PARTYINFO
ROBODISCO
Datum konání: |
07.02.2003 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Radost FX |
DJs: |
Tvyks, Pat Heart |
Live: |
Hakan Lidbo |
Info: |
party@robodisco.net |
Ještě jeden profil Hakana Lidbo
Úspěch střídá úspěch a s jistotou nám vlastní můžeme prohlásit, že Hakan Lidbo je mezi houseovými producenty naprostá jednička. Nelze věřit, že existují chvíle, kdy nepřemýšlí nad tvorbou nové hudby či nevěnuje čas řízení svého Container Recordings. Jak sám říká “nejsme label v pravém slova smyslu“ a spíše se tak zaměřuje na licencování skladeb zastupovaných protagonistů, nejlepším houseovým a techno labelům ve světě.
Vydavatelství typu Subliminal, Paper, Moody či Transmat se stala zaručeným a po právu zaslouženým klíčem k úspěšné distribuci globálních rozměrů.
Úzce tak spolupracuje s notoricky známými jmény jako Martin Venetjoki, Mikael Stavostrand, Tomas Andersson, nebo Jeff Bennett.
Podobně jako jeho blízký spolupracovník Niko Belloto se Hakan Lidbo zařadil mezi nejschopnější representanty nové švédské vlny před technorevolucionáře devadesátých let Cariho Lekebusche, Adama Beyera a Joela Mulla.
Inovačně velmi neotřelý zvuk, jenž představují, již jasně pomíjí základní aspekty tvrdé monotónní hudby a nabízí mnohem víc.
Živoucí, příjemně tepající stylová house music se soulovými prvky otevírá pohled na švédskou produkci pro našince stále ne příliš obvyklou.
Důkazem budiž participace na projektech u nás dobře známého Iana Pooleyho, nebo dua Kruder/Dorfmeister.
Stejně tak ocenění největšího časopisu na teritoriu USA (Urb magazine) a zařazení mezi sto nejrespektovanějších producentů světa mnoho napovídá.
A není divu. Remixy skladeb od Fat Boye Slima, Ashley Beedla, Boomfunk MC´s nebo švýcarských Yello, dávají jasně najevo jaký formát na poli elektronické taneční scény máme příležitost vyslechnout.
Robodisco je za dveřmi a posuďte sami – nebylo by hloupé nepřijít?
V Radosti FX naviděnou! :o)
Rozhovor s Pat Heartem
Robodisco je za dveřmi a posuďte sami – nebylo by hloupé nepřijít? Ještě jeden profil hakana Lidbo, který připravil Juki. V Radosti FX naviděnou! A ještě jedna aktualita. Na stránkách www.robodisco.net jsou nové návrhy na hena tatoo, návštěvníci
se tedy mohou podívat na stránky a vybrat si ještě před akcí motiv.
Vydavatelství typu Subliminal, Paper, Moody či Transmat se stala zaručeným a po právu zaslouženým klíčem k úspěšné distribuci globálních rozměrů.
Úzce tak spolupracuje s notoricky známými jmény jako Martin Venetjoki, Mikael Stavostrand, Tomas Andersson, nebo Jeff Bennett.
Podobně jako jeho blízký spolupracovník Niko Belloto se Hakan Lidbo zařadil mezi nejschopnější representanty nové švédské vlny před technorevolucionáře devadesátých let Cariho Lekebusche, Adama Beyera a Joela Mulla.
Inovačně velmi neotřelý zvuk, jenž představují, již jasně pomíjí základní aspekty tvrdé monotónní hudby a nabízí mnohem víc.
Živoucí, příjemně tepající stylová house music se soulovými prvky otevírá pohled na švédskou produkci pro našince stále ne příliš obvyklou.
Důkazem budiž participace na projektech u nás dobře známého Iana Pooleyho, nebo dua Kruder/Dorfmeister.
Stejně tak ocenění největšího časopisu na teritoriu USA (Urb magazine) a zařazení mezi sto nejrespektovanějších producentů světa mnoho napovídá.
A není divu. Remixy skladeb od Fat Boye Slima, Ashley Beedla, Boomfunk MC´s nebo švýcarských Yello, dávají jasně najevo jaký formát na poli elektronické taneční scény máme příležitost vyslechnout.
Robodisco je za dveřmi a posuďte sami – nebylo by hloupé nepřijít?
V Radosti FX naviděnou! :o)
Rozhovor s Pat Heartem
Na parties v České republice jsi častým hostem. Mohl bys říct, jestli z tvého pohledu došlo k nějaké změně v odlišnostech mezi francouzskou a českou taneční scénou?
Například ve Francii je docela težké uspořádat party, protože máme zákon proti pořádání tanečních akcí. V Paříži je to možná pro kluby celkem snadné existovat oficiálně, protože je to hlavní město a potřebuje mít nějakou výkladní skříň. Pořadatelé letních festivalů musí mít v programu kapely, jinak je uspořádání festivalu pouze s DJs nemožné. Odlištnosti jsou hlavně v lidech, protože lidi v Čechách jsou mnohem víc přistupní různým stylům a scéna u vás je daleko pestřejší.
U nás jsi velmi oblíbeným DJem. Nevíš čím to je?
Mám rád svou práci a lidi pro které hraji.
Spousta DJs dnes produkuje vlastní hudbu. Ti začínající se bez produkování vlastní muziky těžko prosazují. Jak to vypadá s tebou? Vydal jsi něco?
Dnes může dělat díky počítačům a technologickému vybavení hudbu kdokoli, ale DJ potřebuje mít zkušenosti s hraním na akcích a s lidmi na party a pak může dělat něco s hudbou. Myslím si, že hudba, kterou uděláš je tvoje vizitka, zvláště když jsi nováček. Tím spíše si tě pak někdo všimne. Já osobně jsem začal nový projekt Afroginger s Tvyksem. Remixovali jsme skladbu pro Borise Carloffa a jeho projekt Palm Beat, která vyjde na jaře na anglickém labelu Tracktion Records. Další věci jsou na cestě. Máme dojednanou spolupráci s několika kolegy v Čechách a na Slovensku.
Jak dlouho vlastně hraješ? Jak ses k tomu dostal?
Hraju od roku 1982, začal jsem hrát v Jižní Americe ve francouzské Guyaně. Hrál jsem salsu, reggae, africkou hudbu, latino, funk, soul a jazz. V roce 1984 jsem se dostal do pařížských gay klubů Broadside a Limelight. Byli to vůbec první kluby kde se hrála v Paříži taneční muzika a později se tam konali jedny z prvních house parties. K elektronické muzice jsem se dostal v roce 1988 když jsem byl poprvé v Londýně na party kde hrál Frankie Knuckles. Později jsem pořádal akce během zimních měsíců ve Val Thorens, Avoriaz, Chamonix. V Lyonu jsem hrál v klubu Factory 1992 na jedněch z prvních parties v Provenci. Pak mne osud zavál do Švýcarska, hrál jsem v různých klubech, městech Geneve, Lausanne, Zurichu, Basileji, Bernu a dalších. V roce 1995 jsem začal pracovat v Radiu Couleur 3.
Doma připravuješ show na jednom z rádií. Jak je koncipována? Čemu se ve svém pořadu věnuješ?
Pořad se jmenuje Mettissages, což by se dalo do Češtiny přeložit jako miš maš. Hrajeme hip-hop, jazz, house, drum'n'bass, techno, ambient, down tempo, nu jazz. Máme spoustu tematicky zaměřených pořadů na profily umělců, dělali jsme spoustu rozhovorů, za těch šest let to bylo asi 197 rozhovorů Tony Humphries, Little Loui Vega, Carl Cox, Goldie, Roni Size, Gilles Peterson. Děláme reportáže z festivalů Transe Musical de Rennes, Sonar, Nothing Hill, Glastonbury, Roskilde. Hrajeme mixy DJs.
Na Robodiscu budeš kromě Tvykse hrát s Hakanem Lidbo. Co říkáš Hakanovu pojetí hudby a na to, jakým je hyper aktivním producentem?
Znám jeho poslední album Finest Selection a těším se Hakana uslyším osobně, prý je pokaždé jeho vystoupení unikátní. Pro mě osobně zastupuje část umělců ze severu, kterých je stejně mnoho jako desek Hakanově diskografii. Mám také desku, kterou Hakan náhrál společně s Tvyksem a chtěl bych říct, že u lidí má veliký úspěch.
Říká se, že přestože Hakan vydává tolik tracků v tak krátké době, nikdy ještě nesklouznul k průměru, natož pod průměr. Jaký je tvůj názor?
Myslím si, že pracuje s vášní a je velice aktivní. Se svou kreativitou má svá pravidla.
Snad každý DJ má ve svém kufříku nějaký kousek, kterého si, aspoň po určitou dobu, cení nejvíc. Můžeš prozradit, co je to momentálně u tebe?
George Benson - The Ghetto.
Co od tebe na Robodiscu můžeme čekat?
Nikdo nebude vědět, že to jsem já, protože budu mít na sobě speciální kostým. Těším se!
Profil Hakana Lidbo
Rozhovor s francouzským DJem Pat Heartem k připravované party Robodisco, která proběhne 7.2. v klubu Radost FX.
Například ve Francii je docela težké uspořádat party, protože máme zákon proti pořádání tanečních akcí. V Paříži je to možná pro kluby celkem snadné existovat oficiálně, protože je to hlavní město a potřebuje mít nějakou výkladní skříň. Pořadatelé letních festivalů musí mít v programu kapely, jinak je uspořádání festivalu pouze s DJs nemožné. Odlištnosti jsou hlavně v lidech, protože lidi v Čechách jsou mnohem víc přistupní různým stylům a scéna u vás je daleko pestřejší.
U nás jsi velmi oblíbeným DJem. Nevíš čím to je?
Mám rád svou práci a lidi pro které hraji.
Spousta DJs dnes produkuje vlastní hudbu. Ti začínající se bez produkování vlastní muziky těžko prosazují. Jak to vypadá s tebou? Vydal jsi něco?
Dnes může dělat díky počítačům a technologickému vybavení hudbu kdokoli, ale DJ potřebuje mít zkušenosti s hraním na akcích a s lidmi na party a pak může dělat něco s hudbou. Myslím si, že hudba, kterou uděláš je tvoje vizitka, zvláště když jsi nováček. Tím spíše si tě pak někdo všimne. Já osobně jsem začal nový projekt Afroginger s Tvyksem. Remixovali jsme skladbu pro Borise Carloffa a jeho projekt Palm Beat, která vyjde na jaře na anglickém labelu Tracktion Records. Další věci jsou na cestě. Máme dojednanou spolupráci s několika kolegy v Čechách a na Slovensku.
Jak dlouho vlastně hraješ? Jak ses k tomu dostal?
Hraju od roku 1982, začal jsem hrát v Jižní Americe ve francouzské Guyaně. Hrál jsem salsu, reggae, africkou hudbu, latino, funk, soul a jazz. V roce 1984 jsem se dostal do pařížských gay klubů Broadside a Limelight. Byli to vůbec první kluby kde se hrála v Paříži taneční muzika a později se tam konali jedny z prvních house parties. K elektronické muzice jsem se dostal v roce 1988 když jsem byl poprvé v Londýně na party kde hrál Frankie Knuckles. Později jsem pořádal akce během zimních měsíců ve Val Thorens, Avoriaz, Chamonix. V Lyonu jsem hrál v klubu Factory 1992 na jedněch z prvních parties v Provenci. Pak mne osud zavál do Švýcarska, hrál jsem v různých klubech, městech Geneve, Lausanne, Zurichu, Basileji, Bernu a dalších. V roce 1995 jsem začal pracovat v Radiu Couleur 3.
Doma připravuješ show na jednom z rádií. Jak je koncipována? Čemu se ve svém pořadu věnuješ?
Pořad se jmenuje Mettissages, což by se dalo do Češtiny přeložit jako miš maš. Hrajeme hip-hop, jazz, house, drum'n'bass, techno, ambient, down tempo, nu jazz. Máme spoustu tematicky zaměřených pořadů na profily umělců, dělali jsme spoustu rozhovorů, za těch šest let to bylo asi 197 rozhovorů Tony Humphries, Little Loui Vega, Carl Cox, Goldie, Roni Size, Gilles Peterson. Děláme reportáže z festivalů Transe Musical de Rennes, Sonar, Nothing Hill, Glastonbury, Roskilde. Hrajeme mixy DJs.
Na Robodiscu budeš kromě Tvykse hrát s Hakanem Lidbo. Co říkáš Hakanovu pojetí hudby a na to, jakým je hyper aktivním producentem?
Znám jeho poslední album Finest Selection a těším se Hakana uslyším osobně, prý je pokaždé jeho vystoupení unikátní. Pro mě osobně zastupuje část umělců ze severu, kterých je stejně mnoho jako desek Hakanově diskografii. Mám také desku, kterou Hakan náhrál společně s Tvyksem a chtěl bych říct, že u lidí má veliký úspěch.
Říká se, že přestože Hakan vydává tolik tracků v tak krátké době, nikdy ještě nesklouznul k průměru, natož pod průměr. Jaký je tvůj názor?
Myslím si, že pracuje s vášní a je velice aktivní. Se svou kreativitou má svá pravidla.
Snad každý DJ má ve svém kufříku nějaký kousek, kterého si, aspoň po určitou dobu, cení nejvíc. Můžeš prozradit, co je to momentálně u tebe?
George Benson - The Ghetto.
Co od tebe na Robodiscu můžeme čekat?
Nikdo nebude vědět, že to jsem já, protože budu mít na sobě speciální kostým. Těším se!
Profil Hakana Lidbo
Kdo je Hakan Lidbo?
Jednoduchá odpověď zní: zajímavý člověk. Hakan se narodil ve Švédsku, v průmyslovém městě Malmö. Všichni tam prý tehdy hráli rocknroll a nosili kožené bundy. Už jako malý se Hakan pravidelně setkával s hudbou. Jeho tatínek byl trumpetista („Spíš muzikální člověk než opravdový hudebník. Asi jsem dostal jeho geny, protože máma zpívá dost falešně“), a tak doma nebyla o hudbu nouze.
Hakan vyrostl na Sex Pistols, punku a starém jazzu, soulu a discu. Už v osmi letech měl za sebou první vystoupení na veřejnosti, když s kamarády předváděl pop metalovou kapelu Kiss. Později se stal členem jedné z mnoha rockových kapel a v patnácti s ní vystupoval a jakémsi regionálním festivalu. „Bylo to hrozné,“ vzpomíná na tuto zkušenost dnes.
Ještě později bývalý punker přesedlal na hip hop. „Na konci 80. let jsem měl svůj první projekt,“ prozrazuje. „Jmenoval se Solid State a hrál jsem acid jazz. Samploval jsem Milese Davise a Johna Coltrana na těžký hip hopový spodky. Hrál jsem třeba jako support Public Enemy na jejich skandinávském turné v roce 1991. Znělo to trochu jako "Decoy" od Milese Davise - hip hopový základ plus živá trubka nebo saxofon. Na rok 91 to bylo dost napřed, jestli to takhle můžu sám říct.“
Přesto ho, aspoň na čas, přestala umělecká dráha bavit. Raději se úspěšně věnoval produkci jiných, většinou popových, interpretů. Nemohl, ale dělat úplně to, co chtěl, a tak se opět vrátil k hudbě vlastní, tentokrát jako techno - housový producent. Jeho první počiny byly New Phase EP u Daddy recordings a Televinken u Pokerflat. Pak šlo vše ráz na ráz. „Najednou jsem zjistil, že vydávám na několika různejch labelech v USA, Británii a Evropě.“ Náhlé zjištění nepochybně přinejmenším rozveselující.
Hakan není DJ. DJing si sice několikrát vyzkoušel, ale sám říká, že neumí kloudně srovnat desku. Proto vystupuje živě a na svých vystoupeních stále pracuje. Coby producent má za sebou opravdu hodně. „Dělám spostu tracků, a když udělám něco špatného, což se občas stane, tak si to schovám, pak to třeba za pár měsíců (někdy let) najdu a líbí se mi to. Možná proto, že jsem byl "napřed" nebo jsem špatně poslouchal.“
Do studia chodí každý den a tvrdí, že ho to stále baví, nebo že ho to dokonce baví ještě víc. Na každém tracku se něco naučil, každý z nich jej obohatil, a vzhledem k tomu, že dnes by seznam toho, co Hakanovi vyšlo vydal na víc než dva listy A4 popsané malým písmem, je jasné, že nemáme co dělat s nějakým joudou. Hakan si svou popularitu a vybudovanou pozici jednoduše zaslouží a my se máme na Robodiscu nač těšit.
Robodisco!!!
Kdo je Hakan Lidbo? Zajímavý člověk. Hakan se narodil ve Švédsku, v průmyslovém městě Malmö. Všichni tam prý tehdy hráli rocknroll a nosili kožené bundy. Už jako malý se Hakan pravidelně setkával s hudbou.
Jednoduchá odpověď zní: zajímavý člověk. Hakan se narodil ve Švédsku, v průmyslovém městě Malmö. Všichni tam prý tehdy hráli rocknroll a nosili kožené bundy. Už jako malý se Hakan pravidelně setkával s hudbou. Jeho tatínek byl trumpetista („Spíš muzikální člověk než opravdový hudebník. Asi jsem dostal jeho geny, protože máma zpívá dost falešně“), a tak doma nebyla o hudbu nouze.
Hakan vyrostl na Sex Pistols, punku a starém jazzu, soulu a discu. Už v osmi letech měl za sebou první vystoupení na veřejnosti, když s kamarády předváděl pop metalovou kapelu Kiss. Později se stal členem jedné z mnoha rockových kapel a v patnácti s ní vystupoval a jakémsi regionálním festivalu. „Bylo to hrozné,“ vzpomíná na tuto zkušenost dnes.
Ještě později bývalý punker přesedlal na hip hop. „Na konci 80. let jsem měl svůj první projekt,“ prozrazuje. „Jmenoval se Solid State a hrál jsem acid jazz. Samploval jsem Milese Davise a Johna Coltrana na těžký hip hopový spodky. Hrál jsem třeba jako support Public Enemy na jejich skandinávském turné v roce 1991. Znělo to trochu jako "Decoy" od Milese Davise - hip hopový základ plus živá trubka nebo saxofon. Na rok 91 to bylo dost napřed, jestli to takhle můžu sám říct.“
Přesto ho, aspoň na čas, přestala umělecká dráha bavit. Raději se úspěšně věnoval produkci jiných, většinou popových, interpretů. Nemohl, ale dělat úplně to, co chtěl, a tak se opět vrátil k hudbě vlastní, tentokrát jako techno - housový producent. Jeho první počiny byly New Phase EP u Daddy recordings a Televinken u Pokerflat. Pak šlo vše ráz na ráz. „Najednou jsem zjistil, že vydávám na několika různejch labelech v USA, Británii a Evropě.“ Náhlé zjištění nepochybně přinejmenším rozveselující.
Hakan není DJ. DJing si sice několikrát vyzkoušel, ale sám říká, že neumí kloudně srovnat desku. Proto vystupuje živě a na svých vystoupeních stále pracuje. Coby producent má za sebou opravdu hodně. „Dělám spostu tracků, a když udělám něco špatného, což se občas stane, tak si to schovám, pak to třeba za pár měsíců (někdy let) najdu a líbí se mi to. Možná proto, že jsem byl "napřed" nebo jsem špatně poslouchal.“
Do studia chodí každý den a tvrdí, že ho to stále baví, nebo že ho to dokonce baví ještě víc. Na každém tracku se něco naučil, každý z nich jej obohatil, a vzhledem k tomu, že dnes by seznam toho, co Hakanovi vyšlo vydal na víc než dva listy A4 popsané malým písmem, je jasné, že nemáme co dělat s nějakým joudou. Hakan si svou popularitu a vybudovanou pozici jednoduše zaslouží a my se máme na Robodiscu nač těšit.
Robodisco!!!
Agentura East Base přichází s dalším pokračováním stylového mejdanu pro všechny Robotinky a Robůtky. Robodisco proběhne v pátek 7. února v Radosti FX. Přijdete se "zavrtět" v robo rytmu?
Tvyks zdárně a v poklidu prožil předvánoční i povánoční úklidy, odstrojil stromeček, skouknul všechny pohádky a teď zve přátele, kterými není nikdo jiný než Hakan Lidbo a Pat Heart, na Robonávštěvu. Dost bylo vánočních oslav! Teď jsme na řadě my, Robůtci s kroji masopustními!
Francouzský DJ Pat Heart je tak častým návštěvníkem České republiky, že u nás takřka zdomácněl. Hrál ve všech větších klubech v Čechách i na Moravě a naposledy byl hostem výroční French Connection party. Pat Heart má kromě snad všech podob housu rád také jazz a dokonce i drum'n'bass. Tato skutečnost zaručuje, že se při jeho barevném setu tanečníci rozhodně nenudí.
Hakan Lidbo je jedním z nejznámějších Švédských tvůrců elektronické hudby a zároveň jedním z nejznámějších live actů Paper recordings. Hakan patří mezi nejaktivnější producenty ("tři alba, asi dvacet singlů a osm nebo devět remixů" ročně pro něj vůbec není mnoho), přitom kvalita a nápaditost jeho tracků nikdy nesklouzává k běžnému průměru. Jeho tvorba je pestrá stejně jako jeho živá vystoupení. Posluchačům předkládá house, tech house, svižné techno, retro exkurze do osmdesátých let i abstraktní experimenty, tracky s velkým nádechem exotiky nebo veselý pop takřka z vesmíru. Už takhle na papíře to zní skvěle... Navíc, když Hakan bude na Robodiscu hrát "live"...
V pátek 7. února se oblíbený pražský klub Radost FX změní na "Robodomácnost". Hostitel Tvyks ani vážení hosté Hakan a Pat se nedají zahanbit. Chcete to vidět? To byste tedy měli! Milé Robotinky a Robůtci, už minulá dvě Robodisca přece dokázala, že jsou skvělým mejdanem. A tohle nadcházející? Tohle Robodisco ve složení Tvyks, Hakan Lidbo a Pat Heart bude mejdanem přímo perfektním! Tak tedy, nastrojte se do krojů, protože přichází masopustní Robodiscooooooooooooooo!!!!!!!!
Agentura East Base přichází s dalším pokračováním stylového mejdanu pro všechny Robotinky a Robůtky. Robodisco proběhne v pátek 7. února v Radosti FX. Přijdete se "zavrtět" v robo rytmu?
Tvyks zdárně a v poklidu prožil předvánoční i povánoční úklidy, odstrojil stromeček, skouknul všechny pohádky a teď zve přátele, kterými není nikdo jiný než Hakan Lidbo a Pat Heart, na Robonávštěvu. Dost bylo vánočních oslav! Teď jsme na řadě my, Robůtci s kroji masopustními!
Francouzský DJ Pat Heart je tak častým návštěvníkem České republiky, že u nás takřka zdomácněl. Hrál ve všech větších klubech v Čechách i na Moravě a naposledy byl hostem výroční French Connection party. Pat Heart má kromě snad všech podob housu rád také jazz a dokonce i drum'n'bass. Tato skutečnost zaručuje, že se při jeho barevném setu tanečníci rozhodně nenudí.
Hakan Lidbo je jedním z nejznámějších Švédských tvůrců elektronické hudby a zároveň jedním z nejznámějších live actů Paper recordings. Hakan patří mezi nejaktivnější producenty ("tři alba, asi dvacet singlů a osm nebo devět remixů" ročně pro něj vůbec není mnoho), přitom kvalita a nápaditost jeho tracků nikdy nesklouzává k běžnému průměru. Jeho tvorba je pestrá stejně jako jeho živá vystoupení. Posluchačům předkládá house, tech house, svižné techno, retro exkurze do osmdesátých let i abstraktní experimenty, tracky s velkým nádechem exotiky nebo veselý pop takřka z vesmíru. Už takhle na papíře to zní skvěle... Navíc, když Hakan bude na Robodiscu hrát "live"...
V pátek 7. února se oblíbený pražský klub Radost FX změní na "Robodomácnost". Hostitel Tvyks ani vážení hosté Hakan a Pat se nedají zahanbit. Chcete to vidět? To byste tedy měli! Milé Robotinky a Robůtci, už minulá dvě Robodisca přece dokázala, že jsou skvělým mejdanem. A tohle nadcházející? Tohle Robodisco ve složení Tvyks, Hakan Lidbo a Pat Heart bude mejdanem přímo perfektním! Tak tedy, nastrojte se do krojů, protože přichází masopustní Robodiscooooooooooooooo!!!!!!!!