trance, měli jsme smlouvu s frankfurtským Logic a pár věcí jsme také vydali u Frankfurt Beat. Přede dvěma lety jsem vydal desku na mém vlastním, starém labelu Urknall. Po delší přestávce trávím opět spoustu času ve studiu s kamarádem Nicolasem Bacherem, brzy vydáme spoustu kvalitního materiálu. Marco Bailey byl první, kdo chtěl použít naše skladby na svém novém labelu MB Electronics. Jsem velmi pyšný, že nám dal šanci presentovat se na značce, kde vydávají jména jako Umek, Adam Beyer, Stanny Franssen, Rino Cerrone a samozřejmě majitel Marco Bailey. Dostali jsme prostor na MB 007, která by měla vyjít právě teď někdy. Připravili jsme dvě skladby, budou tam také remixy Marco Baileyho, který je vynikající a další od Steve Stolla z New Yorku. Materiál se mi opravdu hodně líbí. Na jaře 2003 bychom měli vydat jeden z dílů Rotation Dave Angela, což je také skvělá značka, která podporuje umělce jako Chris Liebing, Steve Rachmad, The Advent a mnoho dalších. Chystáme desky pro tokijský Womb Recording, německý Frisbee a jednu pro JH společně s majitelem Johannesem Heilem. Naším hlavním cílem je však uvést do života značku Titanium, stane se tak v únoru, již dnes máme připraveno prvních pět desek! Pravidelně představíme naše nové tracky spolu s výbornými remixy od Johana Bacta, Patrika Skooga, Hardcella, Stanny Franssena, Redhead a dalších jako Marco Bailey, Danilo Vigorito, Rino Cerrone. Takže vidíte, že se toho chystá skutečně dost.
Velmi často hraješ v zahraničí, která zajímavá místa jsi navštívil v průběhu uplynulého roku?
Mám 3 top místa roku 2002:
1) MTV Valkana Beach Open Air v Pule / Chorvatsko
2) Womb / Tokio
3) Mayday / Budapešť
Zažil jsem však také super parties v Estonsku, doma v Rakousku, na Slovensku, ve Slovinsku, Jugoslávii, Německu, v Egyptě, ve Finsku, Španělsku, Francii, Chorvatsku a samozřejmě v České Republice! Dalo by se říct, že jsem měl velmi dobrý rok!!
Jaká je nyní situace kolem parties v Rakousku? Vím, že spolupracuješ na organizaci kultovního Gazometeru, řekni něco bližšího k Tvé účasti na akci, něco o historii, současnosti a budoucnosti.
Na Gazometeru spolupracuji od samého počátku někdy v roce 90. Gazometer byl první ravem ve Vídni, dělali jsme jej do roku 98. Poté v prostoru probíhala rekonstrukce, vloni jsme akci obnovili. Nyní začínáme pomalu stavět tam, kde jsme kdysi skončili, prostor teď vypadá úplně jinak (více klubově) a s tím souvisejí i reakce lidí, kteří byli zvyklí na velkou party, někteří nejsou zcela spokojeni. Příští rok bude jeden Gazometer v březnu a další pak v říjnu. Mám v plánu zvát přátele ze sousedních zemí jako Kaiser Soze z České republiky, Budai z Maďarska, Luygi Van ze Slovinska a Toky ze Slovenska, částečně také proto, abychom přilákali publikum z těchto zemí, cizinci moc dobře ví jak si užít party a mohou to našim lidem ukázat J Mým úkolem je kreativní management. V podstatě to znamená, že se snažím spolu s hlavním pořadatelem vytvořit party tím nejlepším způsobem, snažím se získat velká jména a přitom zůstat inovativní.
Jsi hodně častým hostem parties v České republice, myslím, že máš docela dobrý přehled o naší scéně, zeptám se Tě tedy, jak se díváš na pokrok české taneční scény?
Letošní rok je tak trochu kritický, tvrdé techno se dostává do popředí zájmu, mladí DJs bez zkušeností mají velké úspěchy a to jen proto, že hrají tvrdý shit, což dokáže poměrně snadno téměř každý. Doufám, že je to jen móda, která skončí tak rychle jak začala. Také se mi zdá, že lidé jsou tak trochu zahlceni akcemi. Není už snadné pobavit je, tak jak tomu bylo přede dvěma lety. Jasně, paří, ale musíš ze sebe vyždímat úplně všechno, abys je dostal do varu. To je na druhé straně dobře, protože DJs jsou pod tlakem, musí se snažit. Myslím si, že se na české scéně dějí naprosto stejné chyby, jaké jsme dělali v Rakousku, Německu a mnoha dalších zemích. Mnoho parties, spousta DJs, sponzoři dávají velké sumy peněz, protože scéna je populární. S takovými sumami dělají promotéři větší a větší akce, ale to skončí zároveň s ochladnutím zájmu o parties, protože za chvíli už nebude co nabídnout. Poté se popularita mnoha akcí vytratí a s tím odejdou i sponzoři. Pak budou mít promotéři velký problém, jak pobavit publikum, používali nejlepší sound systémy, dekorace, promotion a mnoho, mnoho DJs, které najednou bez sponzorů nebudou schopni zaplatit. Jsem si téměř jistý, že na má slova brzy dojde.
Nějaká hudební překvapení DJ Felipeho v roce 2002?
Techhouse, Electro, Punk / Rock.
Zabýváš se také prací na jisté zajímavé web stránce, představ ji prosím.
Už hodně dlouho máme www.titan.co.at, což je stránka naší agentury. Protože u nás prakticky chybí jakékoliv časopisy, založili jsme novou formu, způsob jakým informujeme lidi o dění na scéně. Založili jsme www.tornadox.com, dosud jsme s touto stránkou zaznamenali nebývalý úspěch. Máme zhruba 150000 návštěv za měsíc, právě zakládáme maďarskou pobočku www.tornadox.com/hu. Vím, že v České Republice máte několik výjimečně dobrých stránek, u nás je tato jediná. Zkuste se podívat, jsem si jistý, že najdete dobrý materiál jako DJ sety Sven Vätha, Chrise Liebinga a mnoha dalších, zároveň horké novinky, hry, rozhovory a spoustu dalších.
Chceš něco vzkázat lidem, kteří se na Tebe přijdou podívat 14.12.2002 na Orion Hall?
Doufám, že publikum najde motivaci a energii rozjet party společně s námi, stejně tak, jak tomu bylo na poslední, skvělé Orion Hall, která byla jednou z mých nejlepších parties.
Andy Vaz - interview
Rozhovor k Orion Hall.
Vlastně jsem jich namíchal mnohem víc. Začalo to CD pro party Sea Vision, další pro maďarskou Hyperspace, jeden zmiňovaný Favoriten Tools, 2 CD když jsme organizovali projekt "Fab 5", jedno pro českou akci Bassblaster a potom ještě několik dalších. Všechny je můžete najít na mé stránce www.felipe.com, nicméně jsem se rozhodl nepokračovat v dalších oficiálních mix CD kompilacích, protože jsem po velmi těžké práci na posledním "Focus On" zjistil, že to není nejlepší cesta, nezasáhneš tolik lidí, kolik bys chtěl, je čím dál tím víc "vypalovačů", možnosti distribuce jsou také velmi náročné, z toho všeho vyplývá, že celá věc nepřináší ani nějak závratný profit. Mým konečným rozhodnutím tedy je, udělat každý rok jedno free CD podpořené dobrým partnerem v té které zemi, kde často hraji. Zatím jsem udělal jedno CD pro dvojčíslo maďarského Freee Magazin, vyšlo 10.000 kopií, další pro festival Summer Of Love, tedy magazín Bassline. Zrovna včera jsem dokončil nové CD pro Freee Magazin, mixoval jsem společně s kamarádem Marcem Baileym. Dále plánuji CD pro Club Womb v Tokyu. Bohužel nemohu použít všechny tracky, které bych rád, protože hodně producentů je nechce poskytnou zdarma, proto jsem velmi vděčný, že mám podporu od lidí jako Chris Liebing, Johan Bacto, Samuel L Session, Misjah a mnoha dalších, díky nimž jsou všechny tyto projekty možné. Podle mne je to nejlepší způsob jakým jde lidem něco předat a zároveň podpořit své úsilí, takhle dosáhnu mnohem víc.
Právě debutuješ na Baileyho MB Electronics, jak se to vlastně všechno seběhlo, kdy Tě Marco požádal o materiál, kdo dělal remixy, přibliž trochu použité tracky, zkrátka, představ prosím Svůj debut českým clubberům.
Faktem je, že to není úplný debut, již před několika lety jsem udělal pár desek. Ještě když jsme produkovali trance, měli jsme smlouvu s frankfurtským Logic a pár věcí jsme také vydali u Frankfurt Beat. Přede dvěma lety jsem vydal desku na mém vlastním, starém labelu Urknall. Po delší přestávce trávím opět spoustu času ve studiu s kamarádem Nicolasem Bacherem, brzy vydáme spoustu kvalitního materiálu. Marco Bailey byl první, kdo chtěl použít naše skladby na svém novém labelu MB Electronics. Jsem velmi pyšný, že nám dal šanci presentovat se na značce, kde vydávají jména jako Umek, Adam Beyer, Stanny Franssen, Rino Cerrone a samozřejmě majitel Marco Bailey. Dostali jsme prostor na MB 007, která by měla vyjít právě teď někdy. Připravili jsme dvě skladby, budou tam také remixy Marco Baileyho, který je vynikající a další od Steve Stolla z New Yorku. Materiál se mi opravdu hodně líbí. Na jaře 2003 bychom měli vydat jeden z dílů Rotation Dave Angela, což je také skvělá značka, která podporuje umělce jako Chris Liebing, Steve Rachmad, The Advent a mnoho dalších. Chystáme desky pro tokijský Womb Recording, německý Frisbee a jednu pro JH společně s majitelem Johannesem Heilem. Naším hlavním cílem je však uvést do života značku Titanium, stane se tak v únoru, již dnes máme připraveno prvních pět desek! Pravidelně představíme naše nové tracky spolu s výbornými remixy od Johana Bacta, Patrika Skooga, Hardcella, Stanny Franssena, Redhead a dalších jako Marco Bailey, Danilo Vigorito, Rino Cerrone. Takže vidíte, že se toho chystá skutečně dost.
Velmi často hraješ v zahraničí, která zajímavá místa jsi navštívil v průběhu uplynulého roku?
Mám 3 top místa roku 2002:
1) MTV Valkana Beach Open Air v Pule / Chorvatsko
2) Womb / Tokio
3) Mayday / Budapešť
Zažil jsem však také super parties v Estonsku, doma v Rakousku, na Slovensku, ve Slovinsku, Jugoslávii, Německu, v Egyptě, ve Finsku, Španělsku, Francii, Chorvatsku a samozřejmě v České Republice! Dalo by se říct, že jsem měl velmi dobrý rok!!
Jaká je nyní situace kolem parties v Rakousku? Vím, že spolupracuješ na organizaci kultovního Gazometeru, řekni něco bližšího k Tvé účasti na akci, něco o historii, současnosti a budoucnosti.
Na Gazometeru spolupracuji od samého počátku někdy v roce 90. Gazometer byl první ravem ve Vídni, dělali jsme jej do roku 98. Poté v prostoru probíhala rekonstrukce, vloni jsme akci obnovili. Nyní začínáme pomalu stavět tam, kde jsme kdysi skončili, prostor teď vypadá úplně jinak (více klubově) a s tím souvisejí i reakce lidí, kteří byli zvyklí na velkou party, někteří nejsou zcela spokojeni. Příští rok bude jeden Gazometer v březnu a další pak v říjnu. Mám v plánu zvát přátele ze sousedních zemí jako Kaiser Soze z České republiky, Budai z Maďarska, Luygi Van ze Slovinska a Toky ze Slovenska, částečně také proto, abychom přilákali publikum z těchto zemí, cizinci moc dobře ví jak si užít party a mohou to našim lidem ukázat J Mým úkolem je kreativní management. V podstatě to znamená, že se snažím spolu s hlavním pořadatelem vytvořit party tím nejlepším způsobem, snažím se získat velká jména a přitom zůstat inovativní.
Jsi hodně častým hostem parties v České republice, myslím, že máš docela dobrý přehled o naší scéně, zeptám se Tě tedy, jak se díváš na pokrok české taneční scény?
Letošní rok je tak trochu kritický, tvrdé techno se dostává do popředí zájmu, mladí DJs bez zkušeností mají velké úspěchy a to jen proto, že hrají tvrdý shit, což dokáže poměrně snadno téměř každý. Doufám, že je to jen móda, která skončí tak rychle jak začala. Také se mi zdá, že lidé jsou tak trochu zahlceni akcemi. Není už snadné pobavit je, tak jak tomu bylo přede dvěma lety. Jasně, paří, ale musíš ze sebe vyždímat úplně všechno, abys je dostal do varu. To je na druhé straně dobře, protože DJs jsou pod tlakem, musí se snažit. Myslím si, že se na české scéně dějí naprosto stejné chyby, jaké jsme dělali v Rakousku, Německu a mnoha dalších zemích. Mnoho parties, spousta DJs, sponzoři dávají velké sumy peněz, protože scéna je populární. S takovými sumami dělají promotéři větší a větší akce, ale to skončí zároveň s ochladnutím zájmu o parties, protože za chvíli už nebude co nabídnout. Poté se popularita mnoha akcí vytratí a s tím odejdou i sponzoři. Pak budou mít promotéři velký problém, jak pobavit publikum, používali nejlepší sound systémy, dekorace, promotion a mnoho, mnoho DJs, které najednou bez sponzorů nebudou schopni zaplatit. Jsem si téměř jistý, že na má slova brzy dojde.
Nějaká hudební překvapení DJ Felipeho v roce 2002?
Techhouse, Electro, Punk / Rock.
Zabýváš se také prací na jisté zajímavé web stránce, představ ji prosím.
Už hodně dlouho máme www.titan.co.at, což je stránka naší agentury. Protože u nás prakticky chybí jakékoliv časopisy, založili jsme novou formu, způsob jakým informujeme lidi o dění na scéně. Založili jsme www.tornadox.com, dosud jsme s touto stránkou zaznamenali nebývalý úspěch. Máme zhruba 150000 návštěv za měsíc, právě zakládáme maďarskou pobočku www.tornadox.com/hu. Vím, že v České Republice máte několik výjimečně dobrých stránek, u nás je tato jediná. Zkuste se podívat, jsem si jistý, že najdete dobrý materiál jako DJ sety Sven Vätha, Chrise Liebinga a mnoha dalších, zároveň horké novinky, hry, rozhovory a spoustu dalších.
Chceš něco vzkázat lidem, kteří se na Tebe přijdou podívat 14.12.2002 na Orion Hall?
Doufám, že publikum najde motivaci a energii rozjet party společně s námi, stejně tak, jak tomu bylo na poslední, skvělé Orion Hall, která byla jednou z mých nejlepších parties.
Andy Vaz - interview
Jak ses dostal k elektronické hudbě?
Když mi bylo 12 let, začal jsem poslouchat raný Bronx hip hop, odtud jsem se dostal k chicago house a poté k detroit technu.
Kdy jsi absolvoval první producentské pokusy?
Na muzice jsem začal pracovat v roce 1996, používal jsem analogové vybavení. Juno 6, Roland SH-101, Casio RZ1, Roland 808, Akai MPC2000XL atd. ještě Roland Reverb.
Máš hudební vzdělání?
Od třinácti sbírám desky.
Kdy sis postavil první opravdové studio?
Kolem roku 1996.
Založil jsi a vedeš několik významných značek, představ je prosím.
Mateřskou lodí všech mých labelů je Background Records, založil jsem ji koncem roku 1997, jako budoucí domov pro drsnou, nekompromisní minimal electronic music z celého světa. Následovala značka A Touch Of Class, kterou jsem orientoval na repetitivní deep house, kombinaci soulu a minimalismu. Poté jsem založil Deep Night Essentials, pro začínající techno umělce, zejména Američany. Tato značka skončila přede dvěma lety, ovšem neříkám, že na trvalo, možná, pokud to bude třeba, ji opět vzkřísím. Mým nejmladším labelem je bezejmenný (---), uvádím jej jako Sound_Variation, založil jsem jej jako svůj vlastní, autorský label, budu na něm vydávat sám (vyjde 10 desek, potom label zanikne a vymyslím něco nového).
Dáváš šanci mnoha začínající producentům, kde je hledáš, necháváš si posílat dema nebo cestuješ a vyhledáváš, co (kdo) tě zaujme?
Existuje celá řada možností, jak se lidé dozví o labelu, poznají se a rozhodnou ke společné práci. Cestování, demo nahrávky, nyní, když už je label docela dost dobře známý po celém světě, ozývá se spousta lidí, kteří by chtěli vydat desku. Každý týden dostáváme mnoho demo nahrávek.
Produkuješ interesantní hudbu, vždy jinou, ovšem s jedním společným jmenovatelem a tím je minimal, co pro tebe to slovo a styl znamená?
Je to nekompromisní způsob obnažení věcí až na kost a zároveň extrémně repetitivní hudba. Opakování způsobuje hypnotické pocity a nekonečné momenty (opakující se momenty nikdy nekončí), dnes už minimal nemusí být nutně úplným minimalem, změnil se v pouhý termín, název pro něco, co je v kursu, je to trik, moderní 4/4 muzika, vše co stojí mimo šedý průměr bývá označeno etiketou minimal. A to není špatné.
Líbí se mi spousta tvých produkcí, nejvíce asi série Sound Variation, kdy můžeme očekávat další přírustek do rodiny těchto skvělých 12"?
5-5 bude remix projektem, který výjimečně představí Dave Millera (Austrálie), Portable (Londýn, JAR), Rhythm Maker (Německo) a Daniel Gardener (Kanada). Nový Andy Vaz - Soundvariation 6-6 vychází právě teď. Obsahuje dva dlouhé tracky (na každé straně jeden).
Cestuješ hodně za hraním? Do kterých zemí nejvíce? Hraješ hudbu, která není zrovna běžnou party music, je na světě hodně parties zaměřených na minimal, jak to vypadá v Evropě a co třeba USA?
V Evropě hraji poměrně dost často, samozřejmě nejvíce v Německu, Švýcarsku, Rakousku, Velké Británii (Londýn), USA (Detroit), Japonsko (Tokyo, Osaka, Kyoto), Kanada (Toronto), Holandsko a tak dále. Minimal se hraje na spoustě míst celého světa, ovšem co se týká parties, drasticky se odsouvá do pozadí. Je na nás, abychom proti tomu bojovali, aby minimal žil a byl stále svěží.
Kdy jsi začal hrát live sety?
Přede dvěma lety.
Na jakém zařízení budeš hrát na OH?
Ableton Live na laptopu PC.
Co plány do budoucna, přemýšlíš nad nějakým novým labelem, našel jsi teď zajímavé talenty, kterým dáš prostor, neuvažoval jsi o záznamu live setu v podobě oficiálního CD?
Už nikdy nechci rozjíždět nový label (kromě mých osobních záležitostí v rámci Sound Variation, až bude série kompletní, vyměním pouze (---) za něco jiného). Ne, nové labely rozhodně ne. Čeho je dost, toho je dost a já mám záběr přes tolik stylů a umělců, že si to ani nedovedeš představit.
Zajímáš se i o jiné druhy umění, než je hudba?
Protože ti na tyto otázky odpovídám z Indie, napadá mě má nedávná návštěva musea umění jižní Indie v Bangalore. Navštívil jsem také několik klášterů, viděl jsem hindské sochy a monumenty. Rukodělné umění a spoustu dalších velice zajímavých věcí. Zítra jedu do Mysore, chystám se do několika dalších klášterů a večer na přehlídku indických tanců.
Jakou hudbu posloucháš doma, když relaxuješ?
Zejména ambientní věci, zvukové desky nebo hip hop (Jay Zone, Quasimoto), ale ze všeho nejraději mám ticho. To je lahodné.
Rozhovor se Subsistem
Andy Vaz - interview k Orion Hall.
Když mi bylo 12 let, začal jsem poslouchat raný Bronx hip hop, odtud jsem se dostal k chicago house a poté k detroit technu.
Kdy jsi absolvoval první producentské pokusy?
Na muzice jsem začal pracovat v roce 1996, používal jsem analogové vybavení. Juno 6, Roland SH-101, Casio RZ1, Roland 808, Akai MPC2000XL atd. ještě Roland Reverb.
Máš hudební vzdělání?
Od třinácti sbírám desky.
Kdy sis postavil první opravdové studio?
Kolem roku 1996.
Založil jsi a vedeš několik významných značek, představ je prosím.
Mateřskou lodí všech mých labelů je Background Records, založil jsem ji koncem roku 1997, jako budoucí domov pro drsnou, nekompromisní minimal electronic music z celého světa. Následovala značka A Touch Of Class, kterou jsem orientoval na repetitivní deep house, kombinaci soulu a minimalismu. Poté jsem založil Deep Night Essentials, pro začínající techno umělce, zejména Američany. Tato značka skončila přede dvěma lety, ovšem neříkám, že na trvalo, možná, pokud to bude třeba, ji opět vzkřísím. Mým nejmladším labelem je bezejmenný (---), uvádím jej jako Sound_Variation, založil jsem jej jako svůj vlastní, autorský label, budu na něm vydávat sám (vyjde 10 desek, potom label zanikne a vymyslím něco nového).
Dáváš šanci mnoha začínající producentům, kde je hledáš, necháváš si posílat dema nebo cestuješ a vyhledáváš, co (kdo) tě zaujme?
Existuje celá řada možností, jak se lidé dozví o labelu, poznají se a rozhodnou ke společné práci. Cestování, demo nahrávky, nyní, když už je label docela dost dobře známý po celém světě, ozývá se spousta lidí, kteří by chtěli vydat desku. Každý týden dostáváme mnoho demo nahrávek.
Produkuješ interesantní hudbu, vždy jinou, ovšem s jedním společným jmenovatelem a tím je minimal, co pro tebe to slovo a styl znamená?
Je to nekompromisní způsob obnažení věcí až na kost a zároveň extrémně repetitivní hudba. Opakování způsobuje hypnotické pocity a nekonečné momenty (opakující se momenty nikdy nekončí), dnes už minimal nemusí být nutně úplným minimalem, změnil se v pouhý termín, název pro něco, co je v kursu, je to trik, moderní 4/4 muzika, vše co stojí mimo šedý průměr bývá označeno etiketou minimal. A to není špatné.
Líbí se mi spousta tvých produkcí, nejvíce asi série Sound Variation, kdy můžeme očekávat další přírustek do rodiny těchto skvělých 12"?
5-5 bude remix projektem, který výjimečně představí Dave Millera (Austrálie), Portable (Londýn, JAR), Rhythm Maker (Německo) a Daniel Gardener (Kanada). Nový Andy Vaz - Soundvariation 6-6 vychází právě teď. Obsahuje dva dlouhé tracky (na každé straně jeden).
Cestuješ hodně za hraním? Do kterých zemí nejvíce? Hraješ hudbu, která není zrovna běžnou party music, je na světě hodně parties zaměřených na minimal, jak to vypadá v Evropě a co třeba USA?
V Evropě hraji poměrně dost často, samozřejmě nejvíce v Německu, Švýcarsku, Rakousku, Velké Británii (Londýn), USA (Detroit), Japonsko (Tokyo, Osaka, Kyoto), Kanada (Toronto), Holandsko a tak dále. Minimal se hraje na spoustě míst celého světa, ovšem co se týká parties, drasticky se odsouvá do pozadí. Je na nás, abychom proti tomu bojovali, aby minimal žil a byl stále svěží.
Kdy jsi začal hrát live sety?
Přede dvěma lety.
Na jakém zařízení budeš hrát na OH?
Ableton Live na laptopu PC.
Co plány do budoucna, přemýšlíš nad nějakým novým labelem, našel jsi teď zajímavé talenty, kterým dáš prostor, neuvažoval jsi o záznamu live setu v podobě oficiálního CD?
Už nikdy nechci rozjíždět nový label (kromě mých osobních záležitostí v rámci Sound Variation, až bude série kompletní, vyměním pouze (---) za něco jiného). Ne, nové labely rozhodně ne. Čeho je dost, toho je dost a já mám záběr přes tolik stylů a umělců, že si to ani nedovedeš představit.
Zajímáš se i o jiné druhy umění, než je hudba?
Protože ti na tyto otázky odpovídám z Indie, napadá mě má nedávná návštěva musea umění jižní Indie v Bangalore. Navštívil jsem také několik klášterů, viděl jsem hindské sochy a monumenty. Rukodělné umění a spoustu dalších velice zajímavých věcí. Zítra jedu do Mysore, chystám se do několika dalších klášterů a večer na přehlídku indických tanců.
Jakou hudbu posloucháš doma, když relaxuješ?
Zejména ambientní věci, zvukové desky nebo hip hop (Jay Zone, Quasimoto), ale ze všeho nejraději mám ticho. To je lahodné.
Rozhovor se Subsistem
Kdy jsi začal poslouchat a hrát minimal?
Před necelými 3 lety.
Co se ti na minimalu líbí?
Atmosféra této hudby. Komplikovanost, která vás nutí přemýšlet.
První minimal deska, kterou sis koupil?
To nevím, jestli dokážu říct přesně, protože jsem to takto v té době nevnímal. Ale zaručeně mohu říct, která věc mě přesvědčila. Byl to remix od Sutekha na Stewarta Walkera - Mobilization. Tato věc mě naprosto uchvátila. Hraji ji dodnes a mám ji dokonce podepsanou od samotného Sutekha z Vortexu.
Oblíbené minimal labely?
Edit, Background, Force Inc., Trapez, Klitekture, Revolver, K7!, THX, Klang Elektronik a mohl bych ještě dlouho pokračovat. Je jich spousta, na kterých vychází zajímavá hudba.
Oblíbení minimal DJs?
Kaisersoze, Daho, Šmaf. Kluci ze slovenského Lepolera.
Oblíbení minimal producenti?
Sutekh, Geoff White, Twerk, Akufen, Theorem, Swayzak, Murcof, Dave Miller, Farben, Peter F. Spiess, Mikael Stavostram, Algorithm, Dean Decosta, Mike Shannon, Jay Haze, Kid 606, atd.
Favorit minimal skladba?
Mám jich více, takže těžko vybírat. Ale vzhledem k osobnímu vztahu k této věci, tak to ponechám na již zmíněném remixu od Sutekha na Stewarta Walkera - Mobilization.
Favorit minimal album?
Je jich zase více: Twerk - Now I´m Rendered Useless, Swayzak - Dirty Dancing, Sutekh - Live : Incest, Peter F. Spiess - Crystal Polymorphs, Jetone - Ultramarin, Geoff White - Questions And Comments.
Minimal set na který nezapomeneš?
Lepolero Hauz v U.clubu a Orion Hall 10. Z obou akcí mám hodně silné zážitky.
Raději hard industrial zvuky nebo smooth, deep sounds?
Naprosto zbožňují ve skladbách emotivní ambientní plochy. Dávají hudbě úplně jiný rozměr a vytvářejí příběh.
Vlastní produkce?
Zásah do černého. :) Bohužel zatím ne. Říkám bohužel, protože bych už skutečné rád v tomto pokročil.
Final Scratch, co si o téhle technologii myslíš?
Velmi se mi na tomto líbí jedna věc. Uděláte si doma nějakou skladbu, s kterou jste spokojení, no a stejně tak spokojeně ji už můžete večer hrát. To je obrovské plus. Zápor je formát mp3. Zvuku vinylu se nevyrovná.
Vydal jsi mix CD kompilaci? Řekni o ní něco.
Nevím jestli se dá říct vydal, ale minulý rok v srpnu jsem namíchal demo nahrávku s názvem Neznámo. I když je to starší záležitost, tak k ní navždy budu mít nekritický vztah, protože nebýt jí, tak bych zde asi ani nevyplňoval Tvůj dotazník. Prvotní záměr byl nabízet toto demo lidem z mého okolí, abych jim dal možnost se s touto hudbou ztotožnit v prostředí, které si oni sami vyberou, jelikož na akcích to byl skutečně velmi těžké. To splnilo naprosto nad má očekávání. Ale že mi tak zásadně pomůže dát o sobě vědět, to jsem skutečně nečekal. Ve své podstatě se jedná stále o tentýž úkol. Pomoci prosadit tuto hudbu. Ovšem je jasné, že na tom mají zásluhu konkrétní lidé a je skvělé, že takoví lidé na naší scéně jsou.
Připravuješ CD mix kompilaci?
Ano, už asi od začátku léta. :) Ale znáš to, jak to chodí, dokopat se k tomu. Pravda je, že takové dva mixy mám. Ovšem na demo to není, tak jsem to nazval "Jen tak" a to je tak vše. Nemám gramofony, takže si na to musím vyhradit čas.
Co Tě napadne, když uslyšíš jméno Richie Hawtin?
Mega star. Člověk, který psal historii. Nadčasová alba. Skvělý producent. Plešatý týpek s brýlemi. Final scratch. Kanaďan.
Rozjíždíme Clicks'n'Cuts tour, proč by na nás měli lidi přijít?
Pokud rádi objevují nové věci, tak je to ta pravá příležitost. A pokud vyhledávají věci, které jim mají co nabídnout, tak je to tutovka!
Největší překvapení v oblasti minimal music v uplynulém roce?
Bezpochyby Minimal stage na Orion Hall! Že se akce takového rozměru rozhodla prosazovat styl, o kterém zde neměl téměř nikdo ani páru, to mě fakt usadilo.
Sleduješ minimal i v jiných oblastech než je hudba (architektura, malířství, sochařství,...)?
Ano v designu. A vnímám jej i jinde.
Současná minimal top 5?
Swayzak - Dirty Dancing (!k7 128 LP)
Sutekh - Live: Incest (fim 228)
Dave Miller - Jigsaw Music (background 29)
Mikael Stavostrand - Format EP (klitekture 1)
Geoff White - Sex Cells (edit 1)
Stálá minimal top 5?
Stewart Walker - Mobilization/Sutekh rmx (tite 6)
Swayzak - Dirty Dancing (!k7 128 LP)
Twerk (all)
Murcof - Martes (leaf 23)
Peter F. Spiess (all)
Orion Hall news - startujeme
Rozhovor se Subsistem k Orion Hall o minimalu.
Před necelými 3 lety.
Co se ti na minimalu líbí?
Atmosféra této hudby. Komplikovanost, která vás nutí přemýšlet.
První minimal deska, kterou sis koupil?
To nevím, jestli dokážu říct přesně, protože jsem to takto v té době nevnímal. Ale zaručeně mohu říct, která věc mě přesvědčila. Byl to remix od Sutekha na Stewarta Walkera - Mobilization. Tato věc mě naprosto uchvátila. Hraji ji dodnes a mám ji dokonce podepsanou od samotného Sutekha z Vortexu.
Oblíbené minimal labely?
Edit, Background, Force Inc., Trapez, Klitekture, Revolver, K7!, THX, Klang Elektronik a mohl bych ještě dlouho pokračovat. Je jich spousta, na kterých vychází zajímavá hudba.
Oblíbení minimal DJs?
Kaisersoze, Daho, Šmaf. Kluci ze slovenského Lepolera.
Oblíbení minimal producenti?
Sutekh, Geoff White, Twerk, Akufen, Theorem, Swayzak, Murcof, Dave Miller, Farben, Peter F. Spiess, Mikael Stavostram, Algorithm, Dean Decosta, Mike Shannon, Jay Haze, Kid 606, atd.
Favorit minimal skladba?
Mám jich více, takže těžko vybírat. Ale vzhledem k osobnímu vztahu k této věci, tak to ponechám na již zmíněném remixu od Sutekha na Stewarta Walkera - Mobilization.
Favorit minimal album?
Je jich zase více: Twerk - Now I´m Rendered Useless, Swayzak - Dirty Dancing, Sutekh - Live : Incest, Peter F. Spiess - Crystal Polymorphs, Jetone - Ultramarin, Geoff White - Questions And Comments.
Minimal set na který nezapomeneš?
Lepolero Hauz v U.clubu a Orion Hall 10. Z obou akcí mám hodně silné zážitky.
Raději hard industrial zvuky nebo smooth, deep sounds?
Naprosto zbožňují ve skladbách emotivní ambientní plochy. Dávají hudbě úplně jiný rozměr a vytvářejí příběh.
Vlastní produkce?
Zásah do černého. :) Bohužel zatím ne. Říkám bohužel, protože bych už skutečné rád v tomto pokročil.
Final Scratch, co si o téhle technologii myslíš?
Velmi se mi na tomto líbí jedna věc. Uděláte si doma nějakou skladbu, s kterou jste spokojení, no a stejně tak spokojeně ji už můžete večer hrát. To je obrovské plus. Zápor je formát mp3. Zvuku vinylu se nevyrovná.
Vydal jsi mix CD kompilaci? Řekni o ní něco.
Nevím jestli se dá říct vydal, ale minulý rok v srpnu jsem namíchal demo nahrávku s názvem Neznámo. I když je to starší záležitost, tak k ní navždy budu mít nekritický vztah, protože nebýt jí, tak bych zde asi ani nevyplňoval Tvůj dotazník. Prvotní záměr byl nabízet toto demo lidem z mého okolí, abych jim dal možnost se s touto hudbou ztotožnit v prostředí, které si oni sami vyberou, jelikož na akcích to byl skutečně velmi těžké. To splnilo naprosto nad má očekávání. Ale že mi tak zásadně pomůže dát o sobě vědět, to jsem skutečně nečekal. Ve své podstatě se jedná stále o tentýž úkol. Pomoci prosadit tuto hudbu. Ovšem je jasné, že na tom mají zásluhu konkrétní lidé a je skvělé, že takoví lidé na naší scéně jsou.
Připravuješ CD mix kompilaci?
Ano, už asi od začátku léta. :) Ale znáš to, jak to chodí, dokopat se k tomu. Pravda je, že takové dva mixy mám. Ovšem na demo to není, tak jsem to nazval "Jen tak" a to je tak vše. Nemám gramofony, takže si na to musím vyhradit čas.
Co Tě napadne, když uslyšíš jméno Richie Hawtin?
Mega star. Člověk, který psal historii. Nadčasová alba. Skvělý producent. Plešatý týpek s brýlemi. Final scratch. Kanaďan.
Rozjíždíme Clicks'n'Cuts tour, proč by na nás měli lidi přijít?
Pokud rádi objevují nové věci, tak je to ta pravá příležitost. A pokud vyhledávají věci, které jim mají co nabídnout, tak je to tutovka!
Největší překvapení v oblasti minimal music v uplynulém roce?
Bezpochyby Minimal stage na Orion Hall! Že se akce takového rozměru rozhodla prosazovat styl, o kterém zde neměl téměř nikdo ani páru, to mě fakt usadilo.
Sleduješ minimal i v jiných oblastech než je hudba (architektura, malířství, sochařství,...)?
Ano v designu. A vnímám jej i jinde.
Současná minimal top 5?
Swayzak - Dirty Dancing (!k7 128 LP)
Sutekh - Live: Incest (fim 228)
Dave Miller - Jigsaw Music (background 29)
Mikael Stavostrand - Format EP (klitekture 1)
Geoff White - Sex Cells (edit 1)
Stálá minimal top 5?
Stewart Walker - Mobilization/Sutekh rmx (tite 6)
Swayzak - Dirty Dancing (!k7 128 LP)
Twerk (all)
Murcof - Martes (leaf 23)
Peter F. Spiess (all)
Orion Hall news - startujeme
News OH č. 1:
- web Orion Hall spuštěn na www.orionhall.cz
- předprodeje vstupenek na OH v celé ČR zahájeny
- od příštího týdne můžete soutěžit ve třech kolech o vstupenky a zajímavé ceny
- na mnoha vybraných akcích můžete potkat naši ulítlou Orion Hall car
- v říjnovém čísle X MAGu je příloha CD ORION HALL - mixed by KAISERSOZE
- na Orion Hall se Vám představí nový energy drink BURN
- o novinkách Vás budeme informovat v několika NEWS OH na Vašich oblíbených serverech
Orion Hall
Všichni techno fandové už určitě mají v daiáři červeně zaškrtnuté datum 14.12, místo Výstaviště Brno a Richieho Hawtina v hlavě:) První novinky k Orion Hallu mluví jasně: nový web na www.orionhall.cz, zahájení předprodejů a hlavně CDčko OH v Xmagu, mixované Kaisersozem. Techno.cz doporučuje hlavně druhou, minimal část, Jirko dobrý! :)
- web Orion Hall spuštěn na www.orionhall.cz
- předprodeje vstupenek na OH v celé ČR zahájeny
- od příštího týdne můžete soutěžit ve třech kolech o vstupenky a zajímavé ceny
- na mnoha vybraných akcích můžete potkat naši ulítlou Orion Hall car
- v říjnovém čísle X MAGu je příloha CD ORION HALL - mixed by KAISERSOZE
- na Orion Hall se Vám představí nový energy drink BURN
- o novinkách Vás budeme informovat v několika NEWS OH na Vašich oblíbených serverech
Orion Hall
Největší svátek kvalitní elektronické taneční hudby, splnění dlouho toužebně očekávaného přání, absolutní premiéra jednoho z nejlepších světových live actů, diamantově vybroušený G2 stage.
14.12.2002 haly G1 a G2 brněnského výstaviště rozvibrují tóny decks, EFX, 909 a Final Scratch mistra zvuků, rytmů a kompozice Richie Hawtina aka Plastikman, šéf labelů Minus a Plus 8, kanadský guru milovníků dokonalého techna vystoupí v exklusivním 3 hodinovém setu.
Živá legenda, tvůrci několika nepřekonatelných alb, Infonet, nyní Music Man, John O'Connell a Lucien Thompson, Bandulu po delší odmlce vydávají nové album a v plné síle se historicky poprvé představí České republice na hlavní stage Orion Hall.
Kompresi G1 Hall dotvoří překvapení z labelu Minus Richie Hawtina, resident Orion Hall Kaiser Soze a rakouský DJ Felipe.
G 2 tentokrát s podtitulem Clicks & Cuts v režii projektu DJs Subsist, Benko, Šmaf, Daho přivítá německého producenta, umělce, který stojí za světově proslulou minimal značkou Background Records, Andy Vaze v hodinu a půl pulsujícím live setu. Hostem ze slovenského Leporela bude DJ a producent, resident U.clubu Milosh, který se domácímu publiku představí poprvé s vlastní produkci.
Pro dokonalý audio zážitek jsou pro vás připraveny dva dynamické, výkonné a krystalicky čisté sound systemy, visuálně strhující live animace géniů z Phase, lasery/light Live show a vše, co vám umožní naprosto bezstarostné užití jedenácté Orion Hall.
V říjnovém čísle Xmagu vychází jako příloha mix CD Orion Hall s bonus trackem v podobě klipu Phase.
Další Orion Hall na obzoru - tentokrát rovnou s Richie Hawtinem!
14.12.2002 haly G1 a G2 brněnského výstaviště rozvibrují tóny decks, EFX, 909 a Final Scratch mistra zvuků, rytmů a kompozice Richie Hawtina aka Plastikman, šéf labelů Minus a Plus 8, kanadský guru milovníků dokonalého techna vystoupí v exklusivním 3 hodinovém setu.
Živá legenda, tvůrci několika nepřekonatelných alb, Infonet, nyní Music Man, John O'Connell a Lucien Thompson, Bandulu po delší odmlce vydávají nové album a v plné síle se historicky poprvé představí České republice na hlavní stage Orion Hall.
Kompresi G1 Hall dotvoří překvapení z labelu Minus Richie Hawtina, resident Orion Hall Kaiser Soze a rakouský DJ Felipe.
G 2 tentokrát s podtitulem Clicks & Cuts v režii projektu DJs Subsist, Benko, Šmaf, Daho přivítá německého producenta, umělce, který stojí za světově proslulou minimal značkou Background Records, Andy Vaze v hodinu a půl pulsujícím live setu. Hostem ze slovenského Leporela bude DJ a producent, resident U.clubu Milosh, který se domácímu publiku představí poprvé s vlastní produkci.
Pro dokonalý audio zážitek jsou pro vás připraveny dva dynamické, výkonné a krystalicky čisté sound systemy, visuálně strhující live animace géniů z Phase, lasery/light Live show a vše, co vám umožní naprosto bezstarostné užití jedenácté Orion Hall.
V říjnovém čísle Xmagu vychází jako příloha mix CD Orion Hall s bonus trackem v podobě klipu Phase.