PARTYINFO
APOKALYPSA DYNAMIC
Datum konání: |
17.10.2003 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
Dave Clarke (Skint/UK), Jerry (Centralbooking), Orbith (Bassline), Miss Renny (Fabric), Lucasch (Strobe), Lucca (Mersey) International stage: Dima (RUS), Michaeil Dimitriadis (GRE), Jeano (ARM), Dave Navarro (D) |
Live: |
Rumenige (Subtech/SK), Pietro (Centralbooking) |
Info: |
http://www.apokalypsa.com... |
A je to tady.Lineup na Apokalypsu zveřejněn!Kromě lineupu v článku najdete ceník nápojů na barech,rozpis vchodů (budou rozděleny na 3),co dostanete zadarmo apod.
a)Lineup
RAVE.CZ stage
LUCASCH 20:00-21:00
MISS RENNY 21:00-22:15
PIETRO - live 22:15-23:00
LUCCA 23:00-00:30
DAVE CLARKE 00:30-02:30
JERRY 02:30-03:45
TOKY alias RUMENIGE - live 03:45-04:30
ORBITH 04:30-06:00
Na International stage je připraven LINEUP tak,aby mohl každý,kdo bude trávit čas na RAVE.CZ stagei,možnost si poslechnout Dj z druhého flooru
JEANO (Arménie) 20:00-21:00
DIMA (Rusko) 21:00-22:00
DAVE NAVARRO (Německo) 22:00-23:00
MICHAEL DIMITRIADIS (Řecko) 23:00-00:00
DIMA (Rusko) 00:00-01:30
DAVE NAVARRO (Německo) 01:30-03:00
MICHAEL DIMITRIADIS (Řecko) 03:00-04:30
JEANO (Arménie) 04:30-06:00
b)Ceník nápojů:
Předkládáme zde ceník nápojů ze zkušenosti z předchozíí Apokalypsy,kdy jsi nekteří návštěvnící stězovali na předražování na barech
Vodka Amundsen 40,-
Bitter Kiss 45,-
NRG 25,-
Káva 15,-
Frappe 25,-
Nestea 30,-
Červený Drak 35,-
Starobrno 12 0,33 35,-
Dark Dog 45,-
koktail Nescafe (alko) 40,-
c)Zdarma:
-prvních 300 návštěvníků zdarma nápoj Bitter Kiss
-dalších 300 návštěvníků zdarma ledová káva Nescafe Zdarma
-ochutnávka kávy Nescafe (2000 lidí)
d)Rozpis vchodů:Na Apokalypse budou vchody rozděleny na předprodejní,na místě a VIP
e)Anketa na webu apokalypsa.com "Proč jdete na Apokalypsu?"
Celkem hlasovalo : 302 lidí
Hlavně kvůli Dave Clarkovy, protože je to jeden z nej djů na světě a jeho vystoupení je strhující 21%
Celý lineup včetně druhého International flooru s Dji ze zemí, které jsem ještě neslyšel 51%
Už jen proto, že je to Apokalypsa včetně třech laserů, 20ti metrové projekci 20%
Na Apokalypse mě zajímá jen Dave Clarke, zapařím na něj a zmizím 2%
Nejdu na Apokalypsu, jsem tu jen ze zvědavosti 4%
Na tomto webu jsem omylem, Apokalypsa mě nezajímá
Rozpis stánků:
Fatal records shop - prodej Vinylů, CD a triček APOKALYPSA
Radiance Fashion shop - prodej párty oblečení
Lighstick - prodej doplňků na párty, svítidla, vějíře apod.
Testy XTC
Tetovací salón - dočasné tetování
Občerstvení
Mechanismus volných vstupů, VIP a Fotopasu
Výherci v soutěžích, kteří vyhráli volný vstup nebo VIP kartu při svém příchodu zadním vchodem ohlásí svoje jméno a předloží doklad totožnosti. Poté obdrží:
volný vstup - pohyb po celém Boby centru, mimo backstage
VIP - pohyb po celém Boby centru včetně backstage, ovšem v čase od 24:00 do 03:00 je funkce VIP karty do backstage omezena (vystoupení Davea Clarkea)
Fotopas - vás opravňuje se zdržovat na jakémkoliv místě včetně backstage po celou dobu Apokalypsy
Teplá voda
Aby nedošlo k problému na WC, kde záhadným způsobem tekla jen teplá voda, jsme u vedení Boby centra zdůraznili tento problém. Bylo nám slíbeno, že se nic podobného nestane. Ovšem raději jedna rada pro ty, kteří by na něco takového přišli a nebyl by na dosah nikdo kompetetni. Pod umyvadlem jsou dva kohoutky a jeden z nich může být utáhlý. Doufáme, že samozřejmě taková situace nenastane. Pokud ovšem ano, prosíme, nahlaste tuto nepříjemnost security, která bude mít WC na starosti. Děkujeme.
Lístky
Prosíme všechny návštěvníky, aby lístky na Apokalypsu kupovali pouze v předprodejních místech. Upozorňujeme Vás na základě zkušeností z minulé Apokalypsy, kde se zvýšil i počet pouličních prodejců, s falšovanými lístky Lístek má 3 typy ochrany a s falešným lístkem se do Boby nedostanete a zbytečně si tak znepříjemníme večer.
Výhry
Výhry ze soutěží obdržíte na stánku Fatal records, kde je možnost si koupit i tričko Apokalypsa (Russell Athletic) za sponzorskou cenu 270,-. To stejné tričko Russell Athletic stojí běžně v obchodní síti přes 400,-
´Je to pouze instinkt. Ať už správnej nebo špatnej, na tom nezáleží, vždy by jste se jím měli řídit. To je to , proč jsme vznikli z prvoka. Musíte mu naslouchat a řídit se jím.´´
Typický taneční umělec nebude popisovat svou kariéru s odkazy na Charlese Darwina, ale tohle je právě to, čím je také Dave Clarke typický.
Svému instinktu zjevně pozorně naslouchá. Půlku svého života zasvětil taneční hudbě, byl DJ, producent, remixér, radio moderátor, studio designer a vůbec jeden z nejpodmanivějších, neortodoxních charakterů.
Samozřejmě, že to vždy nešlo tak hladce, ale po řetězci zklamání s různými nahrávacími společnosti se místo zoufalého pláče šťastně usadil u Skint records, připraven na další éru.
´´Věci se dějí náhle a nepředvídatelně, ale musíme se s tím vypořádat, nepomůže někoho obviňovat´´, říká Dave. ´´Už je mi jasný, že svůj osud mám jen ve svých rukách´´.
Nezvykle pro umělce Skint se Dave narodil v Brightonu, 19. září 1968.
Co ho hlavně ovlivnilo byli např. Depeche Mode, hip hop ve svých počátcích (naučil se všechna slova Rapper´s Delight), ska a disco.
Už ve škole se projevilo jeho nadšení, když vyloopoval část (sirénu) z Two Tribes od Frankie Goes To Hollywood, nahrál na pětiminutovou kazetu a během kriketového zápasu to pouštěl z okna.
´´Bohužel´´, dodává, ´´ v tom nepochopili ten fór´´.
Dave začal s Djingem již jako -náctiletý, od hip hopu se posunul k acid housu a na té cestě se setkal se svou budoucí ženou, manažerkou klubu, Laurou-Jane.
Když Brighton ovládl rave, Davovy acid a techno sety byl trochu mimo mísu, tak se ve volném čase začal věnovat i produkci.
První věc co mu vyšla na XL, pod pseudonymem Hardcore, byla moc dlouhá na to, aby se dala považovat za singl, ale prodejem předčila Enigmu i Whitney Houston (v roce 1988)
a stala se na týden tanečním albem číslo 1.
Na začátku devadesátých let vydal tracky na Belgickém R&S a svém vlastním Magnetic North labelu, ale to, co ho opravdu proslavilo bylo Red trilogy vydaná na Bush: tři rozdílné singly, něco, co předtím davy nikdy neslyšely.
S nabídkami na remixy (Chemical Brothers, New Order, Death In Vegas, Inner City, Felix Da Housecat, Mission Impossible) se u něj netrhly dveře, v každém z nich se odrazil jeho styl
a následuje debutové album Archive One.
Bylo vydáno v roce 1996, jedno z nejlepších tanečních alb, zahrnovalo techno, house, disco, electro i orchestrální drama.
To bylo zároveň, bohužel, zlomem, kdy nastaly problémy.
´´Snažím se předstírat, že se to nikdy nestalo´´, poznamenává Dave.
´´Haha, vyznívám tu jako Grant Mitchell. Jde mi to dost na nervy.´´
V současnosti nemůže překonat odpor poslouchat Archive One, protože po jeho vydání následovalo dlouhé, svízelné období právních tahanic jak s Bush, tak s BMG Deconstruction.
Vyšel ještě jeden Deconstruction single - Shake Your Booty, s nádechem disca, to bylo v roce 1997 a pak ve studiu zavládlo ticho.
Povedlo se mu zajistit, že směl nahrávat i pro ostatní labely, ale nejdřív se snažil najít jinou cestu.
Prvním řešením bylo zaměřit se na svojí remixérskou kariéru. V posledních pěti letech můžeme jeho zpracování slyšet např. u věcí od Depeche Mode, Leftfield, Underworld, Faithless, Moby, Mirwais, Midfield General, Zombie Nation, Green Velvet, Gary Numan, Laurent Garnier, Goodfellas, Lil Devious.
´´ Lidi zjistili, že ač jsem byl v té situaci v jaké jsem byl, stálo za to si mě poslechnout´´.
Byla dobrá volba zavřít se do studia a mít své jméno na deskách. Baví mě dělat různorodé věci.
To , že hraju techno neznamená, že ho musím i produkovat.
Divočejší část mého já nenávidí puritány a snaží se je likvidovat.
Proč někomu dovolit rozhodovat za vás co smíte s co ne?
Vrhnul se také pořádně na DJing, stal se světoběžníkem. Hraje třikrát týdně, většinou ve třech různých zemích, týden co týden, rok co rok.
U British Airways dosáhl dokonce 800.000 nalétaných mil za rok, má tam dokonce rezervované vlastní sedadlo pro své cesty do přeplněných klubů od Belgie po Německo, až Japonsko či Austrálii.
Během své radio show (Technology), kterou využíval třeba k tomu, aby představil nové techno talenty jako Terence Fixmer, dosahovala návštěvnost jeho webu až 100.000 kliknutí týdně.
´´Stále se cítím zapálený pro techno´´, říká. ´´Ovlivnilo spoustu jiných stylů a dosud se mu nedostalo takové pozornosti, co si zaslouží. Je to hlavně o technice´´.
Během tohoto období vydal čtyři fanoušky nadšeně přijatá mixovaná alba - Electro Boogie
1 a 2, Fuse presents Dave Clarke a World Service, plus singl, který byl pouze na Internetu s názvem Before I was so Rudely Interrupted (nazval to tak kvůli vnějším silám, které se podepsaly na jeho kariéře), po tomhle všem nastala v jeho životě ještě jedna významná změna - narodil se jim syn Bruno, teď mu jsou dva roky.
Pak hraní, remixování a radio trochu ustoupily do pozadí a Dave dostal šanci udělat své druhé album ve studiu, které si navrhnul a vybavil sám - jak říká nějakým poválečným hardwarem.
Vybral si Skint pro kreativní svobodu, kterou mu poskytuje.
´´Snažím se nemyslet na to, že mé album někdo/něco řídí´´, říká.
´´Jen to trvalo trochu déle než mělo. Ale většinu toho času jsem si to fakt užíval´´.
Prvním ovocem, které tahle spolupráce přinesla bylo vydání pro šíleně funky The Compass, původně ve velmi omezeném počtu na německém International Deejays Gigolos.
Ale můžete očekávat mnohem víc, než jen zvuk co zaplní parket (inspiraci hledá třeba
u Radiohead).
´´Možná jsem techno DJ, ale nikdy jsem nebyl pouhým techno umělcem´´.
Radiohead velmi jasně dokázali, že elektronická hudba a emoce se mohou výborně doplňovat. ´´Neumím zpívat jako Thom Yorke, jestli vůbec umím zpívat, ale snažím se do toho přidat lidský zvuk a o to jde.
Zvuk nepotřebuje řeč, tak je mnohem přístupnější a zasahuje nás silnější. Je to nejupřímnější řeč´´.
Ovšem, Dave byl vždycky dobře známý nejen díky své hudbě - ale to klišé starousedlíka s doutníkem a rychlím autem je pryč.
´´Měl jsem možnost učit mixovat syna slavného automobilového závodníka´´, objasňuje Dave.
´´Nevěděl jsem, co si za to říci a před čtyřma rokama jsem řek - jó, vezměte mě s sebou na závodní dráhu. Ale už mě to nezajímá, i když mě to stále těší´´.
Ti co Davea nesledují neustále mohou být překvapeni, že s přibývajícím věkem se docela uklidnil a stal se méně zatvrzelým, ale stále názorově vyhraněným.
´´V té době se o mě říkalo, že jsem hrozně náladový´´, přiznává.
´´Ale kdyby si někdo prošel tím co já - nedostával jsem zaplaceno, musel jsem se s tím vypořádat sám, dělat sračky co neměli smysl, nemít z toho žádné uspokojení - tak myslím, že by také byli náladoví. Teď sem v klidu. Vlastně mě ani nemá co štvát. Jsem pořád nespolečenský individualista, možná akorát trochu vybíravější´´.
Dave je zpátky a nic ho nezastaví!
Top 9/18/2003
September helpings... in no particular order
Terence Fixmer 'Peplum' - International DeeJay Gigolo
Pete Simpson 'Ignition 9' - Ignition Records
The Youngsters 'These In My Arms' - FComm
Technasia 'More Fusin'' - MusicMan
Scan 7 'Transit' - FComm
Ionic Vision 'Drive' - Planet Rouge
Grass Roots Vol 4 'Old School MotherFucka' - Grass Roots
Dj Tonio & David Carretta 'My Telephone is Dead' - Error 404
Ignition Technition ' Mean Streak' - Ignition Records
Dj Hell 'Keep on Waitin' - International DeeJay Gigolo
Electro:
Zeta Reticula 'EP4' - Electrix
The Advent ' Light Years Away' - Electrix
Seymour Bits 'Hit me with Technology' - Breaking Records
Steril ' A day at the races' - International DeeJay Gigolo
Underground Resistance ' Actuator' UR
Discography
2003
Devils Advocate - Skint
2002
The Wolf - We Are Skint compilation - Skint
Green Velvet's La La Land
Fischerspooner 'Emerge'
'Compass' - Skint (Terence Fixmer and Josh Wink)
2001
Dave Clarke - World Service (double LP) - React Music
Depeche Mode 'Dream On' (Dave Clarke Club Mix) - Mute
Dave Clarke - 'Compass' - ffrr/london
Midfield General 'Coat Noise' Dave Clarke (remix) - Skint
2000
Dave Clarke Laurent Garnier - 'Greed (remix)' - Fcomm
Dave Clarke Zombie Nation's - 'Kernkrafts 400' (remix) - Data
Dave Clarke 'Before I Was So Rudely Interrupted Parts 1 & 2' - icrunch
Mirwais 'Naive Song' Dave Clarke (remix)
1999
Fuse presents Dave Clarke - Music Man/News
Dave Clarke Leftfield-Phat Planet (Remix) - Sony/HardHands
Dave Clarke Moby 'Run On' (Remix) - Mute
Dave Clarke 'Freaks On Hubbard' (Remix) - Projex
Dave Clarke Jark Prongo 'Movin Thru' - Hooj Choons
1998
Dave Clarke Underworld 'King of Snake' (Remix) - Junior Boys Own
Dave Clarke Electro Boogie Vol. 2 - Studio K7(Germany)
1997
Dave Clarke Christopher Just 'Disco Dancer' (Remix) - Slut Trax
Dave Clarke Gary Numan 'Cars' (Remix) Random Album - Beggars Banquet
Dave Clarke Shake Your Booty/Break Cover - Deconstruction
Dave Clarke Presents:X-Mix 'Electro Boogie' (The Tracks) - Studio K7(Germany)
Dave Clarke Dave Angel 'Tokyo StealthFighter' (Remix) - Island
Dave Clarke Death In Vegas 'Rocco' (Remix) - Decon/Concrete
1996
Dave Clarke Eurobeat 2000 Compilation Album - Kickin
Dave Clarke No-One's Driving/Wisdom To The Wise - Deconstruction
Dave Clarke Muzik Magazine Album-DJ Mix CD - Decon/Cream/Muzik
Dave Clarke Emperion 'Narcotic Influence' (Remix) XL
Dave Clarke Indigo 'Shellshocked' (Remix) - Premier(EMI)
Dave Clarke U2 'Mission Accomplished' (Remix) - Mother Records
Dave Clarke Archive One (Album) - Deconstruction
1995
Dave Clarke Chemical Brothers-Chemical Beats - Virgin
Southside - Deconstruction
Dave Clarke X-313 Interferon (Remix) - Generator (Detroit)
'Directional Force' John Peel Session - Strangefruit
Dave Clarke Presents:Red 3 (of3) - Deconstruction
Dave Clarke New Order"Everything's Gone Green (Remix) - London
1994
Dave Clarke Four Seasons (Remixes) - ACV(Italy)
Dave Clarke Anhongay (Remix) - Network
Dave Clarke Robert Armani-Road Tour Remixes - ACV (Italy)
'Directional Force' M3 Of Cannes Venaciti Supererstition Comp.
Dave Clarke & Jeff Mills Remixes DJ Hell (EP) - Disko B
Presents:Red 2 (of3) - Bush Records
'Graphite' New Begining - Magnetic North
'Fly by Wire' Last Voyage - Magnetic North
1993
Dave Clarke Presents:Red1 (of 3) - Bush Records
'Directional Force' Subversion (Remix) - Magnetic North
Aphrohead-Thee Lite (Remixes) - Bush Records
'Directional Force' Directional Force Compilation - Labworks (Germany)
Four Seasons EP - ACV (Italy)
'Ortanique' People Of The Seven Moons/Nomadic - Magnetic North
'Fly by Wire' Alkaline 3dh - Magnetic North
'Graphite' Pure/Image Shift - Magnetic North
1992
'Directional Force' Planet 42/Fortress - Magnetic North
The Passions-German Filmstar Remix - Underground Selection
'Pig City' Punky punk punk/Digital Porker Stress
1991
'K.O.D' (Kiss Of Death). Not Me (Hands Up Who Wants To Die) Hit The Beat (Belgium)
'K.O.D' (Kiss Of Death). Not Me (Hands Up Who Wants To Die) - Safe
'Pig City' Horny Stress
1990
'Hardcore' Hey Are You Ready/United Nations U.S.Groove (Bootleg)
'Directional Force' Parameter R&S
'Directional Force' Hey Are You Ready/United Nations - XL
'Directional Force' Hey Are You Ready/United Nations - R&S
'Hardcore' I like John R&S
1989
'Hardcore' I like John XL
1) Co musí tvůj set obsahovat za hudební směry, abys byl spokojen?
2) Jak jsi přišel ke své DJské přezdívce?
3) Jak se díváš na požadavky některých DJů, jako Carl Cox, Dave Clarke nebo Sven Väth?
4) Jak se díváš na situaci, když se DJ označí za producenta a přitom tracky dělal někdo jiný?
5) Vzkaz lidem na Apokalypsu?
DJ Jeano (Arménie)
1) Minimal techno, groove house, techelektro, to si nikdy neodpustím.
2) Mé oficiální jméno je Jamo Jean - takže od každeho trochu DJ Jeano.
3) Víte, já jsem zvyklý na 2-3 gramce, mix, odposlech a sound a jdeme na to, takže toto je pro mě španělská vesnice.
4) No, je to po celém světě stejné, známý DJ proslaví desku neznámého producenta - tak to prostě chodí.
5) Bude to moje oficiální hraní na komerční party, takže: přijďte mě podpořit. A kdybyste někdy byli v Arménii, zeptejte se: "Kde dnes hrají Gl crew?" a určitě se stavte. J
DJ Dima (Rusko)
1) Deeptechno, retrohouse, to uslyšíte vždy. Jinak mám hodně různorodý kufr s deskami, takže záleží na publiku.
2) Dima je moje jméno.
3) Myslím, že to právo mají, protože i když se to nezdá, je to fakt dřina. A pokud má DJ takového formátu, jako je Carl Cox nebo Dave Clarke, létat na hraní 4x týdně, potřebuje svůj klid a pohodlí. Vůbec se jim nedivím.
4) Vyspělý posluchač by měl rozeznávat producenty a DJe. Myslím, že DJové jsou od toho, aby prezentovali práci producentů. Je spousta suprových producentů, ale jako DJe bych si je na party nikdy nepozval. Proste DJ a producent je velký rozdíl, každý má něco do sebe, každý má svoje poslání.
5) Ruský retrohouse na Apokalypse. Wow!
Michaeil Dimitriadis (Řecko)
1) Aktual techno, old shool rave a house music. Rád míchám tvrdé techno se starým ravem a housem. Takhle to mám rád.
2) U mě je to jasné, nemám žádnou DJskou přezdívku, prostě hraji já, Michael Dimitriadis. J
3) Nedivím se. A chtěl bych vidět člověka, který by se choval jinak. Odvádějí profesionální práci, požadují profesionální přístup.
4) Já bych se na to nedíval nijak zle, je to u každého jiné. Někdo dělá hudbu přes producenta, protože není třeba technický typ, ale pak jsou třeba lidé (nechci raději jmenovat), kteří si skladbu poslechnou, domluví se s producentem, uhradí peníze za autorská práva a vydají na svém labelu.
5) Open your mind.
Dave Navarro (Main records of Frankfurt/Německo)
1) Určitě nějaký deepovější Garnier, trochu discopunku jako Miss Kittin, retro pop ve stylu 2raumwohnung nebo elektroclash by Chicks on Speed.
2) Jednou jsem si prohlížel nějakej rockovej časopis, do toho mi volal kámoš, že dělá party, a že chce, abych tam hrál, a měl jsem asi 30 sekund na vymyšlení své přezdívky. A v tom časopise byl článek o kytaristovi Navarrovi. No a Dave Navarro byl na světě. Já se svým oficiálním jménem jmenuju David Botha, což by třeba u vás bylo hodně směšný. "Hele, dívej, hraje Bota!" J
3) Myslím, že každej má právo na svoje pohodlí, takže rozhodně souhlasím
4) Snažím se dělat hudbu sám, takže je asi jasný, jakej na to mám pohled.
5) Je libo velmi rozmanitou International stage? 17.10. sraz v Lagrottě. J))
Historie
Electric Boogie (EB), které ve Velké Británii (resp. UK) bývá také někdy nazýváno "Body - Popping", je svým způsobem velmi neobvyklý a působivý taneční styl.
EB je chápáno jako součást tzv. "Breakdancingu", který zahrnuje "Breaking" a "Uprock". Zatímco "Breaking" je akrobatický taneční styl, "Uprock" je bojový tanec, při kterém se tanečníci dostávají velmi blízko k sobě, ale nedotýkají se. Je velmi rychlý a vypadá jako souboj v kung fu. V tomto tanečním stylu se vítězem stává ten, kdo předvede lepší a rychlejší prvky. Je pravděpodobné, že právě Uprock byl vůbec první formou Breakingu.
Historie tohoto tanečního stylu sahá ještě dále, než se stal komerčně úspěšným. Pravděpodobně to byli roboti, objevující se počátkem 60. let v televizních pořadech typu "Lost in Space", kteří inspirovali černošské děti v Los Angeles, aby vynalezli tanec Robot (The Robot) - tohle byl vůbec první styl EB který se objevil. K rozvoji a propracování tohoto tance svým dílem přispěli mimové, přestože mnoho tanečníku tento jejich vliv opomíjí. Někdo se domnívá, že vliv pantomimy byl minimální, jiní tvrdí, že pamatují starý černobílý film, na němž Marcel Marceau předvádí "Moonwalk" (měsíční chůze) nebo "Walking against the Wind" (chůze proti větru).(Mimochodem oba tyto prvky krásně předvádí jedenze členů Rock Steady Crew ve filmu Flashdance.) Tento určitě většina z vás zná z provedení Michaela Jacksona.
V roce 1969 se mezi pouličními tanečníky (street dancers) rozneslo jméno Don Campbell. Tento mladý černoch se stal známým díky tanci, kterému se začalo říkat "Campbellock" (vydal totiž nahrávku nazvanou "Do the Campbellock"). Don Campbell použil hydraulické pohyby robotů, které byly pod úplnou kontrolou, smíchal je s prudkými, nekontrolovanými pohyby tzv. tap-flash dance, spolu s přesnými zastaveními (lock = mj. zabrzdit) a zahájeními pohybů a to vše ještě navíc okořenil komickými výrazy tváře a kostýmy podobné klaunským. Vyvinul úplně nový druh tance, který se původně nazýval Campbellocking a dnes jej nazýváme "Locking".
Počátkem 70. let dal Don Campbell dohromady celou skupinu (crew) "lockerů", vznikli "The Lockers". Lockeři ranných sedmdesátých let nosili boty na vysokém podpatku, nápadné proužkované ponožky, kalhoty, které končily u kolen, pestrobarevné saténové košile s velkými límečky, velké barevné vázanky, obrovské klobouky a bílé rukavice. Někdy v té době objevila Campbella a jeho The Lockers známá televizní choreografka Toni Basil a pomohla jim k mezinárodní slávě. Ona sama byla neuvěřitelně dobrá tanečnice a brzy se locking sama naučila. Stala se členem The Lockers, pomohla jim rozvinout jejich taneční styl a dostat se do takových televizních pořadů jako např. "Saturday Night Live".
V téže době, kdy se v New Yorku rozvíjel break (breaking), začal být locking a Robot oblíbený v jižní Kalifornii. Během roku 1972 a 1973, ve Fresnu, v malém městě napůl cesty mezi Los Angeles a San Francisco, vymysleli chlapci jedné černé rodiny něco nového. Svůj tanec nazvali Electric Boogaloo. Poppin' Pete (objevil se ve filmu "Breaking)", byl ve svým počátcích ovlivněn Toni Basilovou a The Lockers a spolu se svými bratry vytvořili Electric Boogaloo sloučením lockingu, The Robot a uhlazenějšími a kontrolovanějšími pohyby pantomimy. Namísto neustálých přechodů mezi uvolněním a kontrolou těla jako u lockingu nebo naprostou kontrolou (Robot), propouštěli energii skrze svá těla prostřednictvím třesení, škubání a zlomů v loktech, zápěstích, krku, bocích a vůbec celém těle. Electric Boogaloo se více přiblížilo pantomimě, ale přesto se tato napodobenina "živého drátu elektrického proudu" neobešla bez kontroly stylu The Robot.
Dříve než se dostalo do L.A. si Electric Boogaloo, které dnes známe jako Electric Boogie, získalo věhlas v San Francisku. Když zasáhlo Los Angeles, které bylo v té době hlavním městem televizní zábavy, bylo v "Soul Train" uvedeno jako nová forma tance a podnítilo oblíbenost lockingu. Poté se rozšířilo do New Yorku, podobně jako později breaking cestou opačnou ( z New Yorku do Los Angeles). Breaking a locking dnes existují vedle sebe, v rámci jediné subkultury jako částečně se doplňující protiklady.
Komerční oblíbenost EB pravděpodobně odstartoval kolem roku 1974 velmi mladý Michael Jackson, kdy se objevil v televizi a k hitu "Dancin' Machine" od The Jackson's Five předváděl pohyby robota.
V létě roku 1977 se ve vlastní show objevili Shields a Yarnell, dva velmi talentovaní mimové. Dělali svoji vlastní verzi Robota, kdy pohybovali pouze určitou části svého těla a přitom klouzali (gliding) po podlaze jako kdyby stáli na kolečkách. Mnoho lidí, kteří tuto show sledovali, neviděli pouze pantomimu, ale tanec. Zrodil se nový taneční styl a mnozí se mu začali věnovat. Shieldsovo a Yarnellovo televizní vystoupení shlédli jiní čtyři mladí mimové a to, co viděli na ně silně zapůsobilo. Utvořili první taneční skupinu Electric Boogie, nazvanou Harlem Pop Lockers. Poté, co byli objeveni měli okamžitý úspěch. Předváděli pro televizi, taneční kluby a dokonce natočili video pro německé MTV.
Na Apokalypse Dynamic převedou tento robotechnický tanec taneční uskupení Molotov Dancer,a zde jsou o nich data:
Patrik Oujezdský - Ego dmc - mistr světa (disco formace 2003)
Bořivoj Bradna - Beat Up - 4 místo na mistrovství evropy (hip hop)
Martin Žák - Body Rock - elektric boogie show
Vaše otázky:
Co bys o !sobě! upřímně řekl jako o DJovi? ...svými slovy, bez frází... ;)
Jerry: DJ, kterého to baví, paří s lidma a snaží se užít si večer stejně jako návštěvníci. Což na jednu stranu je dobrý, ale na druhou velkej problém. Ale mě to proste takhle baví.
Ahoj Jerry, bude na konci Apokalypsy zase nějakej přídavek, kdy budeš hrát s Orbithem? Na Hradě to byl nej set co jsem kdy slyšel.
Jerry: Pokud bude ta správná atmosféra,tak určitě!!! Mně se společné hraní na Hradhousu taky líbilo a myslím, že se potvrdila slova, že s bráchou nemusíme trénovat a vždycky se sladíme. Každopádně bychom chtěli na konci Apokalypsy zahrát, ale nechme se překvapit, jak to bude.
Ahoj, prosím tě, jak se stát DJem, děkuji.
Jerry: Myslím ,že recept na to, jak se stát DJem, žádnej není. Prostě musíš mít rád muziku už od mala. Naučit se míchat hudbu umí každej, kdo jen trochu slyší, ale být DJ? To musíš mít v sobě, musíš mít v sobě něco, s čím se člověk už narodí a nesmí chybět taky špetka exhibicionismu.
Dovízt Davea Clarka na Apokalypsu, není to trochu finančníi sebevražda? Jinak chválim, určitě na něj jdu. Sám osobně bych tuto Apokalypsu zařadil jako number one party roku 2003 :)
Jerry: Jak moc to je finanční sebevražda, se ukáže až na akci, já osobně si myslím, že to bude OK, ale je možné, že to dopadne i fiaskem. V tom případě ale nevím jak dál, protože, s prominutím, srance ze zahraničí za pár korun, u kterých je víc důležité, jakou národnost mají napsanou za sebou v závorce, ty prostě vozit nechceme. Tím nechci říct, že pokud DJ není slavnej, že neumí odvést super práci, ale chci, aby lidi chodili na jména, které nemají šanci jen tak slyšet a doufám, že to ocení svou návštěvou.
Nevadí ti, že ses velkou mírou taky zasloužil o to, že na scéně dominují nicnechápající děti?
Jerry: Myslíš, že je to mnou? Já myslím, že si lidi neuvědomují, že tu je už x-tá generace a to nemůže ovlivnit nikdo! Taky moc nechápu, proč se u nás tak řeší věk? V hodně zemích paří třeba 17letí a 30letí, vždyť je to zábava. Samozřejmě vím o čem mluvíš, mluvíš o dětech, které si daly nějakou drogu a ani neví kdo hraje.To je určitě hrozné, ale není spíš lepší s tím něco dělat, než se dívat a odsuzovat je? Dávat jim informace a trochu je směrovat? Já myslím, že pro to dělám hodně, ať už v rádiu nebo výběrem DJů na Apokalypsu. Pro ty starší je Dave Clarke pojem, pro ty mladší vůbec, takže to změníme. A až jim bude 25, tak si řeknou: "Pamatuješ si, jak hrál Dave Clarke tehdá na té Apokalypse? To byla paráda." Neodsuzuj, taky jsi někde začínal!
Není Ti trapný vydávat produkci někoho jiného pod svým jménem? Kolik z těch Tvých všech prezentovaných tracků dělal onen nejmenovaný německý DJ a producent? A jakým způsobem probíhala mezi Vámi komunikace o vývoji tracku?Ty basy posuň výš, tu melodii ještě přetáhni přes filtr :D a tak?
Jerry: Trapný mi to rozhodně není a myslím, že jsem to dokázal i tím, že jsem to veřejně řekl v časopisu BE. Nemyslím si, že to za mě někdo dělá celé, je to můj track. Já nosím nápady, zvuky a smyčky, pouze po technické stránce nejsem zcela zdatný. U každého tracku, který udělám, cítím, že je můj, já jsem nositelem know-how a jsou to moje myšlenky. Rozhodně to není tak, že někomu pošlu 20 tisíc + představu na papíře a čekám na track. Člověk, s kterým to dělám, je jen prostředník mezi mnou a technikou. Jsem to já, který je přesvědčen, že track je dobrý, nikoliv "prostředník". Nebudu tu vyjmenovávat DJe, kteří to tak dělají taky, a že to takhle chodí po celém světě úplně běžně.
Čau Jerry, tvoje sety jsou nezapomenutelný, jak to děláš?
Jerry: Ó, díky! :) Myslím, že jde o jedinou věc: Přemýšlels, co znamená, když se DJ koukne na publikum a položí na gramofon desku? A to je přesně ta situace, kterou ty označuješ za nezapomenutelnou, od toho tam DJ je. To, jakou desku položím na gramofon při hraní, je můj názor na to, jaká je atmosféra a jak lidi party vnímají a jak se baví. A to je podle me to, že se DJing nemůžeš naučit, DJing máš prostě v srdci. Nemám zapotřebí prostřednictvím setu lidem sdělovat, jak se cítím jenom já, ale sděluji to, jak jsi myslím, že se cítí oni. Tak mozna proto se ti moje sety libi,mozna proto ze dokazu odhanout atmosferu.Ale pro nektery lidi jsem zase hitovy Dj,to mas ruzny :)
Ahoj, jaké jsou tvoje pocity před hraním na Apokalypse?
Jerry: Mnoo, upřímně, jak kdy. Třeba když tu byla Gayle San, tak jsem si na začátku jejího setu říkal jo, to je v pohodě. V půlce setu jsem si už říkal "Proboha o co jí jde, ona hraje fakt krutě!". Byla to první Djka, o které jsem upřímně řekl, že hraje fakt hrubě. Ale vždycky se na svoje hraní strašně těším a hraním na Apokalypse vlastně lidem děkuji za to, že přišli. Musím prozradit, že poprvé se na Apokalypsu připravuju a trénuju, což i mě samotného zaskakuje, že po 12 letech hraní fakt zkouším nové a nové věci a dovychytávám ty starší. Ale pořád si opakuju: hraješ po panu Clarkovi! Otevřeně říkám, že na této Apokalypse se chystám odvést tu nejlepší práci, tak se těšte, já už se těším! :)
Jeano pochází ze zakavkazského státu Arménie, což je v případě djingu snad raritou. K hudbě se dostal přes svůj životní styl - grafitty, hip hop, dnb, jungle až k jeho hudebnímu vyjádření dneška - kombinace mimořádné hluboké bassové linky a prvků groovy housu a minimal techna až po novější elektro. Jeano začal s djingem v roce 1995, v roce 1998 začal být vůdčí osobností vznikající arménské DJské sestavy GL, kteří většinou hráli pro pár lidí v zakázaných prostorách hlavního města Jerevan.
Mnohokrát vystupoval v sousedním Turecku ve městě Istanbul. Jak Jeano sám říká: "O mě se nedají psát nějaké novinářské články, musíte mě posoudit, poslechnout a pak můžete hodnotit." Jeano v sobě nezapře hrdost a odhodlanost přesvědčit party people, že arménská škola mixování stojí za tanec a užití si večera, jak nejlépe to jde. Dozajista to bude překvapení večera.
DJ Dima (Rusko)
Vlastním jménem Dima Sikoi. Pochází z ruského pětimilionového města Petrohrad, kde hraje v klubu Aurora, kde má svoje rezidentní noci nazvané "Retromái", které navštěvuje dospívající generace deeptechna. Dima si s gramofony pohrává od roku 1995, kdy s nimi poprvé přišel do styku v německém Frankfurtu, kde byl na zájezdu. Zde také poprvé slyšel dnes již legendární rádio pořad Hr3, kde často live hrával Sven Väth.
Od této doby Dima začal zkoumat kouzla mixování a s postupujícím věkem pořádat svoje první akce, na kterých prezentoval svůj názor na deeptechno a retrohouse. Jak sám říká: "U nás jsou párty něco jako schůzka bratrů a sester. Doufám, že takovou atmosféru navodím i u vás." Jeho demo mix naleznete v sekci "downloads" a uslyšíte na druhé International stagei Apokalypsy 15.
DJ Michaeil Dimitriadis (Řecko)
Tento 38-letý řecký DJ pochází z města Athény, kde také pravidelně hraje. Jeho věk jistě naznačuje jeho rozsáhlý hudební rozhled. K elektronické hudbě přisel roku 1978, kdy ho výrazně ovlivnil song Funky town od Croup Lips Inc. Tímto počala jeho kariéra DJe v athénském legendárním klubu Deca, který navštěvovali první lidé mající zájem o elektronickou hudbu v Řecku. Michaeil začal na klasické Dance music 80. let, která postupně přecházela k tzv. "Lyrics house", postupně stále více populární v řeckých klubech.
V tomto období Michaeil získal residenturu ve velmi navštěvovaném klubu (až 1500 lidí) Yukaton club (Saloniki) a mnohokrát hostoval v tehdy undergroundovém klubu Kastor music (Kastoria). V této době se častokrát setkává při svých vystoupeních na večírcích s tehdy začínajícím (dnes legendou) Pascalem FEOSEM. DJ Dimitriadis mnohokrát cestoval do, dnes již bohužel zavřených, německých klubů (Village, Malibu, Grotte), kam přinášel sílu řeckého smyslu pro rytmiku a clubnight show. Jeho způsob mixování je zcela nenapodobitelný, se spoustou nápadů a old school technik.
Jméno Michaeil Dimitriadis je v Řecku pojem pro starší publikum, které bylo u počátků řecké scény. Jeho sety (jež můžete posoudit v sekci "downloads") mají až nečekaný průběh. Většínou housové old school desky s novým soundem dneška. Už samotné demo napovídá o obrovském hudebním rozhledu. Začíná pomalým housem a končí tribal technem. Jak sám tvrdí: "Budete se divit, ale po tak dlouhé době stále hrávám skoro každý den, mojí momentální zálibou je míchání tvrdého techna a starých housových a ravevových desek, u kterých si nostalgicky zavzpomínám." V dopise, který nám zaslal uvedl větu,která vás jistě potěší: "Apokalypsu beru jako mejdan v cizí a nepoznané zemi a můj hlavní cíl je jediný: importovat řecký pohled na techhouse, provést vás starými a novými zvuky. Garance užitého víkendu pro všechny zaručena. :o)"
Dave Navarro (Německo)
Jako DJ se věnuje hudbě již od svých 15-ti let. Od roku 1990 je pořadatelem celé řady parties v legendárním německém klubu Parkhaus a v klubu Cookies, kde hraje jako resident po boku DJe ZIP (Perlon rec/De). V roce 1997 zakládá svůj vlastní velkoobchod s vinyly Main records (Offenbach) a téhož roku i label Aspeak, na kterém vydává např. Johannes Heil. Dave Navarro má za sebou hraní snad ve všech klubech v Německu. Již třetí letní sezónu pravidelně hraje na Ibize, v Holandsku a v Kanadě (naposledy byl čestným hostem narozeninové tour po Kanadě s Ritchie Hawtinem).
Dave patří mezi uznávané DJe frankfurtského klubového života. Patří spíše ke starší generaci DJů.U nás hrál například na Lucky People Center (neoficiálně po boku Mike-T), vystupoval v pražském klubu CZ Beat, několikrát zazářil v brněnském Perpetuu, vystoupil po boku Jamese Ruskina na Apokalypse 12 a na druhém flooru Apokalypsy s Gayle San a Oliverem Ho, na ostravském techno mejdanu Observer nebo jako VERSUS vedle Jerryho na akci Mortal Kombat. Dave je všestranný DJ hrající snad vše od elektra po progresive techno.
Je znám svými spíše progresivnějšími pumpingovými sety s prvky elektro-techna. Má za sebou spolupráci s interprety z Choke music a z německého labelu Stylusflight Vystupoval vedle zvučných jmen typu Samuel L. Session, Adam Beyer, Massimo, Oliver Lieb, Ritchie Hawtin atd.
1) 17. 10. zahraje Dave Clarke na Apokalypse, co byste na tohoto DJe řekli?
2) Na jakém dílu Apokalypsy jste naposledy byli a co se vám tam nejvíc líbilo?
3) Dave Clarke – právem světové uznávaný producent a DJ nebo mediální bublina?
Fly (rave.cz)
1) Dave Clarke je pro mě velmi příjemná nostalgická vzpomínka. Dnes jsou všechny možné odnože taneční hudby k sehnání již velice snadno, ale 7 let zpátky to byl opravdu problém. Když nepočítám Underworld, Prodigy, Chems, Leftfield atd., jejichž alba se sehnat daly, tak hudba tohoto stylu byla pro mě absolutně nedostupná. Někdy v roce 97 jsem se zcela náhodně dostal ke Clarkově albu „Archive One„, a to jsem z přehrávače nevyndal velmi dlouho. Byl to jedno z mých prvních pěti CD tohoto v té době absolutně undergroundového směru. Proto patří Clarkeovi v mých vzpomínkách významné místo a tak trochu dík, že byl jedním z těch, kteří to u mě začali. Jako DJe jsem si ho užil díky agentuře Lighthouse tuším v únoru 99 a byla to nekompromisní jízda, kterou jsem v té době dlouho rozdýchával.
2) Poslední Apokalypsa byla jako vždy neuvěřitelná kalba, kterou jsem zakončil usnutím na recepci hotelu Boby. No comment. :)
3) Bubliny jsou bublinami od toho, aby se nafoukly, chvíli letěly do vzduchu a pak zase splaskly. Žádné pevné základy, natož dlouhá cesta nějakým směrem. Nafukovat nějakou 10 let se ještě nikomu nepodařilo. :)
Kaix (rave.cz)
1) Že si ho rád poslechnu.
2) Naposledy jsem byl na Apocalypse Now (Redux), film je to pěkný a nejvíc se mi líbil začátek. Kdo neviděl - měl by!
3) Myslím, že v našich podmínkách spíš výplod "dobrého" marketingu. Jinak jistě uznávaný DJ a producent, ale koho to zajímá?
Legi (rave.cz)
1) Profesionál. Jeho eskapády se samplerem jsou dostatečně proslavené. Má svůj
styl, ktery nemusí každému vyhovovat, ale to je prostě on - taky asi jako osobnost každému nevyhovuje. :)
2) Prosinec 02. Už si přesně nepamatuji. :)
3) Bublina v žádném případě, ale nevím, třeba trošku přibral. Abych se přiznal, jeho vlastní produkci moc neznám, ale např. první dil kompilace X-Mix s názvem tuším Electro Boogie pro K7 je nádhera!
Ian (rave.cz)
1) Uf, v paměti mi zůstaly 2 sety: celkově poněkud chladné přijetí cizácké akce publikem před lety v Brně na LPC, kde Dave hrál. Lighthouse se tam od té doby neodvážili něco většího opakovat. 2. set byl v Roxy na Mega Club Techno tak 2 roky zpátky. Během něho jsem si poprvé troufl oslovit tehdejší dámu mého srdce. Skvělá akce, výborný set.
2) Byl jsem jen na jednom dílu a jen jedno se mi taky líbilo – Heilův set.
3) Po právu uznávaný DJ i producent; prakticky jen špičkám, jako jsou Plastikman, Slater nebo Kruder & Dorfmeister, se podobně jako Clarkeovi dostane cti remixovat Depeche Mode.
Begbie (musicway.cz)
1) Dave Clarke je člověk, kterého si velice vážím, je jeden z mála, který nemění pouze desky, ale pracuje jako opravdový DJ, jelikož při mixování využívá kromě gramofonů i mnoho dalších zařízení a celkový set pak zní úplně jinak než když se za gramofony postaví pan "XY" co si myslí, že je bůh, když pouští samé hitovky.
2) Naposledy jsem byl na Apokalypse - končíme. :) V únoru, kdy mělo byt definitivni ukončení akcí v Boby centru. Libila se mi atmosféra party, ale bylo tam tolik lidí, že se tam nedalo ani procházet.
3) Pravda, světově uznávaný producent a DJ, dle mého názoru skutečně ten nejlepší.
Misha (mptechno.cz)
1) Myslím, že je to veliký úspěch, že k nám přijede někdo tak zvučného jména (nejen jména). Asi to bude jednou zase Apokalypsa, na kterou se zajdu podívat :o) Dave Clarka snad ani není potřeba komentovat (výjimečný zážitek).
2) Poslední Apokalypsa, na které jsem byl, byla ta s půlkou Space Djz. Moc lidí, ale jinak fajn atmosféra a propracované videoprojekce. Co se týče hudebního zážitku, čekal jsem něco trochu lepšího.
3) No, podle mého není ani trochu přehnané, když někdo řekne, že je to jeden z nejlepších DJs, který kdy v Brně byl.
Ajchman (XMAG, ex BE/Bassline)
1) Jerrymu s Dalinem se povedl majstrštyk - Gratuluji. Brno si z Clarka sedne na prdel! Snad se podaří vychytat produkční práci, aby byl zážitek z Clarkova vystoupení dokonalý.
2) Do Brna jezdím jen na Oriony. Poprvé udělám výjimku a vypravím se i na Apokalypsu, snad dostanu akreditaci. :)
3) Jeden z mála DJů, kteří u hraní myslí hlavou a mají dokonalý přehled o svém recordbagu. Za zmínku stojí i brilantní technika mixování.
David Beránek (XMAG)
1) Od hip-hopu k acidu a technu, už ta starší DJská generace, ale jsem si jist, že nezklame. Jeho nikdo nezastaví!
2) Na žádné, ale kdo hledá, najde.
3) Narozen roku 1968, ve stejném roce jako vznikl film 2001: Vesmírná Odyssea, který byl natočen dle knihy Davova stréca Arthura C. Clarka. Vypadá to na pěknou mediální podporu, ale bude to něco více. Mediální bublina určitě ne.
Milo (depo9.cz)
1) Clarkova ďalšia návšteva ma určitě len a len poteší! Tak precizne a rýchlo mixujúceho dja som uz fakt dlho nevidel. Dokáže z fakt priemernej dosky dostat maximum. Niekomu by možno vadili jeho rýchle mixy (na Go Planet Roxy to bolo bežne 20-30 sekund a začínal nový mix) ale rýchlosť nieje zdaleka na úkor kvality! Po pravde, trošku prekvapenie na Apokalypsu. :-)
2) Posledná Apokalypsa? Tak to bola tá posledná :-) Projekcie celkom lxs. Vidím, že otázka zámerne nie je formulovaná na kritiku. :-)
3) Podľa mojho názoru je stále nedocenený čo sa médii týka!
Otázky:
1) Dave Clarke?
2) Co říkáš jeho účasti na Apokalypse?
Jerry (Centralbooking/Apokalypsa/CZ) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) Pro mě jméno Dave Clarke znamená jedno - respekt a upřímná nejhlubší poklona
2) To že přijal pozvání na Apokalypsu má pro mě dva vyznamy
za a)je to můj osobní splněny sen, se podivat jak hraje a co se da s 600kilem Pionnerem ještě vymyslet a za b) že Apokalypsa jde tím správným směrem, když příjme Dave Clarke pozvání, je to pro mě vrchol pořadatelské aktivity
Orbith (Bassline/Cz) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) DJ s velmi dobrou technikou mixu, naprostý profesionál
2) Myslím že Apokalypsa je v současné době na vrcholu, takže je dobře že tam hrají právě takové hvězdy jako je Dave Clarke.
Lucca (Mersey/Cz) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) Legenda, vynikající a originální DJ a producent
2) Perfektní, určitě to Apokalypsu jako akci posouvá o úroveň výš.
Miss Renny (Fabric/Cz) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) tak toho jsem taky ještě nikdy neslyšela hrát:o) Jen jsem slyšela, že výborně a zvláštně mixuje a pracuje s deskama i mixem. Teď mám objednané jeho 2 desky, jsou hoooodně dobré . . . . . . . . a taky je mi sympatický tím, čí je to potomek!!:o)
2) super, zpovzdáli budu vše pozorovat a pak si nechám podepsat jeho desku, pokud mi to té doby přijde!:o))
Lucasch (Strobe/Cz) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) Jeden z nejžádanějších DJs, producentů a remixérů
2) Jde o doposud největší osobnost na Apokalypse
Pietro (Centralbooking/Cz) vystoupí 17. 10. na Apokalypse LIVE
1) ASI LEGENDA - SPOUSTA -NÁCTILETÝCH NÁVŠTĚVNÍKŮ AKCÍ HO ANI NEZNÁ. A NEPOCHYBNĚ DJ A PRODUCENT CO TO NĚKAM DOTÁHL, AČ TO CHVÍLEMA, ZDÁ SE, NEMĚL SNADNÉ.
2) JE TO DJ NAPROSTO ODLIŠNÉHO FORMÁTU OD VŠECH PŘEDEŠLÝCH, CO NA APO. VYSTOUPILI, TAK SE NECHME PŘEKVAPIT.
Toky alias Rumenige (Subtech/Sk) vystoupí 17. 10. na Apokalypse LIVE
NA OTÁZKY NEODPOVĚDĚL
Dave Navarro (Main records of Frankfurt/De) vystoupí 17. 10. na Apokalypse
1) Jeden z nejlěpších DJů, producentů a remixerů světa, člověk s obrovským nadáním a umem. Je jeden z mála, kteří DJing povyšují na umělecké dílo
2) Jeho účast na Apokalypse mě trošku zarazila, protože z vlastní zkušenosti vím, že je poměrně hodně těžké ho na akci dostat, je to takový důkaz toho, že kluci Apokalypsu dělají dobře a moc se na něj těším
DJ Dima (Russia) vystoupí 17. 10. na Apokalypse premiéra v Čr
1) Úchvatný remixér a jeden z nejlepších DJů na světě. Technika mixování je naprosto úchvatná, to nejde popsat, musí se slyšet a vidět
2) Nevím co mám na toto odpovědět, na Apokalypse budu poprvé, takže se moc těším
Michaeils Dimitriadis (Greece) vystoupí 17. 10. na Apokalypse premiéra v Čr
1) Fenomém, pan DJ a producent, u nás v Řecku je velmi oblíben, skvělý bavič v elekro boogie
2) Myslím, že jeho účast na jakékoliv akci je jedinečná událost
DJ Jeano (Armenia) vystoupí 17. 10. na Apokalypse premiéra v Čr
1) DJ, který se ve světových anketách umístuje na mezi Top5, a do kapsy si strká jména jako Sven Vath nebo Laurent Garnier, a to je co říct
2) Vystoupení mistra mistrů :)
Typický taneční umělec nebude popisovat svou kariéru s odkazy na Charlese Darwina, ale tohle je právě to, čím je také Dave Clarke typický.
Svému instinktu zjevně pozorně naslouchá. Půlku svého života zasvětil taneční hudbě. Byl DJ, producent, remixér, rádio moderátor, studio designer a vůbec jeden z nejpodmanivějších, neortodoxních charakterů.
Samozřejmě, že to vždy nešlo tak hladce, ale po řetězci zklamání s různými nahrávacími společnostmi se místo zoufalého pláče šťastně usadil u Skint records, připraven na další éru.
"Věci se dějí náhle a nepředvídatelně, ale musíme se s tím vypořádat, nepomůže někoho obviňovat," říká Dave. "Už je mi jasný, že svůj osud mám jen ve svých rukách."
Nezvykle pro umělce Skint se Dave narodil v Brightonu, 19. září 1968.
Co ho hlavně ovlivnilo, byli např. Depeche Mode, hip hop ve svých počátcích (naučil se všechna slova Rapper´s Delight), ska a disco.
Už ve škole se projevilo jeho nadšení, když vyloopoval část (sirénu) z Two Tribes od Frankie Goes To Hollywood, nahrál na pětiminutovou kazetu a během kriketového zápasu to pouštěl z okna.
"Bohužel," dodává, "v tom nepochopili ten fór."
Dave začal s djingem již jako -náctiletý, od hip hopu se posunul k acid housu a na té cestě se setkal se svou budoucí ženou, manažerkou klubu, Laurou-Jane.
Když Brighton ovládl rave, Davovy acid a techno sety byly trochu mimo mísu, tak se ve volném čase začal věnovat i produkci.
První věc co mu vyšla na XL, pod pseudonymem Hardcore, byla moc dlouhá na to, aby se dala považovat za singl, ale prodejem předčila Enigmu i Whitney Houston (v roce 1988)
a stala se na týden tanečním albem číslo 1.
Na začátku devadesátých let vydal tracky na Belgickém R&S a svém vlastním Magnetic North labelu, ale to, co ho opravdu proslavilo, byla Red trilogy vydaná na Bush: tři rozdílné singly. Něco, co předtím davy nikdy neslyšely.
S nabídkami na remixy (Chemical Brothers, New Order, Death In Vegas, Inner City, Felix Da Housecat, Mission Impossible) se u něj netrhly dveře, v každém z nich se odrazil jeho styl
a následuje debutové album Archive One.
Bylo vydáno v roce 1996, jedno z nejlepších tanečních alb, zahrnovalo techno, house, disco, electro i orchestrální drama.
To bylo zároveň, bohužel, zlomem, kdy nastaly problémy.
"Snažím se předstírat, že se to nikdy nestalo," poznamenává Dave.
"Haha, vyznívám tu jako Grant Mitchell. Jde mi to dost na nervy."
V současnosti nemůže překonat odpor poslouchat Archive One, protože po jeho vydání následovalo dlouhé, svízelné období právních tahanic jak s Bush, tak s BMG Deconstruction.
Vyšel ještě jeden Deconstruction single - Shake Your Booty, s nádechem disca, to bylo v roce 1997 a pak ve studiu zavládlo ticho.
Povedlo se mu zajistit, že směl nahrávat i pro ostatní labely, ale nejdřív se snažil najít jinou cestu.
Prvním řešením bylo zaměřit se na svojí remixérskou kariéru. V posledních pěti letech můžeme jeho zpracování slyšet např. u věcí od Depeche Mode, Leftfield, Underworld, Faithless, Moby, Mirwais, Midfield General, Zombie Nation, Green Velvet, Gary Numan, Laurent Garnier, Goodfellas, Lil Devious.
"Lidi zjistili, že ač jsem byl v té situaci v jaké jsem byl, stálo za to si mě poslechnout."
Byla dobrá volba zavřít se do studia a mít své jméno na deskách. Baví mě dělat různorodé věci.
To, že hraju techno neznamená, že ho musím i produkovat.
Divočejší část mého já nenávidí puritány a snaží se je likvidovat.
Proč někomu dovolit rozhodovat za vás, co smíte a co ne?
Vrhnul se také pořádně na DJing, stal se světoběžníkem. Hraje třikrát týdně, většinou ve třech různých zemích, týden co týden, rok co rok.
U British Airways dosáhl dokonce 800.000 nalétaných mil za rok, má tam dokonce rezervované vlastní sedadlo pro své cesty do přeplněných klubů od Belgie po Německo, Japonsko či Austrálii.
Během své radio show (Technology), kterou využíval třeba k tomu, aby představil nové techno talenty jako Terence Fixmer, dosahovala návštěvnost jeho webu až 100.000 kliknutí týdně.
"Stále se cítím zapálený pro techno," říká. "Ovlivnilo spoustu jiných stylů a dosud se mu nedostalo takové pozornosti, co si zaslouží. Je to hlavně o technice."
Během tohoto období vydal čtyři, fanoušky nadšeně přijatá, mixovaná alba - Electro Boogie
1 a 2, Fuse presents Dave Clarke a World Service, plus singl, který byl pouze na Internetu s názvem Before I was so Rudely Interrupted (nazval to tak kvůli vnějším silám, které se podepsaly na jeho kariéře). Po tomhle všem nastala v jeho životě ještě jedna významná změna - narodil se jim syn Bruno, teď mu jsou dva roky.
Pak hraní, remixování a rádio trochu ustoupily do pozadí a Dave dostal šanci udělat své druhé album ve studiu, které si navrhnul a vybavil sám - jak říká nějakým poválečným hardwarem.
Vybral si Skint pro kreativní svobodu, kterou mu poskytuje.
"Snažím se nemyslet na to, že mé album někdo/něco řídí," říká.
"Jen to trvalo trochu déle než mělo. Ale většinu toho času jsem si to fakt užíval."
Prvním ovocem, které tahle spolupráce přinesla, bylo vydání pro šíleně funky The Compass, původně ve velmi omezeném počtu na německém International Deejays Gigolos.
Ale můžete očekávat mnohem víc, než jen zvuk co zaplní parket (inspiraci hledá třeba
u Radiohead).
"Možná jsem techno DJ, ale nikdy jsem nebyl pouhým techno umělcem."
Radiohead velmi jasně dokázali, že elektronická hudba a emoce se mohou výborně doplňovat. "Neumím zpívat jako Thom Yorke, jestli vůbec umím zpívat, ale snažím se do toho přidat lidský zvuk a o to jde.
Zvuk nepotřebuje řeč, tak je mnohem přístupnější a zasahuje nás silnější. Je to nejupřímnější řeč."
Ovšem, Dave byl vždycky dobře známý nejen díky své hudbě - ale to klišé starousedlíka s doutníkem a rychlým autem je pryč.
"Měl jsem možnost učit mixovat syna slavného automobilového závodníka," objasňuje Dave.
"Nevěděl jsem, co si za to říci a před čtyřma rokama jsem řek' - jó, vezměte mě s sebou na závodní dráhu. Ale už mě to nezajímá, i když mě to stále těší."
Ti, co Davea nesledují neustále, mohou být překvapeni, že s přibývajícím věkem se docela uklidnil a stal se méně zatvrzelým, ale stále názorově vyhraněným.
"V té době se o mě říkalo, že jsem hrozně náladový," přiznává.
"Ale kdyby si někdo prošel tím, co já - nedostával jsem zaplaceno, musel jsem se s tím vypořádat sám, dělat sračky co neměly smysl, nemít z toho žádné uspokojení - tak myslím, že by také byli náladoví. Teď sem v klidu. Vlastně mě ani nemá co štvát. Jsem pořád nespolečenský individualista, možná akorát trochu vybíravější."
Dave je zpátky a nic ho nezastaví!
Kissmánie - Na nědeli 7.9.2003 je připraven následující program: profil a set Dave Clarkea, host večera Dj Orbith, kterého bude Rene Kevridge zpovídat k jeho vystoupení k Apokalypse, poslechneme si jeho nové tracky, nebude chybět ani standartni hodinka klubové muziky, informace z bunky a další. Neděle, Kiss hády 88.3. FM od 20:00, uvádějí Dj Jerry & René Kevridge.
Všechny informace (rozhovory, novinky) včetně line-upu budete dostávat daleko dříve, než všechna media, dále získáte veškeré informace o další připravované Apokalypse, pozvaných Djích, apod. Extra bonus: zasílání linku na záznam Djů, kteří na party zahráli - Apokalypsu si tak můžete připomenout, kdykoli budete chtít. Členové klubu také mohou zkusit štěstí v týdenních exkluzívních soutěžích, otázky budou zdarma dostávat na email nebo telefon. Každý týden se soutěží o free vstupy, CD kompilace, desky, nálepky, trička a další ceny. Vše na www.apokalypsa.com.
Je nám velkou ctí uvítat 17. 10. na Apokalypse s pořadovým číslem 15 DJe, kterému se jen velmi těžko hledají konkurenti. DJe, který si nabídky na své vystoupení pečlivě zvažuje a probírá. Jméno, které dává Apokalypse punc kvality. Remixéra, o jehož hudební myšlenky požádali: DJ Rush, Green Velvet, Felix da Housecat, Moby, Fatboyslim, Underworld, Depeche Mode a mnoho dalších. Osobnost, která baví publikum ve stylu elektroboogie a techna. Legendu, která byla ve světové anketě o "techno DJe roku 2002" na třetím místě a která za sebou zanechala jména jako Richie Hawtin, Sven Väth, Jeff Mills, Laurent Garnier či Umek.
Ano, 17. 10. v brněnských prostorech Boby centra vystoupí pan Dave Clarke.
Na hlavní stage Apokalypsy Dynamic vystoupí:
DAVE CLARKE (Skint/Uk)
TOKY alias RUMENIGE - live (Subtech/Sk)
ORBITH (Bassline/Cz)
LUCCA (Mersey/Cz)
JERRY (Centralbooking/Cz)
MISS RENNY (Fabric-Ostrava/Cz)
PIETRO - live (Centralbooking/Cz)
LUCASCH (Strobe/Cz)
A na druhé - "international stage" - vás hudebně, v rytmu deeptechna a retrohousu, pohladí DJové ze čtyř států světa:
DIMA (Rusko)
MICHAEIL DIMITRIADIS (Řecko)
JEANO (Arménie)
DAVE NAVARRO (Německo)
O velkolepou podívanou nebude nouze. Tato Apokalypsa Dynamic v sobě ukrývá kombinaci toho nejlepšího z dílů VIDEOGAME a LASERGAME.
Videogame - 20 m videoprojekce, živé přenosy, informace o line-upu a další mediální efekty.
Lasergame - 2 lasery od pódia, další, třetí laser (2,5-krát silnější výkon) nad hlavou DJe. To jste mohli vidět a zažít na Lasergame 13.6. A bude tomu tak i tentokrát.
Čeká vás též posílený systémový zvuk Crystalsound, o go-go a performance se zaslouží a i náročného diváka pobaví Molotov dancers (elektroboogie show).
Již samozřejmostí jsou stánky s oblečením, jídlem, tetovací salón, lighstick shop, stánek časopisu RAVE, record shop a další stánky, na které jste již zvyklí a považujete je za nedílnou část party.
Jako bonus obdrží prvních 300 návštěvníků nápoj Bitter Kiss zdarma.
Hlavním mediálním partnerem, který vás jako první bude informovat o novinkách, line-upu atd. se stal server a časopis RAVE.
Další informace naleznete:
ČR: Techno.cz, Depo9.cz, Musicway.cz, Mptechno.cz, Houser.cz, Centralbooking.cz, Scanners.cz, Clubber.cz, Bassline.cz, XMAG, Technisco.cz.
SK: Bajkonur.sk, Clubber.sk, Maysa.sk
AT: TornadoX.com
DE: distribuce Mainrecords, vydavatelství Intergroove
Lístky můžete zakoupit online na serveru rave.cz, v běžných předprodejích a na Slovensku.
Pořadatelé Apokalypsy vyhlásili soutěž o nejkvalitnější PR článek na téma DAVE CLARKE, který se použije na letácích tohoto vyjímečného vystoupení.
Nejkvalitnější článek zaslal Robert Maroul z Plzně, který obdrží VIP vstupenku (kterých z důvodu podmínek Dave Clarkea nebude mnoho) a má tak možnost se podívat za mistrova záda.
Zde je vítězný článek:
DAVE CLARKE (SKINT/UK)
Dave Clarke DJ, producent, remixér, radio moderátor, studio designer a vůbec jeden z nejpodmanivějších, neortodoxních charakterů. Dave Clarke, jméno, které při vyslovení způsobuje před DJi posvátnou úctu, před fanoušky elektronické hudby davovou psychózu. Ano, po více než půlročním přesvědčování Dave Clarkea, přijede na Apokalypsu. Dave, který se narodil v Brightonu, začal s DJingem již jako -náctiletý, od hip hopu se posunul k acid housu a na té cestě se setkal se svou budoucí ženou, manažerkou klubu, Laurou-Jane. Když Brighton ovládl rave, Dave se ve volném čase začal věnovat produkci.
Jeho první album, která vyšlo na labelu XL, pod pseudonymem Hardcore, prodejem předčilo Enigmu i Whitney Houston (v roce 1988) a stalo se na týden tanečním albem číslo 1. Na začátku devadesátých let vydal tracky na Belgickém R&S a svém vlastním Magnetic North labelu, ale to, co ho opravdu proslavilo bylo Red trilogy vydané na Bush: tři rozdílné singly, něco, co předtím davy nikdy neslyšely.
S nabídkami na remixy (Chemical Brothers, New Order, Fat Boy Slim, Moby, DJ Rush, Laurent Garnier, Green Velvet, Inner City, Felix Da Housecat, Depeche Mode) se u něj netrhly dveře,a v každém z nich se odrazil jeho styl. Následuje debutové album Archive One. Bylo vydáno v roce 1996, jedno z nejlepších tanečních alb, zahrnovalo techno, house, disco, electro i orchestrální drama. A tak se vrhnul také pořádně na DJing, stal se světoběžníkem. Hraje třikrát týdně, většinou ve třech různých zemích, týden co týden, rok co rok.U British Airways dosáhl 800.000 nalétaných mil za rok, má tam dokonce rezervované vlastní sedadlo pro své cesty do přeplněných klubů od Belgie přes Německo, až po Japonsko či Austrálii. Během tohoto období vydal fanoušky nadšeně přijatá mixovaná alba - Electro Boogie 1 a 2, Fuse presents Dave Clarke a World Service, po tomhle všem nastala v jeho životě ještě jedna významná změna - narodil se mu syn Bruno, teď mu jsou dva roky. Pak hraní, remixování a radio trochu ustoupily do pozadí a Dave dostal šanci udělat své další album ve studiu, které si sám navrhnul a vybavil. Pro vydaní alba si po dlouhém rozhodování vybral label Skint ,na kterém vydává např. Fat Boy Slim. Prvním ovocem, které tahle spolupráce přinesla bylo vydání alba The Compass, původně ve velmi omezeném počtu na německém International Deejays Gigolos DJe Hella. Ovšem Dave byl vždycky dobře známý nejen díky své hudbě ,ale také jako učitel mixováni syna známého automobilového závodníka či faktu, že Dave Clarke je synovcem spisovatele Arthura C. Clarka.
Dnes 35ti letý DJ Dave Clarke je opravdová legenda, která mistrovsky ovládá mix Pioneer DJ 600, 3 gramofony a spoustu dalších mašinek, v rytmech elektroboogie a techna. V celosvětové anketě "Techno DJ 2002" obsadil za Carlem Coxem a Mauro Piccotem třeti místo, za sebou zanechal DJe jako Richie Hawtin,Laurent Garnier,Sven Vath,Jeff Mills či Umek. Nakonec, jeho Essential mix byl vyhlášený jako nejlepší počin v této sérii za 4 roky (1997-2001). 150 bpm, kam se občas rychlost jeho setu vyšplhá, v kombinaci s jednou z nejlepších technik mixováni na světě bývají doslova řeznickým zážitkem.
Dave Clarke, který vystoupí na Apokalypse Dynamic 17.10.2003 zdůraznil několik podmínek pro jeho vystoupení: požaduje pro sebe jednu uzamykatelnou místnost s WC, od které bude mít klíče jen on sám, kde bude ze svým managerem (který také přiletí) relaxovat a odpočívat. Další podmínka je omezený počet lidí v backstagei, omezený počet fotografů, min. 2 lidi z ochranky atd.
Apokalypsa vyhlašuje soutěž o omezený počet VIP karet, které budou na Apokalypse vzácností.
Podmínky: zjistěte co nejvíce pravdivých a důležitých informací na téma Dave Clarke. Ten nejlepší a nejzajímavější text bude umístěn na tiskoviny Apokalypsy a odměněn VIP kartou, která vám umožní se podívat za mistrova záda.
(pozn.: text musí být dlouhý min 25 řádků a psaný stylem Tahoma, velikost písma 10, ve formátu Word)
Nápověda ve faktech:
- jeho Essential mix byl vyhlášený jako nejlepší počin v této sérii za 4 roky (1997 - 2001)
- DJ a producent Dave Clarke podepsal po dlouhém hledání smlouvu s labelem Skint, kde vydává např. Fat Boy Slim
- remixy: Moby, Underworld, DJ Rush, Depeche Mode, New Order, Chemical Brothers, New Order, Death In Vegas, Inner City, Felix Da Housecat, Mission Impossible a další
- se skóre 800.000 mil nacestovaných za rok má u British Airways rezervované své stálé sedadlo
- Dave Clarke je synovcem populárního spisovatele Arthura C. Clarka
Dave Clarke nyní potvrdil své vystoupení v České republice a dává tak Apokalypse punc vysoké kvality. 17. října poctí návštěvníky brněnského Boby centra dvouhodinovým setem.
Tento uznávaný DJ a producent remixoval legendy jako Depeche Mode, Chemical Brothers, New Order, Felix Da Housecat, Moby, Underworld a další.
A víte, že Dave Clarke je synovcem populárního spisovatele Arthura C. Clarka?
Na otázky odpovídá jeden z pořadatelů Apokalypsy, Dalin:
Dave Clarke na Apokalypse, to je pro mnohé sen. 17. 10. se toto vytoužené přání mnoha clubberům splní, co předchází zabookování takového DJe?
Pro mě byl Dave Clarke taky jen představa a skryté přání. Díkybohu je dnešním dnem splněné a myslím, že je to přání skoro všech, kdo na Apokalypsu chodí.
S Davem Clarkem je zabookování těžké, jako s každým Djem takového formátu. Hromada informací o Apokalypse, fotky, videa, záznamy, seznamy Djů, co tam vystoupili, telefonáty, podmínky příletu atd., bylo toho hodně, ale myslím, že se to rozhodně vyplatilo. Dave Clarke je pro nás takový punc, že Apokalypsa je zase dál, mnohem dál.
Takže jste jej zabookovali díky historii předchozích Apokalyps?
Není to jen o tom,my můžeme navykládat cokoliv, ale manažeři Clarka také obvolávají agentury a managery jiných DJs, kteří na Apokalypse vystoupili a ptají se jich, jestli byl problém s placením, jak to tam vypadá, jak byli DJové spokojení, atd. Myslím, že kdyby to nebyla pravda, nikdy by Clarke svoje vystoupení nepotvrdil. Jak už jsem zmínil v tiskovce výše: Dave Clarke dává Apokalypse visačku vysoké kvality a toto označení je, myslím, na místě.
Jaká je spojitost mezi pořadateli Apokalypsy a agenturou Centralbooking, která za příjezd Dava Clarka ručí?
Centralbooking je naše agentura. Můžu říct, že tato agentura je založena právě kvůli Apokalypse, abychom si mohli DJs zajišťovat sami. Myslím, že team velké party by měl mít svoji subbookingovou agenturu a dělat si tak hodne věcí sám. Je to o samostatnosti, o tom, abychom měli stále přehled, kdo ma volno, kolik DJové stojí. Mnoho bookingovek zařídí příjezd DJe a tím to končí. Jenže Apokalypsa má velké požadavky na rozsáhlý marketing akce a od manažerů zabookovaného DJe požadujeme také veškeré PR a nemyslím tím bio, profil a konec. Nepochopil jsem, proč se managerům platí booking fee, letenky, ubytování, když vlastně kromě nakopírování textu s profilem DJe nic jiného neudělají. A hlavně, jak jsem se mnohokrát přesvědčil: Co si neuděláš sám, to nemáš.
Jaké jsou plány s Centralbookingem?
Hlavní prioritou Centralu je neproplétat aktivity bookingovky na úkor Apokalypsy. Agenturu jsme založili jako součást Apokalypsy a hlavní výhody musejí prospívat Apokalypse. Jako třeba právě teď Dave Clarke. Centralbooking zastupuje naše Dje (Jerry, Pietro, Leo Lycra, Denia, teď zvažujeme oslovení Miss Renny. Nechci, abychom si na web vypsali 30 DJů, kterých je jak máku a pak nic. Můj názor je ten, že co DJ, to manager, jinak není práce a aktivita stoprocentní. A ja chci dělat věci na 100%, jinak to nemá smysl.
Ze zahraničních DJs máme exkluzívně DJe Dava Navara z Německa. Je to můj super kámoš a jeho názor na hudbu je takřka nadčasový. Z Chorvatska bookujeme DJe Mary, který mi utkvěl v paměti po svém vystoupení na Gazometru. Prostě, raději míň DJů a pořádně se o ně starat, než 1000 jmen a skutek utek. Neexkluzívně jsme schopní zajistit (a uz jsme mnohokrát zajistili) vlastně jakéhokoliv DJe.
Prozradíš celý line-up říjnové Apokalypsy?
Hlavní stage: Dave Clarke (Skint/UK), Jerry (Centralbooking/CZ), Orbith (Bassline/CZ), Toky alias Rumenige live (Subtech/SK), Pietro live (Centralbooking/CZ), Miss Renny (Fabric/CZ), Lucasch(Strobe/CZ), Lucca (Mersey/Cz)
A jak už je zvykem, druhá stage bude koncipována jako samostatná exluzívní klubovka, složená z DJů, které tady málokdo slyšel a jejich země původu je hodně odlišná od běžných akcí.
International stage: Dima (Rusko), Michaeil Dimitriadis (Řecko), Jeano (Arménie), Dave Navarro (Německo).
Jak bude tento 15. díl Apokalypsy koncipován?
Apokalypsa Dynamic bude "mixem" dílu Lasergame a Videogame, což byly parties, které měly značný úspěch a ohlasy po stránce efektů. Doplnění atmosféry takovými věcmi jako 20metrovou projekcí s kamerovým přenosem, lineupem atd. + 3 lasery vytvářejícími fakt monstrózni podívanou, to vše doplněné o světla na pódiu, taneční show atd. V tuto chvíli víc prozradit nemůžu, chci mít taky nějaké překvapení...
A abych nezapomněl, výhercem soutěže o VIP vstup na Apokalypsu se stala Monika Kozmerová, gratulujeme! :)