PARTYINFO
CITADELA VERTIGO
Datum konání: |
20.05.2005 - pátek |
Místo konání: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
techno stage - Filterheadz, Renato Cohen, Markantonio, Lucca, Orbith, BB Mike, Hydrophonic progressive stage - Haverlík a Tkáč, Marcus Cooper, Radan Mach, Martin Gredner, Leo Lycra, David Rybář |
Info: |
http://www.citadela.dj |
Line-up: |
TECHNO STAGE: 20.00 Hydrophonic 21.30 Simon Sayz 23.00 BB Mike 00.00 FILTERHEADZ 02.00 RENATO COHEN 03.30 MARKANTONIO 05.00 Pietro 06.00 Lucca PROGRESSIVE STAGE: 21.00 Marcus Cooper 22.30 Radan Mach 00.00 Martin Gredner 01.30 HAVERLÍK&TKÁČ 03.00 Orbith 04.30 Leo Lycra 06.00 David Rybář |
Doprava
Návštěvníci se na Boby dostanou tramvají č.1 z Hlavního nádraží. Mimobrněnští, kteří přijedou na autobusové nádraží Zvonařka, můžou použít autobus č. 67, který vás za pár minut zaveze přímo na ulici Sportovní, do blízkosti Boby centra.
Vstup
Areál Boby centra bude zpřístupněn návštěvníkům 20.5. od 20.00, kdy se rozběhne hudební produkce Djs na Techno stage, a o hodinu později i na Progressive stage.
Předprodeje
Pokud jsi koupil lístek v předprodeji, bude ti vyměněn za pásku u bočního vchodu.
Výherci a akreditace
Pokud jsi výherce soutěže či akreditovaný, použij zadního vchodu od fotbalového hřiště. Akreditace a výhry soutěží se budou vydávat proti občanskému průkazu, takže si ho nezapomeň.
Vstupenky na místě
Pokud si chceš koupit lístek na místě, můžeš na hlavní pokladně uvnitř Boby, za cenu 399,- Kč.
Headlineři
FILTERHEADZ - premiérové vystoupení belgického dua v ČR. Není moc producentů, jejichž počiny vždy zbudí takový ohlas jako tracky z produkce dua Filterheadz. Těšte se na melodické inteligentní techno, které nám tato dvojka v live vystoupení naservíruje a určitě vás na celý set přitáhne na taneční parket.
RENATO COHEN - v současné době bezpochyby nejtvrději pracující DJ na brazilské techno scéně. Obrovsky se zviditelnil singlem Pontapé, který vydal pro label Intec. Můžeme se těšit na brilantní techniku, přesné scratche a nekompromisní basovou linku proplouvající celým setem.
MARKANTONIO - skvělý italský dj a producent, představitel typického neapolského soundu. Jeho technika mixu ze třech gramofonů je famózní. Obrovská energie a valící se groove podložený hutnou basovou linkou, to je typický Markantonio.
HAVERLÍK&TKÁČ – slovenské producentské duo pohybující se ve vodách progressive až progressive trance. Zatím největší úspěch pro ně znamenalo vydání singlu Tyra na anglickém labelu Baroque. Kromě studiové produkce ohromují i perfektním živým vystoupením.
Speciality a vychytávky
· Videoprojekce by Cube Vision
· Laser by Sonny
· NEXO sound by Marcel Audio
· SEXY Dancers show
· Special fire show performance - tanečně ohnivá show by Neomi
· Venkovní posezení Pilsner Urquell
· Přímo na akci bude agent z modelingové agentury vybírat nové tváře
After party
After party bude v režii rave.cz crew a začíná hned po skončení akce v tradičních prostorách klubu Perpetuum na Rooseveltově ulici.
K tomu získáte tričko Imperium a věcné ceny od Playstationu 2.
Více na www.imperium.dj
Jméno: Bert & Maarten Wilmaers
DJ jméno: Filterheadz
Věk: Zkus tipnout!
Národnost: Belgická
Oblíbený DJ: Sander Kleinenberg
Oblíbený producent: Deep Dish
Oblíbená skladba: Nic mně nenapadá. Záleží na náladě a místě!
Oblíbený label: SAW Recordings
Oblíbené jídlo: Italské
Oblíbený drink: Cappucino
Oblíbený film: Těch je strašně moc!
V roce 2000 se bratrské duo Bert a Marten Wilmaers po návratu z ostrova Ibiza rozhoduje pro změnu v dosavadní hudební kariéře. Do té doby byl jejich hlavním stylem discohouse, ale oba přemýšlejí hrát více tribal progressive muziku. Projekt Filterheadz je na světě.
V té době, na počátku projektu Filterheadz, jsme začali více spolupracovat s lidmi, kteří produkují progresivnější muziku než jsme byli zvyklí hrávat. Po kontaktu s dvojicí producentů Tomaz a Zzino jsme sami v sobě začali více vidět a hledat i temnější stranu Filterheadz. Vcelku se to podařilo a na světě byla techno deska Zzino & Filterheadz – Corrador. Stal se z toho vcelku hit, což nás strašně povzbudilo a dalo nám motivaci k dokončení toho, co se už hodně dlouho rodilo v našich hlavách. Po nějaké době jsme se prosadili na další labely, např. track More House na Seb Fontainův label Spot On. Hned po té jsme začali pracovat na desce Latin Loopworks, která po vydání strhla takový ohlas, který jsme vůbec nečekali.
Zkuste vzpomenout, jak to bylo ve vašich začátcích. Proč jste se rozhodli produkovat hudbu? Vaše největší inspirace?
Začátky nejsou ještě tak dávno, takže snad si vzpomeneme :) Oba jsme začali s hudbou někdy v polovině 80. let. Tehdy jsme hráli především pop, později jsme fakt přiostřili a dostali jsme se ke stylu heavy metal. Později jsme se dostali k rocku, R&B, pak jazz a pak už jsme směřovali k house a elektronické muzice :)
Jak se vlastně zrodil váš, dnes už typický Filterheadz sound a jak se změnil od vašich prvních kroků v produkci taneční hudby?
Oba si myslíme, že náš, jak říkáš Filterheadz sound má určitý vývoj vpřed. Jediné co nechceme, dávat si hranice mezi styly. Stačí pokud si poslechneš naší starší produkci, třeba singl Struggle for Pleasure a porovnáš to např. s hitem Sunshine pochopíš, o čem, mluvím. Obě věci jsou velmi rozdílné, ale jsme to pořád my a o to jde.
Vaše tracky a remixy se objevují na labelech jako Hooj Choons, Nebula, Deviant, Platipus, Data, Spot On, Five AM a dalších. Jaký je to pocit, když taková esa taneční scény jako Deep Dish, John Digweed, Sasha hrají vaši tvorbu.
Prvně jsme asi slyšeli track More House, který zahrál Seb Fontain v klubu Amnesia na Ibize. Je to zvláštní a když člověk poprvé slyší svoji tvorbu hrát na nějaké party, nejdřív nepřemýšlíš nad reakcí lidí, ale zaměříš se na zvukovou kvalitu tracku. Přemýšlíš, třeba jestli je ten kopák dost hlasitě, jestli je basová linka přesná a vokály nejsou moc agresivní. Když pak ale vidíš reakci lidí, ruce nahoru, je to nepopsatelný pocit.
S jakými dalšími producenty by jste chtěli spolupracovat, a proč?
Oba se shodujeme na tom, že pro nás není prioritou spolupracovat s producenty z taneční scény. Mnohem raději chceme spolupracovat s lidmi mimo taneční scénu, třeba s Peterem Gabrielem, Wesem Borlandem, kytaristou ze skupiny Limp Bizkit nebo třeba s Craigem Armstrongem. Dostat tyto lidi do studia a přidat k tomu Filterheadz beaty by bylo určitě hodně zajímavé. To samozřejmě neznamená, že se zříkáme spolupráce s lidmi jako Deep Dish, Dave Clarke či Fat Boy Slim.
Zkuste nám přiblížit něco zajímavého z vašeho studia z poslední doby?
Měli jsme vcelku dost čau pracovat na nových věcech. Začali jsme více pracovat s vokály a tento prvek dostal svůj prostor skoro ve všech našich posledních tracích. Z remixů či singlů určitě stojí za zmínění songy Bedrock, dále Activator na labelu Yoshitoshi, Sunshine na labelu Intec, Poised World, a určitě také Yimaniya.
Co si více užíváte, live vystoupení nebo práci ve studiu?
Vystoupení v klubu nebo na parties je vždycky sranda. Potkáš nový lidi a máš možnost se vyřádit :) Práce ve studiu je úplně o něčem jiném a dokáže to být taky příjemná záležitost. Záleží asi na náladě, ale obecně milujeme obojí.
V dnešní době zažívá digitální technologie obrovský boom. Konkrétně formát MP3. Jak se díváte na šíření hudby po internetu, ať už placené nebo pirátské?
Tak to je zajímavá otázka. Chápu na jaký problém narážíš, ale řešení zatím myslím neexistuje. Placené jsou nyní jen komerčnější věci, kdežto undergroundovější hudba je šířená většinou pirátsky. Je to o respektu k autorům. Lidi by občas určitě měli utratit i nějaké peníze za hudbu, protože tím podporují autora a dávají mu prostor i do budoucna.
Jste proslulá dvojka produkující velkou spoustu remixů. Trávíte raději čas na remixech pro jiné producenty, nebo se více zaměřujete na produkci vlastních tracků?
Vždy když pracujeme na naší hudbě, začínáme prvně rytmické prvky. Pokud má track správný groove je to polovina úspěchu. Taneční hudba je především o rytmice. Když pracujeme na remixech, máme o něco lehčí pozici, protože je to úplně něco jiného než když začínáme dělat nový track. Práce na remixu může být velmi zajímavá, ale někdy taky pěkně nudná. Záleží na tom, jaký materiál člověk obdrží. Samozřejmě ale děláme obojí na 100%.
Co děláte ve svém volném čase, když nemáte chuť produkovat a nemáte zrovna žádné hraní?
Produkci nebereme jako svoji práci, ale mnohem více jako zábavu. Spoustu času tak trávíme ve studiu, ikdyž zrovna neděláme na nějaké nové věci. Experimentovaní je cestou k tomu být unikátní. Takže se o to snažíme :) Kromě toho v letních měsících vždy vyrážíme na Ibizu, v průběhu roku občas proběhne nějaká kalba s našima kámošema z Belgie. Jinak občas taky vyrazíme na túru na kolech :)
Zpátky k věci :) Na Citadele Vertigo se objevíte jako hlavní vrchol večera. Vaše vystoupení lidi u nás zatím nemohli zažít. Na co se můžeme těšit?
Je pravda že v Brně se představíme poprvé. Bude to naše klasické live vystoupení. Nechci teď více prozrazovat, ale bude to mít energii, myšlenku a hlavně moment překvapení .)
Co takhle pár posledních slov na závěr?
Zkuste být více otevření, ať už jde o muziku či o život. Udělejte si každý den takový, na který dlouho nezapomenete!!
Čau Leoši, jak jde život? Zkus se ve stručnosti představit lidem, kteří tě ještě neznají a neměli možnost slyšet?
Čauko-pohodicka. 24lety, svobodný umělec s trvalým bydlištěm v Brně :o) hudebně na Citadele zapadám mezi šlapavej progressive house, house.
Na techno stagích už v poslední době skoro nejsi ke slyšení. Jak by jsi charakterizoval styl, který teď hraješ? A proč ta změna?
Melodické věci+vokály a podobné vychytávky progressive houseu a houseu mě lákaly odjakživa-bylo to slyšet i z některých mých techno desek tak si to teď jen dávám naplno.Hodně měly na mě i vliv party,který jsem absolvoval třeba v Mecce,Radosti atd. Druhá věc je,že čím dál víc se setkávám i z lidma,který tahle změna úplně nasr..a :o) takže je možný,že v budoucnu proběhne ještě nějakej ten techno setík..Citadela bude,ale hodně melodická.
Kde teď nejčastěji hráváš?
Mandarín klub v brně, vyhlídka klub tam mám i svoje residentní noci.
Na jaké akci sis v poslední době nejvíc užil?
Moc se mi líbilo v kobeřicích u Opavy-tak odvázaný a v pohodě lidi mít všude, je nám všem líp :o)
Co takhle lineup tvých snů? Kdo by vystoupil? :)
Momentálně David Guetta, Antoine Claraman, Michael Grey, Armand van Helden-neřekl bych snů ale chtěl bych si tyhle pány prostě poslechnout.
Jak jsi na tom s produkcí? Skládáš, nebo se více zaměřuješ na Djing?
Jsem úplně u vytržení z věcí,který se teď připravují a na které se opravdu těším-v prvé řadě je to elektronická kapela,kterou teď dáváme dohromady.Djing stále vede,ale rád bych brzo činnosti kolem vlastní muziky viděl min. ve stejném poměru.
Jak se změnil tvůj pohled na live vystoupení po tvé premiéře live na akci OrionHall?
To vystoupení byla nová zkušenost taková pionýřina,dnes je situace úplně jiná jednak hardware vyměnil software a jednak už bych si představoval větší show než jen shrbeného kluka u monitoru.
Duo Filterheadz vystoupí jako hlavní vrchol večera. Znáš jejich produkci? Co na ně říkáš?
Jsem stále i návštěvníkem parties takže nemůžu jejich produkci neznát :o) Yiamana,Sunshine..
Co menší vzkaz pro lidi nakonec?
Egoist=terrorist.
Inernational Talent
Markantonio se narodil v roce 1975 a již v 16 letech začal s mixováním. V 17 letech absolvoval svoje premierové hraní před lidmi. V té době ho ještě nejvíc bavilo acid techno a produkce labelů jako Underground Resistance nebo +8. Až po více než 10ti letech DJingu a 2letech produkce se dostal na úroveň, kdy na svůj zvuk může být právem hrdý.
V roce 1998 se stal residentem neapolské organizace International Talent, která je jednou z nejznámějších v Itálii. V následujících letech se svým stylem začíná pronikat více do zahraničí a objevuje se ve většině předních evropských klubů. Mistr hry ze 3 gramofonů, který se při hraní nebojí použití nejrůznějších efektů si velmi rychle získal spoustu příznivců nejen u partypeople, ale také v komunitě DJs a producentů.
Začátek Analytic Trail
V producentských začátcích Markantoniovi velmi pomohla podpora asi nejznámějšího neapolského producenta Marca Caroly, se kterým velmi často pracoval ve studiu a od něhož získal prostor pro vydání svých premierových tracků na Carolově labelu Design Music. Deska Fried mix, na které spolupracoval s další neapolskou hvězdou Davidem Squillacem vyšla na tomto labelu v roce 1999.
Další v pořadí byl v roce 2001 double vinyl Flirt opět pro label Design Music. Tentokrát na něm kromě Markantonia spolupracovali i další ze známých italských producentů Rino Cerrone, Gaetano Parisio a David Squillace.
Ještě v roce 2001, po těchto úvodních releasech nastal čas pro založení vlastního label pod jménem Analytic Trail. Zvuk je značně ovlivněn housovými vokály, ale rytmus se nese v duchu typického neapolského zvuku. Úvodní deska, kterou zde Markantonio vydal, nese název The Beginning.
Rozhovor:
Narodil jsi se v Itálii. Jakou hudbu si poslouchal když jsi vyrůstal a co tě nejvíc ovlivnilo?
Ze začátku 90.let jsem začal hodně poslouchat house music. Od té doby se v Neapoli proslavila spousta housových producentů, jako Dave Camacho, Masters at Work, Robert Owens, a další. Po několika letech se chuť lidí změnila a všichni najednou chtěli tvrdší muziku. Někdy v letech 1992-93 se zde konala i spousta progressive parties, kde zahráli Darren Emerson, Paul Daley (Leftfield), Dean Tatcher. Tahle doba posunula můj hudební pohled od housu k progressivu a pak už k technu, ale asi bych spíš řekl, že mně nejvíc ovlivnily techniky DJs, které jsem měl možnost v Neapoli slyšet.
Na hudební scéně se pohybuješ už 10let. Zkus zavzpomínat na svoje DJské začátky.
V roce 1992, to my bylo 17 let a asi jako každý v tom věku jsem o víkendu chodíval na parties nebo do klubu poslouchat nejlepší DJs, kteří do Neapole přijeli. Začal jsem kupovat desky a po nějaké době mně jeden můj známý, který pořádá akce, požádal abych pro něj zahrál. Nabídku jsem přijal. Klub sice nebyl moc zaplněný, ale i přesto mě tenkrát to hraní utvrdilo v tom co chci dál dělat. Byl to pro mně perfektní pocit.
Většinou hraješ techno a tech-house. Co pro tebe znamená techno?
Techniku a technologie. Jak známo tato slova pochází z řečtiny ze slova Téchne. Asi bych to přeložil jako sbírání vědomostí a aplikování procedur s ohledem na předurčený cíl. Jinými slovy, cílem producenta je ukázat lidem nové cesty a jedním z prostředků jsou nové a nové technologie. Myslím, že techno nabízí spoustu pocitů a vjemů. Poslech techna není asi jen pouhé poslouchání hudebního stylu, ale řekl bych, že člověk se vyvíjí, a to ať už posluchač nebo producent. Vše jde dopředu.
Zahrál sis ve většině evropských klubů. Jak bys srovnal styl hraní italských DJs ve srovnání např. S angličany, nebo americkými DJs?
Myslím, že originalita a odlišnost jednotlivých DJs není závislá na zemi původu. Záleží na tom co a jak kdo hraje. V Anglii je spousta kvalitních DJs, v Itálii a Americe také. Jistě, že je určitá odlišnost mezi jednotlivými DJs, ale spíš bych řekl, že každý má určitý svůj přístup k hudbě, mixování či produkci.
Někdo víc preferuje mixy, někdo jiný zase dává větší prostor vyznění svých desek. Je to strašně různé. Pro mně je dobrý DJ ten, který má hraní dobře zvládnuté technicky a jeho desky jsou takové, které v daný moment řeknou přesně to, co má být řečeno. DJ si svoje hraní také musí užívat a přenést to tak na všechny, keří poslouchají.
Jaké styly ještě posloucháš kromě techna?
Líbí se mi jakákoliv dobrá muzika. Bohužel v současnosti je vydávána spousta hudby pouze kvůli vydělání peněz. Lidi, kteří prezentují tuto hudbu jsou pouze loutky, manipulované svými šéfy a managery. Rád poslouchám jakoukoliv elektroniku od Autechre až po Cinematic Orchestra. Vždy když cestuji po Evropě a najdu si čas, tak zajdu do nějakého místního music shopu a hledám něco nového.
V roce 2001 si rozjel vlastní label Analytic Trail. Jak se to celé seběhlo?
Před tím než jsem rozjel vlastní label jsem vydal několik desek na Design Music. Ze začátku bylo velmi důležité kvůli zkušenostem udělat nejdřív pár tracků na cizí labely. Asi po 3 letech práce ve studiu jsem se rozhodl založit vlastní label Analytic Trail. Mám teď mnohem větší volnost v tom, kam by měli směřovat moje tracky, a jak by se měly vyvíjet. Nemám žádné požadavky a komenty od label šéfů. Prostě vydám si co se mi líbí. Na druhé straně, ale člověk musí také pochopit fungování trhu s deskami a určité povinnosti, které jako vlastník labelu má.
Často spolupracuješ s lidmi jako Marco Carola, David Squillace, Rino Cerrone, Gaetek. Jaké máš s nimi vztahy jako kamarádi, DJs a producenti?
Marco, David, Rino a Gaetek jsou především moji kámoši. Jsme často spolu, nejen v práci. Mám tyhle lidi rád. Zažíváme spoustu srandy. Každý víkend třeba pořádáme fotbalové zápasy, chodíváme společně na večeři nebo se jen pobavit. Singl Subsequent na mém labelu Analytic Trail vznikl, když se jedno odpoledne přišli Rino Cerrone a Danilo Vigorito podívat na nový synth do mého studia. Udělali jsme jeden track, později ještě jeden a nový singl pro můj label byl hotový. Je to hodně o přátelství. Hráváme spolu často na nejrůznějších akcích po Evropě a reprezentujeme naši zemi a hlavně to v co všichni věříme.
Kam si myslíš, že se vyvine techno v následujích 5-10 letech?
Nové technologie dávají lidem nové možnosti a přístup ke tvorbě zvukově kvalitní hudby, což je super. Jak už jsem dříve řekl, techno se vyvíjí podle toho, jak se vyvíjí její autoři. Sám jsem zědav, co bude za 10let.
Co momentálně nejčastěji posloucháš v autě?
Roni Size, Aphex Twin, Mase.
Kdybys nebyl DJ, co bys chtěl být?
Pornoherec !!
Co takhle poslední slova na závěr od Markanotnia?
Nikdo není dokonalý !!!
Čau Martine, jak se vede? Na české scéně jistě nejsi žádným nováčkem, zkus se lidem, kteří tě ještě moc neznají, ve stručnosti představit?
Počátky spojené s djingem se datují k roku 1997, kdy jsem začal pronikat do tajů mixingu a techniky vůbec. Rok poté jsem začal pravidelně hrát v Ostravě a v roce 2000 přichází nabídka z klubu Fabric, kde jsem setrval až dodnes.Samozřejmě začaly přicházet nabídky z celé republiky i ze zahraničí.
Jak by jsi charakterizoval styl, který hraješ? Kteří producenti tě nejvíc oslovili?
Styl, který více než 4 roky naplno hraji je progressive house/trance a v současné době mě zajímají jména jako Nikola Gala, Andrew k, Ozgur Can, Perry o Neil, Markus Schulz atd ale i slovenští borci Tomáš Haverlík a Honza Kalafut, kteří před sebou mají velkou budoucnost!
Jakou muziku ještě rád posloucháš, kromě té co hraješ?
Abych pravdu řekl, ordinuji si spíše ticho a naslouchám zvuku klávesnice doma na PC :o) Ale občas si rád poslechnu muziku typu Seala či Support Lesbiens, Brand New Heavies, ale i třeba Anetu Langerovou, takže taková různorodá popová pohodička.
Hraješ raději na větších akcích, nebo spíš klubovky pro menší počet lidí?
Zažil jsem oba typy party a rozhodně mají oba něco do sebe.
Jak se liší tvůj set v klubu a na velké party?
V klubu volím trochu jiný typ desek, energie v menším klubu je zkrátka víc kontaktní a můžu si třeba dovolit kapku víc experimentovat.Takovou party jsem například zažil v lednu v Hlubočině, kde mě pozval dj Pico.Doslova každý přechod se setkal s ohlasem a snad i stěny a nábytek tancovaly :o)
Kde sis v posledním roce hraní nejvíc užil? Kdo s tebou vystupoval?
Tak třeba zmíněnou Hlubočinu, bavil jsem se v lednu na party Visage, společně s Michaelem Burianem a také pravidelné rezidentní noci v Paradogsu jsou vynikající, všem je musím doporučit! Nesmím zapomenout také na výbornou atmosféru Fabricu! V čerstvé paměti mám také skvěle zvládnutou party Sunshine v Pardubicích, kde přišli clubbeři opravdu jen a jen za muzikou, což v dnešní době je úkaz rovnající se setkaní s E.T. Každému návštěvníkovi party, nebo promotérovi bych tuhle "ozdravnou" kúru v Pardubicích doporučil!
Co takhle lineup tvých snů? Kdo by vystoupil? :)
Junkie XL, Markus Schulz, Perry O Neil, Greg Benz, Andrew K, Ozgur Can, Tomáš Haverlík, Vik a s dovolením bych si s těmito pány zahrál i já.
Jak jsi na tom s produkcí? Skládáš, nebo se více zaměřuješ na Djing?
Neustále něco doma zkouším, ale je to momentálně i o financích, takže převažuje djing.Vím ale, že produkce je k povýšení dje na jiný level nutností, takže v budoucnu se určitě nějakého projektu dočkáteJ
Vyměnil bys někdy hraní z desek za live vystoupení, nebo tě to neláká?
Zatím ne.Nemám vůbec nic proti elektronice, ale live vystoupení se vším všudy (nemám na mysli jen přehrávání skladeb z PC), mě zatím neláká.
Duo Filterheadz vystoupí jako hlavní vrchol večera. Znáš jejich produkci? Co na ně říkáš?
Filterheadz znám velmi dlouho a patří mezi hvězdy ve svém oboru.U nich je velmi těžké zařadit je do taneční škatulky, kterých je bezpočet.Mám od nich např.vyloženě progressive desku, ale především se vyznačují tribalovým soundem, který spíše zapadá do kategorie techno.Nelze opomenout jejich slavné hity jako Sunshine, Yiamana, nebo remix pro Roc project – Never.Bohužel mnoho djů pro tyto skladby sahá až nezdravě často a to i přesto, že produkce Filterheadz je mnohem bohatší. Myslím, že jsou obrovským tahákem pro davy a jejich premiéra v ČR dopadne dobře.
A menší vzkaz pro lidi nakonec?
Tak hlavně na sebe všichni dávejte pozor ať jste kdekoli. A mám dobrou radu. Snažte se vždy rozpoznat zrno od plev, ať se jedná o osobní život, nebo muziku, či party. V obou případech je to plus jen pro vás všechny!
Citadela Vertigo
Headlinerem Vertiga bude belgické duo Filterheadz, které se proslavilo svojí perfektní produkcí. Tato hvězdná dvojka má na svědomí obrovské hity Sunshine a Yimaniya. Jejich vystoupení bude českou premiérou, stejně jako vystoupení dalšího z hvězd první stage brazilce Renato Cohena.
Renato je jedním nejtvrději pracujících brazilských techno DJs. Můžeme se těšit na perfektní techniku, scratche a nekompromisní basovou linku proplouvající celým setem.Dále se představí italský král groove techna Markantonio. Typický představitel neapolského soundu a blízký studiový spolupracovník Marca Caroly. Jeho technika mixu ze 3 gramofonů je famózní. Obrovská energie a valící se groove podložený hutnou basovou linkou, to je typický Markantonio.
Lineup květnového Vertiga přináší přesně ty DJs, na které jste na Citadelách zvyklí. Neokoukaná a zajímavá jména, která přesně representují aktuální zahraniční sound. Pokud byste rádi porovnali lineup s některou s předešlých Citadel, přinášíme malý spot check do historie Citadel, které jste mohli navštívit v jarních měsících minulých let.
Citadela I.
Premiérová Citadela proběhla 5.6.1998 v brněnském Semilasu. V té době vznikající agentura Lunar představuje zahraniční jména jako Adelic (A), Aifell (A), Benco (SK) Na první Citadelu si našlo cestu asi 400 návštěvníků.
Citadela V. - Dimensional portal
15.5.1999, klub Babylon. Na lienupu se objevuje jako hlavní hvězda Marco Carola (IT). Kromě techno stage se hrálo také na DNB stagi. Návštěvnost byla asi 1500 návštěvníků - plno.
Citadela VII. - Virtual Landscape
9.6.2000, La Grotta + Boulevard Boby centrum. Akce se poprvé přesouvá do Boby centra. La Grotta (techno) + cafe Boulevard (chillout). Hlavní hvězda Jay Denham (USA), Mike Vinyl (AT). La Grotta vřela a asi 1800 lidí si užilo skvělý večer.
Citadela XI. - Labyrinth
28.4.2001, Boby centrum. Na návštěvníky již čekají 3stage, techno, wet n hard, chillout. Jako headliner akce zahrál Ben Sims (UK) Felipe (AT), Frank Molder (GER), Tibor (SK). Na wet n hard stage se představil Corvin Dalek (GER).
Citadela XIV. - Xenomorph
22.6.2002, Boby centrum. Lineupu vévodil Surgeon (UK), Hifi Princess (CAN), Adelic (AT). Tradičně již zvučil Marcel Audio Sound a kromě skvělé hudby se na hlavním podiu také odehrála tanečně divadelní performance.
Citadela XIX. - Xanadu
18.4.2003, KC Karlov u Prahy. Citadela Xanadu je jedna ze 2 Citadel, které se v historii konaly mimo Brno. V KC Karlov u Prahy jsme představili jména jako Fumiya Tanaka (JPN) Steve Bicknell (UK), Titanium-live (AT).
Jazzově taneční inspirace
V začátcích své hudební kariéry se dvojice Bert a Maarten věnovala spíše popovější elektronické hudbě. Ovlivněni kapelami jako U2, The Police či Simple Minds měli v počátcích úplně jiné role než dnes. Marten byl bubeník a Bert ovládal hru na kytaru. V polovině osmdesátých let se cítí nejvíce ovlivněni styly jako pop, rock, metal, jazz či R&B, což jim do budoucího působení v elektronické hudbě dává kvalitní muzikantské základy hudební produkce.
Někdy kolem roku 1996 si našli největší zalíbení v jazzové muzice. Mezi jejich nejoblíbenější kapely v té době patřily napr. Incognito či Brand New Heavies, ale když objevili remixy od kultovních producentů housové muziky, jako Roger Sanchez, Master at work či David Morales zcela jim to otevřelo nové obzory a poznali, že taneční muzika není pouze euro-trance, který v té době udával v Belgii směr. Bert s Maartinem pomalu začínají experimentovat s bicími smyčkami a vysamplovanými disco zvuky.
Headroom éra
Ikdyž Filterheadz sami udělali svoje první kroky do povědomí partypeople, obrovský podíl na jejich zviditelnění má kultovní švédské trio Headroom. V roce 1998 se Bert a Maarten dostali do kontaktu s Headroom Music. Šéf labelu Bart Grinaert v nich viděl velký potenciál a vzal je pod svá křídla. Společně s triem Headroom strávili spoustu času ve studiu, kde od Headroomů pochytili ty nejdůležitější vychytávky a triky pro produkci taneční hudby a začali plně vystupovat pod pseudonymem Filterheadz.
Ve stejné době, kdy se jejich tracky objevují na Headroom labelech Session a Traction si jejich tvorbu oblíbil Carl Cox a nabídl jim prostor pro singl na vlastním labelu Intec. Požadavek byl „latino techno track“ pro letní měsíce na ostrov Ibiza. Filterheadz se s tímto úkolem vypořádali více než dobře a na světě byl obrovský hit. Track Sunshine se na dlouhou dobu zabydlel v kufrech spousty světových DJs a také obrovsky zabodoval u partypeople.
Filtersound
Nedlouho po vydání úspěšné hitovky Sunshine si Berta a Maartena všiml šéf A&R Jo Carter. Po poslechu některých jejich starších věcí je kontaktoval a nabídl jim práci na několika remixech. Nejdříve vychází housový počin inspirovaný zvukem Deep Dish a později po návratu z ostrova Ibiza, kde je nejvíc ovlivnila anglická dvojka Sasha a John Digweed a jejich track Space Terrace se ihned zavírají do studia a produkují remix, který se stává jedním z nejlepších progresivních tracků roku.
Následují remixy pro Hooj, Platipus, Nebula&Deviant a dále např. Green Velvet - La La Land, Bedrock, Emerald, Whatever Girl Activator, Eddie Amador, House Music, Kira –I’l be your angel a další mixy například pro Tiesta a Olivera Lieba. Pověst Filterheadz velmi rychle nabírá na zvučnosti. Zařazují se do škatulky progressive, ale se znatelnými beaty a hodně ostrými přechody. Mají svůj osobitý nezaměnitelný "Filtersound".
Po vyslovení jejich jména se spoustě lidí vybaví některý ze spousty hitů z jejich produkce. Za hranicemi ČR jsou obrovskými stars a proto jsme velice rádi, že souhlasili s vystoupením na Citadele. Hlavní hvězdou na techno stage bude belgické duo Filterheadz. Určitě jste již slyšeli některou z jejich “hitovek“ jako třeba Los Hijos del Sol, Sunshine či Yimanya. Tyto tracky si hned po vydání nachází cestu do kufrů spousty světových djs a zároveň úspěšně bodují u partypeople.
Ve svých začátcích se věnovali spíše rocku a k elektronické taneční hudbě se dostali až v průběhu několika let, ve kterých pro ně bylo nejdůležitější setkání se švédským triem Headroom, kteří je plně zasvětili do studiové produkce techna. Filterheadz v sobě nezapřou svůj muzikální talent a v každém novém tracku nás stále přesvědčují o svých kvalitách a o tom, že jejich hudba jde ze srdce.
Kromě premiérového vystoupení Filterheadz v ČR se na hlavní stage dočkáte ještě dalšího „poprvé“. Poprvé u nás bude ke slyšení brazilská star, skvělý dj a producent Renato Cohen. Renato je autorem obrovského hitu Pontapé, který si pro svůj label Intec vyhlédl Carl Cox. Ihned po vydání se z tohoto singlu stal velký hit, což pro dosud neznámého brazilce znamenalo obrovský úspěch a zviditelnění.
Renato dříve hrával jako bubeník, a to mu dalo skvělou průpravu pro aranžování techna a budoucí studiovou produkci. Kromě veleúspěšného singlu Pontapé nyní pracuje na dalším singlu pro Coxův label Intec. Kromě toho také vydal svoji hudbu na labelech jako Sino či Noise Music.
Kromě produkce je Renato i brilantní Dj. Můžeme se těšit na perfektní techniku, scratche a nekompromisní basovou linku proplouvající celým setem.
Třetí zahraniční hvězdou, která se představí na květnovém Vertigu bude nekorunovaný italský král groove techna a představitel neaposlkého soundu Markantonio. Skvělý dj a producent a také úzký studiový spolupracovník Marca Caroly a Davida Squillace se ve svých začátcích věnoval především acid technu a produkci kultovního labelu Underground Resistance. Úvodní singl mu na svém labelu Deisgn Music vydává Marco Carola. V roce 2001 založil vlastní label Analytic Trail, na kterém ihned vydává premiérový singl The Beginning. Jeho technika mixu ze 3 gramofonů je famózní. Obrovská energie a valící se groove podložený hutnou basovou linkou, to je typický Markantonio.
Hvězdné trio na hlavním stage doplní Lucca, Orbith, Pietro, BB Mike a Hydrophonic.
Druhá stage se bude vlnit v rytmu progressive. Hlavním tahákem bude tentokrát producentské duo Tkáč a Haverlík, které stále více dokazuje, že se na Slovensku daří nejen technu. Značný úspěch sklidili hned svým premiérovým singlem Hannah, který vydali na labelu Nascent v roce 2002. Ještě větší zviditelnění však přinesl až singl Tyra vydaný na britském labelu Baroque Records o rok později. Tkáč s Haverlíkem si zahráli na spoustě akcích na Slovensku, ČR, Švýcarsku a o jejich popularitě svědčí i fakt, že se objevili po boku Tiesta na jeho pražském vystoupení.
Skvělé slovenské duo na druhém stage doplní Marcus Cooper, Martin Gredner, Edgar Degas aka Radan Mach, Dave Fish aka David Fisher a Leo Lycra.
Videoprojekce bude opět v rukou Cube Vision. Kvalitní zvuk NEXO dodá tradičně Marcel Audio.
Po skončení akce bude plynule navazovat after party v klubu Perpetuum, na ulici Rooseveltova 9.
Na webu www.citadela.dj najdete více informací, profily Djs, fotky z minulé Citadely a také několik zajímavostí ke stažení.
Cena lístku v předprodeji je 315,- Kč + poplatek. Na místě budou lístky k dispozici za 399,- Kč. Seznam předprodejních míst je následující:
ČESKO:
Brno - Fatal records - Jánská 9 (bez poplatků předprodeje)
Brno - Indies - Koblížná 16
Brno - Dům pánu z lipé - Nám. Svobody
Vyškov - Bike-Pro - Masarykovo nám. 7
Prostějov - Gramo H&Y - Kramářská 1
Olomouc - Indies - Denisova 8
Hodonín - Arizona
Ostrava - City sound
Břeclav - Internet Cafe - Shopping center
Uh.Hradiště - Record music - Prostřední 44
Zlín - Forte music
Blansko - Lucky style
Boskovice - Shit music
Ždár nad Sázavou - Skate street shop
Třebíč - Skate shop - Karlovo nám.
Sít ticketpro (po celé ČR)
Sít ticketstream
SLOVENSKO:
Bratislava:
STORM shop - Aupark shoping center - Einsteinova ulica
Čajovňa Radosť - Obchodná ulica 52
Net caffe - Polus city center - Vajnorská ulica
Eden klub - Žabotova ulica
Malacky:
V.I.P. caffe - Radlinského ulica
ONLINE SHOPS:
shop.rave.cz
Citadela Vertigo jen dokládá dokonalou koncepci celé série Citadela. Tentokrát se bude tančit v rytmu veselého groove techna o čem vás přesvědčí citlivě sestavený line up, kde je hned několik zajímavých jmen prezentujících inteligentní techno zvuk.
Headlinerem květnové Citadely bude projekt, který se obrovsky proslavil svojí produkcí. Jedna hitovka za druhou pravidelně vychází z jejich studia. Takové hity, jako Sunshine, Yimaniya či Los Hijos Del Sol se vždy po vydání stávají nejhranějšími deskami spousty světových i domácích djs. Tuto dvojici jste zatím nemohli slyšet v ČR, a proto jsme velmi rádi, že souhlasí s vystoupením na Citadele Vertigo. Hlavní hvězdou a zároveň asi největším tahákem květnové Citadely budou hvězdy inteligentního melodického techna, dvojice která si říká Filterheadz.
Kromě Filterheadz se na hlavní stage objeví brazilský producent, který se obrovsky zviditelnil díky hitu Pontapé, který vydal na labelu Intec patřící legendě světové scény Carlu Coxovi. Tento letní hit se na dlouhou dobu zabydlel nejen v srdcích partypeople, ale i v kufrech spousty světových djs. Renato Cohen si odehraje svoji českou premiéru a představí se jako jedna z hvězd na hlavní stage.
Dalším vystupujícím na Laser Show hall bude italský král groove techna Markantonio. Skvělý dj a producent, představitel typického neapolského soundu a úzký spolupracovník Marca Caroly a Davida Squillace se svým pojetím techna přesně zapadá do konceptu produkce na hlavním podiu, které bude po celou noc ve znamení svěžího inteligentního techna. Další vystupující na hlavní stage budou Lucca, Orbith, BB Mike a Hydrophonic.
Druhý stage bude opět ve znamení progressivu až progressive trancu. Hlavním tahákem zde bude slovenské duo Haverlík&Tkáč. Tato dvojka zaznamenala velké úspěchy i za hranicemi Slovenska. Minulý rok se jim podařilo prorazit s vlastní produkci a vydali skvělý singl na labelu Baroque. Mimojiné se také objevili jako předskokani na koncertu Tiesta v Praze. Dalšími djs, kteří se představí na progressive stage jsou Marcus Cooper, Radan Mach, Martin Gredner, Leo Lycra a David Rybář.
Kromě super muziky se můžete těšit i na tradiční vychytávky. NEXO sound by Marcel Audio, videoprojekce by Cube Vision na 20ti metrovém plátně, gogo, Radiance shop, a další.