PARTYINFO
CARL COX
Datum konání: |
21.03.2003 - pátek |
Místo konání: |
Praha - PVA Letňany |
DJs: |
Carl Cox, Josef Sedloň, Lana, Tráva, E.C.A. live 2. stage: Groof, Trnqua, Fun, Zip Orchestra live |
Info: |
http://www.lighthouse.cz... |
Popis: |
haly 4000 a 1000 m2 fotostánek Techno.cz - vyfotíme vás a pošleme vám fotku na e-mail! start 20:30, end 05:30 předprodej 320 CZK + poplatek, na místě 400 CZK vstupenky bez poplatku v obchodě Vinyl.cz Offline v TWM komplexu pozor! vstup od 18 let! |
Konec předprodejů
Kapacita vstupenek v předprodejích bude během čtvrtka 20.3. vyčerpána.
V pátek večer 21.3. bude možné koupit lístky (kterých bude dost) přímo na místě za 400 Kč.
Informace o dopravě MHD na Výstaviště Letňany
Kapacita vstupenek v předprodejích bude během čtvrtka 20.3. vyčerpána. V pátek večer 21.3. bude možné koupit lístky (kterých bude dost) přímo na místě za 400 Kč.
V pátek večer 21.3. bude možné koupit lístky (kterých bude dost) přímo na místě za 400 Kč.
Informace o dopravě MHD na Výstaviště Letňany
21.03.-22.03.2003
Platnost: od cca 19:30 dne 21.03. do cca 06:30 dne 22.03.2003
Linky č.: 146, 158, 166, 195, 210, 233, 351, 365, 509, 513
V uvedeném období budou tyto linky obousměrně (tzn. při jízdě z centra i do centra) zajíždět do zastávek Výstaviště Letňany v ul. Beranových (bezprostředně u vchodu do veletržního areálu).
Návštěvníkům akce doporučujeme využít k dopravě do Letňan i zpět uvedené linky, zajišťující spojení především od stanic metra (Českomoravská, Vysočanská, Palmovka), především ale od stanice metra Vysočanská autobusovými linkami 158, 166, 195, 351, 365.
V případě potřeby bude provoz těchto linek posílen zvláštní linkou 758 v trase Českomoravská - Vysočanská - Prosek - Výstaviště Letňany.
V nočním provozu bude zastávka Výstaviště Letňany obsluhována linkami 509 a 513 v intervalu 30 minut pro spojení s centrem města (I. P. Pavlova, Muzeum, Hlavní nádraží).
Zastávka "Na hranici" ve směru z centra bude od 19:30 do 01:00 zrušena!
Doprava autem / informace pro automobilisty:
Mapky se dají stáhnout na webu www.pva.cz/informace/doprava.asp.
Parking je masivní, nicméně není pod správou Lighthouse. Provozuje ho samo PVA, jednorázové parkovné činí 50 Kč.
Rozhovor s Lanou
Informace o dopravě MHD na Výstaviště Letňany.
Platnost: od cca 19:30 dne 21.03. do cca 06:30 dne 22.03.2003
Linky č.: 146, 158, 166, 195, 210, 233, 351, 365, 509, 513
V uvedeném období budou tyto linky obousměrně (tzn. při jízdě z centra i do centra) zajíždět do zastávek Výstaviště Letňany v ul. Beranových (bezprostředně u vchodu do veletržního areálu).
Návštěvníkům akce doporučujeme využít k dopravě do Letňan i zpět uvedené linky, zajišťující spojení především od stanic metra (Českomoravská, Vysočanská, Palmovka), především ale od stanice metra Vysočanská autobusovými linkami 158, 166, 195, 351, 365.
V případě potřeby bude provoz těchto linek posílen zvláštní linkou 758 v trase Českomoravská - Vysočanská - Prosek - Výstaviště Letňany.
V nočním provozu bude zastávka Výstaviště Letňany obsluhována linkami 509 a 513 v intervalu 30 minut pro spojení s centrem města (I. P. Pavlova, Muzeum, Hlavní nádraží).
Zastávka "Na hranici" ve směru z centra bude od 19:30 do 01:00 zrušena!
Doprava autem / informace pro automobilisty:
Mapky se dají stáhnout na webu www.pva.cz/informace/doprava.asp.
Parking je masivní, nicméně není pod správou Lighthouse. Provozuje ho samo PVA, jednorázové parkovné činí 50 Kč.
Rozhovor s Lanou
Ahoj, jak se máš?
Ahoj, momentálně se mám fakt super, jelikož venku je super počasí a to na mne působí strašně pozitivně. Což nemohu říct o zimě strávené ve velkoměstě. Zimu mám fakt rád, ale na horách, ne v Praze, tam na mě působí tak trošku depresivně...
Nedávno jsme tě mohli slyšet na Breakbeat Conference, měníš nějak repertoár?
To bych neřekl. Když jsem začínal hrát, tak jsem hrál breakbeat a triphop, nakonec jsem skončil u housu. Nicméně breakbeat mám strašně rád a hrát ho budu dál. V podstatě se dá říct, že break na mě působí tak nějak relaxačně, rád si odpočinu od nekonečného rovného beatu, který se mi zda poslední dobou čím dál tím víc vyčerpaný. Navíc break vnímám tak trošku jinak, jiný zvuky jiný sound. Dalo by se říct, že prvky které v house nejsem ochoten akceptovat v breaku spíš vyhledávám... Rozhodně nepatřím k těm modelům, kteří poslední dobou prodavají svoje rovné desky a hulákají do éteru "už jenom breakbeat, žádný hloupý tucky..." a při tom před půl rokem vlastně ani nevěděli, co to je. Tak abych to shrnul, hraju house i breakbeat a tak to taky zůstane... :)
Hraješ převážně tribal, co chystáš na Carla Coxe?
Bude to asi trošku tvrdší než obvykle, ale jelikož hraju na začátku, tak si nemyslím, že bych do toho měl úplně řezat. Každopádně to bude ostřejší techhouse, jak jinak než s prvky tribal...
Začal jsi spravovat Lighthouse booking, vysíláš na Expresradiu. Jak to jde a jak tě ta práce baví?
Práce pro Expresradio mě baví, ale mám pocit, že Expresradio by nám mělo dát trošku volnější ruku než doposud. Jedná se o pořad "Fresh Vinyl" a jak už samotný název vypovídá, jde o nové desky, které lze zakoupit v mém domovském obchodě Vinyl.cz. Pro upřesnění - tento pořad moderuji společně s DJ Dys-Martinem a kolegou z Vinyl.cz Trnquou...
Momentálně nemám moc volného času, takže Lighthouse booking tak trošičku zanedbávám, ale máme v plánu společně s DJ Funem provést menší upgrade...
Co ty a takzvaný "úpadek scény"?
Tak k tomu snad není třeba nic dodat. Co se týče mého hraní, tak ho mám zatím ještě dost, ale pozoruju, že spousta kvalitních DJs má čím dál tím méně hraní, což je trošku škoda. Na druhou stranu taneční scénu ovládli lidé, kteří toho o taneční muzice mnoho nevědí a je velká škoda, že návštěvníci parties jim to baští. Dál už bych to raději nerozváděl...
Jaký je tvůj pohled na Carla Coxe?
Carla Coxe beru jako velkého šoumena, který svým třígramcovým setem dokáže dohnat lidi až k šílenství. Dalo by se říct, že DJ set v jeho podání je až exhibicí. Proto si ho bezpochyby vážím, i když jeho muzika není tak úplně blízká mému srdci. Je mi ctí si s ním zahrát... :)
Plány do budoucna?
Poslední dobou trávím spoustu času v zajeti compu, snažím se věnovat vlastní tvorbě.
Do budoucna bych chtěl založit vlastní label a vydávat vlastní muziku a muziku svých přátel, kteří dělají super tracky a nemají je kde vydat. Z finančního hlediska to zní trošku nereálně, no uvidíme... :)
E.C.A.
DJ Lana z Lighthouse bookingu patří mezi mladé talentované DJe. V pátek otevírá stage, na které hraje od 01:00 Carl Cox. Co si připravuje, co právě dělá i další informace nám sdělil v interview.
Ahoj, momentálně se mám fakt super, jelikož venku je super počasí a to na mne působí strašně pozitivně. Což nemohu říct o zimě strávené ve velkoměstě. Zimu mám fakt rád, ale na horách, ne v Praze, tam na mě působí tak trošku depresivně...
Nedávno jsme tě mohli slyšet na Breakbeat Conference, měníš nějak repertoár?
To bych neřekl. Když jsem začínal hrát, tak jsem hrál breakbeat a triphop, nakonec jsem skončil u housu. Nicméně breakbeat mám strašně rád a hrát ho budu dál. V podstatě se dá říct, že break na mě působí tak nějak relaxačně, rád si odpočinu od nekonečného rovného beatu, který se mi zda poslední dobou čím dál tím víc vyčerpaný. Navíc break vnímám tak trošku jinak, jiný zvuky jiný sound. Dalo by se říct, že prvky které v house nejsem ochoten akceptovat v breaku spíš vyhledávám... Rozhodně nepatřím k těm modelům, kteří poslední dobou prodavají svoje rovné desky a hulákají do éteru "už jenom breakbeat, žádný hloupý tucky..." a při tom před půl rokem vlastně ani nevěděli, co to je. Tak abych to shrnul, hraju house i breakbeat a tak to taky zůstane... :)
Hraješ převážně tribal, co chystáš na Carla Coxe?
Bude to asi trošku tvrdší než obvykle, ale jelikož hraju na začátku, tak si nemyslím, že bych do toho měl úplně řezat. Každopádně to bude ostřejší techhouse, jak jinak než s prvky tribal...
Začal jsi spravovat Lighthouse booking, vysíláš na Expresradiu. Jak to jde a jak tě ta práce baví?
Práce pro Expresradio mě baví, ale mám pocit, že Expresradio by nám mělo dát trošku volnější ruku než doposud. Jedná se o pořad "Fresh Vinyl" a jak už samotný název vypovídá, jde o nové desky, které lze zakoupit v mém domovském obchodě Vinyl.cz. Pro upřesnění - tento pořad moderuji společně s DJ Dys-Martinem a kolegou z Vinyl.cz Trnquou...
Momentálně nemám moc volného času, takže Lighthouse booking tak trošičku zanedbávám, ale máme v plánu společně s DJ Funem provést menší upgrade...
Co ty a takzvaný "úpadek scény"?
Tak k tomu snad není třeba nic dodat. Co se týče mého hraní, tak ho mám zatím ještě dost, ale pozoruju, že spousta kvalitních DJs má čím dál tím méně hraní, což je trošku škoda. Na druhou stranu taneční scénu ovládli lidé, kteří toho o taneční muzice mnoho nevědí a je velká škoda, že návštěvníci parties jim to baští. Dál už bych to raději nerozváděl...
Jaký je tvůj pohled na Carla Coxe?
Carla Coxe beru jako velkého šoumena, který svým třígramcovým setem dokáže dohnat lidi až k šílenství. Dalo by se říct, že DJ set v jeho podání je až exhibicí. Proto si ho bezpochyby vážím, i když jeho muzika není tak úplně blízká mému srdci. Je mi ctí si s ním zahrát... :)
Plány do budoucna?
Poslední dobou trávím spoustu času v zajeti compu, snažím se věnovat vlastní tvorbě.
Do budoucna bych chtěl založit vlastní label a vydávat vlastní muziku a muziku svých přátel, kteří dělají super tracky a nemají je kde vydat. Z finančního hlediska to zní trošku nereálně, no uvidíme... :)
E.C.A.
E.C.A. je zkratka pro Electronic Cool Aid a tento taneční projekt tvoří dvojka DJ Manio a DaRoddman. V tiskových materiálech se praví, že důvodem ke vzniku tohoto seskupení byla především láska k taneční hudbě a touha tvořit a experimentovat se zvuky.
Prvním impulsem, který DJ Mania postavil za gramofony, byl jeho pobyt v Holandsku. Jednak zjistil, jak taková párty vlastně vypadá a hlavně si to mohl konečně se dvěma gramofony zkusit. Nakonec si právě z Holandska odvezl i svůj umělecký pseudonym.
Od té doby se Manio pilně učil a v roce 1996 se stal rezidentem olomouckého klubu Depo no.8. Od svých začátků prošel rozmanitým hudebním vývojem, takže v současné době jsou jeho sety směsicí deep-tribal-underground-progressive a techhouseu. Na otázku, kdo patří k jeho oblíbencům, odpovídá: „Preferuju všechny DJs, kteří jsou underground a neustupují těm hroznejm trendům, např. DJ Dan, DJ Garth, Terry Francisd, Richard Sen, Steve Lawler, Doc Martin“.
Maniův jistě osobitý styl dal nejeden podnět k tomu, aby byl přizván k namíchání jeho oblíbených skladeb na jeden u dílů populární řady kompilačních Houseparty. Pilotní skladbou této kompilace se stal vlastní track, vytvořený právě ve spolupráci s DaRoddmanem pod názvem Turn On The Power. Manio po přestěhování do Prahy hrál ve všech možných místních klubech. Krom toho dostal šanci se předvést na tanečních festivalech zvučných jmen a to např. Summer of Love, Svojšice či několikrát pod taktovkou agentury Lighthouse na oblíbených akcích Lucky People Center.
DaRoddmann začal tvořit elektronickou hudbu již v roce 1992. V roce 1995 získal první zkušenosti s vedením klubu, kde se také seznámil s Maniem, který patřil v té době mezi jeho první rezidenty. Na otázku, kdo tvorbu E.C.A. ovlivňuje odpovídá DaRoddmann: „Ovlivňuje ji spousta faktorů, mám rád a poslechnu si: „Chemical Thomas Bangalter, Dušan Lipert, Frank Sinatra, Portishead, Moloko, Moby, Orbital, Quentin Tarantino, Terry Gilliam – můj přístup k muzice často změní návštěva dobrého hudebního studia, fajn lidi a atmosféra v nich. Z DJs se mi opravdu líbí styl Duncana Forbese a T revor Rockcliffe“.
V kolonce discografie má ECA již dva vinylové záznamy. Jednu z nejúspěšnějších domácích houseových skladeb – hypnotickou There Is A Message s remixem Spookymana Duncana Forbese a našláplý double A singl Hustokop/Understand. Jaká bude jejich třetí deska, jak se chystají na vystoupení po boku Carla Coxe, a pár dalších zajímavostí se dočtete v následujícím rozhovoru s DJ Maniem.
Rozhovor s DJ Maniem
E.C.A. je zkratka pro Electronic Cool Aid a tento taneční projekt tvoří dvojka DJ Manio a DaRoddman. V tiskových materiálech se praví, že důvodem ke vzniku tohoto seskupení byla především láska k taneční hudbě a touha tvořit a experimentovat se zvuky.
Prvním impulsem, který DJ Mania postavil za gramofony, byl jeho pobyt v Holandsku. Jednak zjistil, jak taková párty vlastně vypadá a hlavně si to mohl konečně se dvěma gramofony zkusit. Nakonec si právě z Holandska odvezl i svůj umělecký pseudonym.
Od té doby se Manio pilně učil a v roce 1996 se stal rezidentem olomouckého klubu Depo no.8. Od svých začátků prošel rozmanitým hudebním vývojem, takže v současné době jsou jeho sety směsicí deep-tribal-underground-progressive a techhouseu. Na otázku, kdo patří k jeho oblíbencům, odpovídá: „Preferuju všechny DJs, kteří jsou underground a neustupují těm hroznejm trendům, např. DJ Dan, DJ Garth, Terry Francisd, Richard Sen, Steve Lawler, Doc Martin“.
Maniův jistě osobitý styl dal nejeden podnět k tomu, aby byl přizván k namíchání jeho oblíbených skladeb na jeden u dílů populární řady kompilačních Houseparty. Pilotní skladbou této kompilace se stal vlastní track, vytvořený právě ve spolupráci s DaRoddmanem pod názvem Turn On The Power. Manio po přestěhování do Prahy hrál ve všech možných místních klubech. Krom toho dostal šanci se předvést na tanečních festivalech zvučných jmen a to např. Summer of Love, Svojšice či několikrát pod taktovkou agentury Lighthouse na oblíbených akcích Lucky People Center.
DaRoddmann začal tvořit elektronickou hudbu již v roce 1992. V roce 1995 získal první zkušenosti s vedením klubu, kde se také seznámil s Maniem, který patřil v té době mezi jeho první rezidenty. Na otázku, kdo tvorbu E.C.A. ovlivňuje odpovídá DaRoddmann: „Ovlivňuje ji spousta faktorů, mám rád a poslechnu si: „Chemical Thomas Bangalter, Dušan Lipert, Frank Sinatra, Portishead, Moloko, Moby, Orbital, Quentin Tarantino, Terry Gilliam – můj přístup k muzice často změní návštěva dobrého hudebního studia, fajn lidi a atmosféra v nich. Z DJs se mi opravdu líbí styl Duncana Forbese a T revor Rockcliffe“.
V kolonce discografie má ECA již dva vinylové záznamy. Jednu z nejúspěšnějších domácích houseových skladeb – hypnotickou There Is A Message s remixem Spookymana Duncana Forbese a našláplý double A singl Hustokop/Understand. Jaká bude jejich třetí deska, jak se chystají na vystoupení po boku Carla Coxe, a pár dalších zajímavostí se dočtete v následujícím rozhovoru s DJ Maniem.
Rozhovor s DJ Maniem
Jak si vede vaše nová deska. Prosakují různé zprávy o zakoupení nejmenovanou britskou distribucí. Jaké jsou ohlasy?
Prosakuji, prosakují, ale ještě to není potvrzený, nerad bych to zakřiknul.
Můžete člověku, který vás vidí poskakovat na pódiu vysvětlit, jak vlastně váš live set vzniká?
Vzniká jak u mě v počítači, tak I ve studiu u DaRoddmana, kde se scházíme jak můžem, já přivezu nápady, smyčky, par melodií a potom to ve studiu dáváme do finální podoby, samozřejmě se vším co k tomu patří. Nikdy nemám dopředu připravený desky co do našeho setu budu naživo dohrávat, zrovna tak Roddmann má na 16 šavlích mixu něco a až na místě si podle toho co tam mám já vybírá co pustí ven a naopak já vybírám podle toho co hraje on, takže každý vystoupení je jiný.
Momentálně pracuješ v Radosti jako produkční. Jak jsi s tou prací spokojený?
Moc. Práce produkčního v Radosti mě vždycky lákala, seznámíš se se spoustou zajímavejch lidí, hodně se naučíš, ale na druhou stranu je to dost časově náročný a vyčerpávající.
Na nové desce spolupracujete s Pavlem Bidlem. Jaká bude?
Tech houseová, trošku do tribalu, je to ale díky tomu, že je v USA, na dýl, nechceme to uspěchat. Mělo by to vyjít začátkem května zase na TT22.
Jak vlastně taková spolupráce přes oceán probíhá?
Funguje to samozřejmě přes internet, posíláme si samply a nápady, Pavel udělal základ, my zase něco, a tak to putuje tam a zpátky.
Jak se vám líbí hudba, která u nás vzniká? Zaujalo vás v poslední době něco?
Mám rád Zip orchestra. Zaujal nás na Stoice Juanita Juarez a pár novejch remixů.
Chystáte na hraní před Carlem Coxem něco speciálního?
Samozřejmě, jak už na Xmag.cz prozradil DaRoddmann, bude to úplně novej set, připravenej speciálně pro tuhle akci, chystáme na ten večer našláplej tech-house set, protože tahle akce se dost liší od našich klubovejch live vystoupení, tady budeme hrát pro pár tisíc lidí jako před Chemicals na OAF2002 a ti se musejí pořádně bavit a samozřejmě chystáme pár pro eca netypickejch překvapení.
Jaký je vůbec váš názor na tuhle "živou legendu"?
Myslím, že tohle jméno nepotřebuje komentář. Carla Coxe mám moc rád už dlouho.
Carl Cox
Rozhovor s DJ Maniem, půlkou živého uskupení E.C.A., které vystoupí před Carlem Coxem.
Prosakuji, prosakují, ale ještě to není potvrzený, nerad bych to zakřiknul.
Můžete člověku, který vás vidí poskakovat na pódiu vysvětlit, jak vlastně váš live set vzniká?
Vzniká jak u mě v počítači, tak I ve studiu u DaRoddmana, kde se scházíme jak můžem, já přivezu nápady, smyčky, par melodií a potom to ve studiu dáváme do finální podoby, samozřejmě se vším co k tomu patří. Nikdy nemám dopředu připravený desky co do našeho setu budu naživo dohrávat, zrovna tak Roddmann má na 16 šavlích mixu něco a až na místě si podle toho co tam mám já vybírá co pustí ven a naopak já vybírám podle toho co hraje on, takže každý vystoupení je jiný.
Momentálně pracuješ v Radosti jako produkční. Jak jsi s tou prací spokojený?
Moc. Práce produkčního v Radosti mě vždycky lákala, seznámíš se se spoustou zajímavejch lidí, hodně se naučíš, ale na druhou stranu je to dost časově náročný a vyčerpávající.
Na nové desce spolupracujete s Pavlem Bidlem. Jaká bude?
Tech houseová, trošku do tribalu, je to ale díky tomu, že je v USA, na dýl, nechceme to uspěchat. Mělo by to vyjít začátkem května zase na TT22.
Jak vlastně taková spolupráce přes oceán probíhá?
Funguje to samozřejmě přes internet, posíláme si samply a nápady, Pavel udělal základ, my zase něco, a tak to putuje tam a zpátky.
Jak se vám líbí hudba, která u nás vzniká? Zaujalo vás v poslední době něco?
Mám rád Zip orchestra. Zaujal nás na Stoice Juanita Juarez a pár novejch remixů.
Chystáte na hraní před Carlem Coxem něco speciálního?
Samozřejmě, jak už na Xmag.cz prozradil DaRoddmann, bude to úplně novej set, připravenej speciálně pro tuhle akci, chystáme na ten večer našláplej tech-house set, protože tahle akce se dost liší od našich klubovejch live vystoupení, tady budeme hrát pro pár tisíc lidí jako před Chemicals na OAF2002 a ti se musejí pořádně bavit a samozřejmě chystáme pár pro eca netypickejch překvapení.
Jaký je vůbec váš názor na tuhle "živou legendu"?
Myslím, že tohle jméno nepotřebuje komentář. Carla Coxe mám moc rád už dlouho.
Carl Cox
Carl Cox bývá označován jako nejlepší DJ na světě. Při pohledu na jeho široké spektrum aktivit a řadu primátů jako mixování na tři gramofony, je ale třeba vzít v potaz, že je to on, kdo v první řadě dal písmenům DJ další rozměr.
Narodil se v Manchesteru, vyrůstal v idylickém rodinném prostředí. Jeho rodiče často pořádali večírky pro příbuzné a známé. Už tehdy rád Carl pouštěl hudbu celé společnosti, zejména svým sestrám a odtud také zřejmě pramení jeho schopnost vyjít vstříc svým posluchačům. V 10 letech už Carl utrácel všechny ušetřené peníze za funkové a soulové desky. V 15ti dostal pár gramofonů a začal hrát na tolika parties, kolik se dalo stihnout, což ho dovedlo k poznání, že jeho koníček se může samofinancovat. Jak čas plynul, hudba se posunula od soulu k discu a pak k hip-hopu, ale poté co se Carl přestěhoval v roce 1986 do Brightonu zasáhla ho naplno vlna acidhouse. Život se mu od základu změnil stejně jako se stalo většině těch, kdo prošli pověstným Summer Of Love. Carl se také velmi rychle proslavil díky zapojení třetího gramofonu do setu. "Bylo 10:30 ráno a podařilo se mi postavit na nohy všechny ty unavený lidi zpátky na jejich bolavý nohy a znova rozjet party." Jen třeba dodat, že těch unavených lidí bylo 15.000 a že telefon Carla Coxe už od té doby nepřestal zvonit. Po brilantním debutu se třemi gramofony ho chtěl zabookovat snad každý. Přes nesčetná hraní na všech tehdejších podstatných akcích se Carl stíhá věnovat i dalším činnostem. Je spolumajitelem labelu Intec, Ultimatum a Ultimatum Breaks a spolu s Jimem Mastersem rozsévá progresivní semínka díky noci Ultimate Base.
V roce 1992 vyšel jeho debutový singl na labelu Perfecto a okamžitě se dostal na 23. příčku Top Of The Pops. Do top 40 se vešel i následující Does It Feel Good To You.
Carl nepropadl komerčnímu běsnění, ale raději zůstal věrný svým undergroundovým kořenům.
V roce 1997 vyšel asi nezásadnější Coxův počin. Mixovaná kompilace F.A.C.T. (Future Alliance of Communication and Technology) na značce React. Ta dodnes patří mezi učebnice crossoveru trance a techna a celosvětově se jí prodalo pře čtvrt miliónu kusů. Její druhé pokračování sice již tak masový úspěch nezaznamenalo, ale díky distribuci ve Spojených Státech aspoň zajistilo mistrovi ohlas i za velkou louží. Mixovaných kompilací následoval nespočet. Za zmínku stojí i dvě Coxova autorská alba At The End Of A Cliché a Phuture 2000, nicméně stěžejním bodem pro jeho kariéru je Djské hraní. Carl Cox je totiž impozantní DJ a bavič. Od prvního momentu, kdy se objeví na pódiu do posledního beatu v setu má publikum pevně v rukou. V jeho setech se snoubí až strojová preciznost, hudební rozhled, a pokrok, stejně jako ojedinělý temperament a schopnost komunikace s davem. Kdo měl možnost Carla Coxe vidět a slyšet hrát, jistě potvrdí, že se jedná o výjimečný zážitek a skvělou zábavu.
Carl Cox v Praze
Carl Cox bývá označován jako nejlepší DJ na světě. Při pohledu na jeho široké spektrum aktivit a řadu primátů jako mixování na tři gramofony, je ale třeba vzít v potaz, že je to on, kdo v první řadě dal písmenům DJ další rozměr.
Narodil se v Manchesteru, vyrůstal v idylickém rodinném prostředí. Jeho rodiče často pořádali večírky pro příbuzné a známé. Už tehdy rád Carl pouštěl hudbu celé společnosti, zejména svým sestrám a odtud také zřejmě pramení jeho schopnost vyjít vstříc svým posluchačům. V 10 letech už Carl utrácel všechny ušetřené peníze za funkové a soulové desky. V 15ti dostal pár gramofonů a začal hrát na tolika parties, kolik se dalo stihnout, což ho dovedlo k poznání, že jeho koníček se může samofinancovat. Jak čas plynul, hudba se posunula od soulu k discu a pak k hip-hopu, ale poté co se Carl přestěhoval v roce 1986 do Brightonu zasáhla ho naplno vlna acidhouse. Život se mu od základu změnil stejně jako se stalo většině těch, kdo prošli pověstným Summer Of Love. Carl se také velmi rychle proslavil díky zapojení třetího gramofonu do setu. "Bylo 10:30 ráno a podařilo se mi postavit na nohy všechny ty unavený lidi zpátky na jejich bolavý nohy a znova rozjet party." Jen třeba dodat, že těch unavených lidí bylo 15.000 a že telefon Carla Coxe už od té doby nepřestal zvonit. Po brilantním debutu se třemi gramofony ho chtěl zabookovat snad každý. Přes nesčetná hraní na všech tehdejších podstatných akcích se Carl stíhá věnovat i dalším činnostem. Je spolumajitelem labelu Intec, Ultimatum a Ultimatum Breaks a spolu s Jimem Mastersem rozsévá progresivní semínka díky noci Ultimate Base.
V roce 1992 vyšel jeho debutový singl na labelu Perfecto a okamžitě se dostal na 23. příčku Top Of The Pops. Do top 40 se vešel i následující Does It Feel Good To You.
Carl nepropadl komerčnímu běsnění, ale raději zůstal věrný svým undergroundovým kořenům.
V roce 1997 vyšel asi nezásadnější Coxův počin. Mixovaná kompilace F.A.C.T. (Future Alliance of Communication and Technology) na značce React. Ta dodnes patří mezi učebnice crossoveru trance a techna a celosvětově se jí prodalo pře čtvrt miliónu kusů. Její druhé pokračování sice již tak masový úspěch nezaznamenalo, ale díky distribuci ve Spojených Státech aspoň zajistilo mistrovi ohlas i za velkou louží. Mixovaných kompilací následoval nespočet. Za zmínku stojí i dvě Coxova autorská alba At The End Of A Cliché a Phuture 2000, nicméně stěžejním bodem pro jeho kariéru je Djské hraní. Carl Cox je totiž impozantní DJ a bavič. Od prvního momentu, kdy se objeví na pódiu do posledního beatu v setu má publikum pevně v rukou. V jeho setech se snoubí až strojová preciznost, hudební rozhled, a pokrok, stejně jako ojedinělý temperament a schopnost komunikace s davem. Kdo měl možnost Carla Coxe vidět a slyšet hrát, jistě potvrdí, že se jedná o výjimečný zážitek a skvělou zábavu.
Carl Cox v Praze
Po vyprodaném vystoupení celosvětově uznávaného DJe Carla Coxe v Průmyslovém Paláci na Výstavišti v Praze v listopadu 2000 se tato DJská legenda vrací opět do Čech, a to první jarní den 21. března 2003, tentokrát do nového prostoru. Stane se jím Pražský Výstavní Areál v Letňanech, konkrétně zcela nově postavená hala č. 3 o rozloze 4.000 m2.
Celý program zpestří svým živým vystoupením domácí projekt E.C.A., který nedávno vydal svůj druhý klubový počin Hustokop/Understand a náladu celého večera doplní svými sety DJs Tráva, Lana a Josef Sedloň. K dispozici bude i druhá hala, kde bude deep house / chill out scéna o rozloze více než 1000 m2. Zde se představí DJs Groof, Trnqua, Fun a také mezinárodní projekt Zip Orchestra.
Aktuální cena vstupenek činí v sítích Ticketpro a Ticketportál 320 Kč + poplatek.
Více o chystaném vystoupení Carla Coxe naleznete na www.lighthouse.cz.
Line-up:
main hall
21:00 - 22:30 Lana
22:30 - 23:30 E.C.A. live
23:30 - 01:00 Tráva
01:00 - 04:00 Carl Cox
04:00 - 05:30 Josef Sedloň
chill-out
21:00 - 23:00 Fun
23:00 - 02:00 Zip Orchestra live
02:00 - 03:45 Trnqua
03:45 - 05:30 Groof
Po vyprodaném vystoupení celosvětově uznávaného DJe Carla Coxe v Průmyslovém Paláci na Výstavišti v Praze v listopadu 2000 se tato DJská legenda vrací opět do Čech, a to první jarní den 21. března 2003, tentokrát do nového prostoru. Stane se jím Pražský Výstavní Areál v Letňanech.
Celý program zpestří svým živým vystoupením domácí projekt E.C.A., který nedávno vydal svůj druhý klubový počin Hustokop/Understand a náladu celého večera doplní svými sety DJs Tráva, Lana a Josef Sedloň. K dispozici bude i druhá hala, kde bude deep house / chill out scéna o rozloze více než 1000 m2. Zde se představí DJs Groof, Trnqua, Fun a také mezinárodní projekt Zip Orchestra.
Aktuální cena vstupenek činí v sítích Ticketpro a Ticketportál 320 Kč + poplatek.
Více o chystaném vystoupení Carla Coxe naleznete na www.lighthouse.cz.
Line-up:
main hall
21:00 - 22:30 Lana
22:30 - 23:30 E.C.A. live
23:30 - 01:00 Tráva
01:00 - 04:00 Carl Cox
04:00 - 05:30 Josef Sedloň
chill-out
21:00 - 23:00 Fun
23:00 - 02:00 Zip Orchestra live
02:00 - 03:45 Trnqua
03:45 - 05:30 Groof