PARTYINFO
REFLECTION
Datum konání: |
28.04.2006 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Veletržní palác |
DJs: |
Miss Nine, Dubffire (speciální set), Stanzim, Philip Tbc, Ed Rush & Optical, Koogi, Ghonzales feat. MC Lindee |
Info: |
martina.rekova@4press.cz |
Popis: |
start 21:00, vstup 150/250 czk vstup od 18ti let |
Line-up: |
STAGE 1 21.00 – 00.00 Miss Nine 00.00 – 06.00 DUBFFIRE (speciální set) STAGE 2 21.00 – 22.30 Stanzim 22.30 – 00.00 Filip TBC 00.00 – 02.00 ED RUSH & OPTICAL 02.00 – 04.00 Koogi 04.00 – 06.00 Ghonzales feat. MC Lindee |
ROZHOVOR s Edem RUSHEM
Pamatuješ si kdy jsi byl poprvé v Praze?
No jasně. Když mi bylo čtrnáct, jeli jsme s kamarádem lyžovat. Neměli jsme moc peněz, tak jsme cestovali autobusem a v Praze se zdrželi několik hodin. Je to nádherné město, moc rád se tam vracím.
Dlouho jste nic nevydali... Co vaše práce ve studiu?
Byli jsme teď stále na cestách. Minulý rok jsme projeli Severní a Jižní Ameriku, Austrálii a Nový Zéland, Asii... S tímhle se studio skloubit nedá. Po každém turné potřebuješ na týden vysadit a takhle to je stále dokola. Po čase to začne být velmi frustrující. Další důvod proč jsme teď nic nevydávali je, že jsme se učili používat ve studiu jinou techniku. Dokončili jsme track, porovnali ho s něčím současným a zjistili, že má úplně jinou dynamiku. Třeba tracky od Pendulum mají úplně úžasný mixdown. Za použití analogů takového zvuku jen těžko dosáhneš, výšky a středy zní úplně jinak. Takže se teď v podstatě učíme pracovat na počítačích. Stojí to spoustu času, protože je to něco úplně jiného, než co jsme doteď dělali.
Proč ale měnit něco, co dodnes kopíruje tolik drum´n´bass heads?
Nemluvím o stylu, jen o způsobu práce. Všichni ti producenti jako Noisia zněj virusovsky, mají stejný vibe, ale dělají to všechno na počítači a zvukově jsou úplný “killeři“! Bojovali jsme s analogama. Začínají být staré a nevytáhneš z nich to, co potřebuješ na to, aby jsi dneska zvukově nezaostával. Teď tedy objevujeme novou cestu. Při tom ale stále produkujeme v podstatě to samé, hrajeme podobné tracky. Jediné, co se mění, je náš mixdown.
A co si myslíte o zmíněném kopírování vašeho zvuku? Znamená to, že jste už před lety vymysleli jednu z nejdokonalejších forem drum´n´bassu, nebo že producenti, kteří přišli po vás, nejsou dostatečně nápadití a šikovní?
Je příjemné vědět, že jsi vymyslel zvuk, který lidi mají rádi natolik, že ho musí imitovat. Ale rozhodně si nemyslím, že by to napodobování bylo zapříčiněné nedostatkem kreativity. Stačí se podívat kolik odnoží a zvuků drum´n´bassu se dones vymyslelo – hardcore-sound, tech-sound, ragga, funk, dub, house... všechny styly už v drum´n´bassu zazněly a popravdě řečeno, nemyslím si, že by se dalo přijít s něčím převratně novým. Možná by to šlo ještě zjednodušit, postavit track na čtyřech pěti zvucích. Ale nic originálního ve velkém slova smyslu už dneska nevymyslíš. Pracujeme teď s Opticalem na novém albu, čtyři skladby už máme hotové a musím říct, že jsme se hodně posunuli. Je poznat, že jsme to my, ale od starého Virusu to má hodně daleko. Jsme teď do toho strašně zažraní...
Proč vaše šuplíkové album "Virus Vaults" vyšlo jen na cédéčku?
Super otázka, protože mám k vinylům stále hodně silný vztah a říkal jsem si, že aspoň čtyři tracky by jako EP na vinylech vyjít mohly. Ale zároveň jsme ovlivnění tím, že lidi už si nekupují vinyly stejně jako dřív a všechno stahují z internetu. Rozhodli jsme se tedy počkat na reakce a přání, které z těch tracků by si lidi rádi pořídili na vinylech a podle toho se pak zařídíme. Alba na deskách jsou drahá, jak pro nás, tak pro kupující. Na to, aby si to člověk rád pořídil, se mu musí líbit všech deset tracků, kvůli dvěma do toho peníze vrážet nebude. Ale chápu, proč se na to ptáš. Já i Optical jsme „oldschooleři“, postavili jsme naše kariéry na hraní z vinylů a dubplatů, ale dnešní doba si žádá cédéčka. Rádi bychom samozřejmě uspokojili každého, takže sbíráme tipy na to EPčko a věříme, že na něj brzy přijde.
Už máte představu, co by mohlo na vinylech vyjít?
Ještě ne. Je to hodně těžké rozhodování i díky tomu, v jakém jsou některé tracky na „Virus Vaults“ stavu. Spoustu z nich jsme nemohli kvůli zvukové kvalitě zařadit ani na nemixované CD. Nahrávali jsme je z dubplatů a jedině v mixu se daly jejich nedostatky zakrýt. Spoustu originálů nemůžeme najít, tak na to jdeme aspoň takhle. Ale třeba se ještě jednoho dne někde objeví.
Jaké máte plány se svou značkou Virus?
Jak jsem říkal, makáme s Opticalem na albu, které by mělo vyjít na konci tohohle roku. Před tím ale vydáme ještě pár singlů – od State of Mind, Noisia a pár projektů, které jsou strašně nadupané a ještě nikdo o nich neslyšel. Rádi takové talenty podporujeme.
Promotéři oceňují elán Aliho Dubfira, který požádal o možnost zahrát speciální šestihodinový set, a tím naboural předchozí naplánovaný line-up. Nicméně na místě bude i Dj Rai, který může Aliho Dubfira kdykoliv vystřídat.
Vstupenky je stále možné zakoupit v síti Ticketpro a Ticketportal za 150,- + poplatky a na místě za 250,- Kč. Vstup od 18ti let!
Více info: http://www.liveinprague.cz
Reflection se po úspěšném startu v minulém roce opět vrací na hudební scénu. První letošní akcí je projekt, který proběhne 28. dubna ve Veletržním paláci.
Na dvou pódiích ve stejných časech vystoupí v rozsáhlém několikahodinovém setu Dubfire, jeden ze dvou es Deep Dish, a špička junglu a drum'n'bassu Ed Rush. Dojde tak k vzácnému průsečíku dvou tanečních stylů na jednom místě a v jeden okamžik.
Reflection tak navazuje na úspěšný projekt souboje na dvou rovnocenných pódiích, který byl poprvé představen loni v KD Ládví. Nyní jdou organizátoři dál a návštěvníkům nabídnou souboj dvou stěžejních hudebních stylů housu a drum'n'bassu v zastoupení mezinárodních hvězd.
REFLECTION – 28. 4. 2006
VELETRŽNÍ PALÁC, 21.00 hodin
Stage 1: DUBFIRE (DEEP DISH)
2006 ´George is On´ World Tour featuring special guest MISS NINE
Stage 2: ED RUSH & OPTICAL
Philip TBC, Koogi, Stanzim, Ghnonzales feat. MC Lindee
Live in Prague uvádí Reflection: Dubfire (Deep Dish), 2006 ´George is On´ World Tour featuring special guest MISS NINE, a Ed Rush & Optical v pátek 28. dubna ve Veletržním paláci od 21.00 hodin.
Ali Dubfire Shirazinia, který je polovinou dua Deep Dish, projevil zájem odehrát v rámci této akce speciální šestihodinový set. Organizátoři přivítali tuto myšlenku a vyhradili pro tuto příležitost čas od 00:00 do 06:00 hodin. Před Dubfirem tak vystoupí pouze Djka Miss Nine, která Dubfira doprovází na turné po celém světě.
Příznivcům DJs Loutky a Raie se organizátoři tímto omlouvají.
Rezident noci Zen v klubu Roxy DJ Rai však namixoval pro návštěvníky speciální CD, které obsahuje výběr z labelu Solstice za poslední tři roky. Prvních tři sta návštěvníků Veletržního paláce obdrží toto CD zdarma.
Na druhém pódiu vystoupí junglový a drum'n'bassový mág Ed Rush spolu s Opticalem. Z českých DJs pak Stanzim, Philip TBC, Koogi, Ghonzales a MC Lindee.
Reflection tak návštěvníkům nabídne souboj dvou hudebních stylů na dvou rovnocenných pódiích postavených v budově Veletržního paláce. Ten bude zútulněný sníženým pohledem oproti klasickému osvětlení v těchto prostorách.
Vstupenky je stále možné zakoupit v síti Ticketpro a Ticketportal za 150,- + poplatky a na místě za 250,- Kč. Vstup od 18ti let!
Rozhovor s DUBFIREM
Do Prahy přijíždíš tentokrát bez Sharama. Proč tomu tak je?
Není za tím třeba cokoliv hledat. Coby Deep Dish vystupujeme jako dvojice, koncerty v pravém slova smyslu neděláme, vlastně se jen střídáme za gramofony. Někdy cestujeme společně, jindy, jako letos, si každý připravíme vlastní program, se kterým samostatně jezdíme.
Zmínil jsi, že nevystupujete koncertně. U elektronických kapel do bývá komplikované, neuvažovali jste však o tom někdy?
Uvažujeme o tom neustále, ale vzhledem ke koncepci našich alb je to velmi složité. Používáme spoustu muzikantů a vokalistů a sehnat je všechny dohromady na koncertní šňůru je prakticky nemožné. Řada houseových projektů to řeší tím, že to ošidí – vše si dopředu připraví na compu a na pódiu se tváří, jakou práci s tím mají. K tomu se my snižovat nechceme a raději lidem nabídneme kvalitní koncepční djský set, který má jakousi značku „Deep Dish.“
Mezi vaším kritikou respektovaným debutem a novým albem Gerge Is On uplynulo téměř sedm let…
Rozhodně jsme se neflákali. Stačí se podívat, kolik djských kompilací a remixů jsme vydali. (Deep Dish remixovali skladby např. Madonny, Depeche Mode, Rolling Stone.) Jezdili jsme po celém světě, djovali a vlastně tak trochu si v hlavě srovnávali, kam se hudebně posuneme.
Co chystáš do Prahy?
V Praze odehraju svůj speciální šestihodinový set, ve kterém se objeví třeba několik novinek z Yoshitoshi a Schinichi (label a sublabel, který Deep Dish vlastní).
CD:
REFLECTION
MIXED BY
DJ RAI
PRESENT SOLTICE RECORDS
1. OPORTUNITY - RAI - SOLSTICE RECORDS 013
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2005
2. MORNING DREAMS - RAI - SOLSTICE RECORDS 003
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2003
3. COMET - RAI - SOLSTICE RECORDS 009
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2004
4. LET´S DANCE - RAI - SOLSTICE RECORDS 017
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2005
4. EDIT - RAI - SOLSTICE RECORDS 019
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2006
5. THINKING OF SUZANNE - RAI SOLSTICE RECORDS 020
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2005
6. GARDEN ROSES - RAI - SOLSTICE RECORDS 022
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2005
7. ANIMALS - RAI - SOLSTICE PROMO
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2006
8. LIQUID - RAI - SOLSTICE RECORDS 015
written and produced by Roman Hořínek
P & C Solstice Records 2005
Více info: http://www.liveinprague.cz
DUBFIRE (Deep Dish)
Ali Dubfire Shirazinia (narozen v Íránu) je polovinou dua Deep Dish, kteří jako producenti společně nahrávali pod jmény Moods (s Johnem Selwayem), Quench DC, Satori (Dubfire s Victorem Imbresem), Watergate, NYDC (s Dannym Tenagliem), Chocolate City, Prana (s BT a Johnem Selwayem) a Dished-Out Bums.
George Is On - nové album tandemu Deep Dish
Každý rok je vydáno album, které si zaslouží své místo ve sbírkách všech hudebních fajnšmekrů. Nejnovější deska vítězů ceny Grammy, Deep Dish, mezi takové kousky rozhodně patří. Toto album je určeno těm, kteří jsou unaveni stále stejnými prvky a postupy, ať už v taneční či rockové hudbě, toto je možností, jak nahlížet hudbu z jiné perspektivy.
Po úspěchu singlu Flashdance (2004) následovaného singlem "Say Hello" přišli Ali Dubfire Shirazinia a Sharam Tayebi s deskou, která má ambice se stát zásadním počinem jejich kariéry.
George Is On je ukázkovým příkladem schopnosti Deep Dish mixovat odlišné styly. Íránsko-americká dvojka spojuje sound klasického rock&popu 70 a 80. let s jejich typickou dráždivou taneční tvorbou. Na nahrávce se podílela skupina washingtonských vokalistů, včetně dlouhodobého spolupracovníka Deep Dish Richarda Morela.
Ten spolupracoval na skladbách No Stopping For Nicotine, Sacramento a Everybody´s Wearing My Head. Na desce se také podílel jeden nový objev, a sice vokalistka Anousheh ve skladbách Flashdance, Say Hello a Awake Enough. Sám Dubfire pak pěvecky debutuje v melancholické skladbě In Love With A Friend.
Na George is On najdeme i remake Dreams skupiny Fleetwood Mac, v níž vokály nazpíval sám Steve Nicks. Skladba měla být původně instrumentální, ale po tom, co si Deep Dish všimli, že vokály tracku Dreams jsou ve stejné tónině jako jejich instrumentální verze, poslali svůj track Steviemu Nickovi. Zanedlouho se ocitli v legendárních nahrávacích studiích Village Studios v LA (shodou okolností ve studiu, kde nahrávali i Fleetwood Mac) s věhlasným vokalistou této kapely Steviem Nickem.
Poprvé se Dubfire a Sharam setkali před čtrnácti lety ve Washingtonu DC. O sedm let později vydali svoje první, kritikou nadšeně přijaté, album Junk Science. V období mezi vydáním prvního alba Junk Science a desky George Is On byli Deep Dish velice produktivní. Vydali mnoho alb, kterými definovali žánr své tvorby.
Mezi nimi i tato Cd: Yoshiesque (1999), Renaissance Ibiza (2000), Yoshiesque Two (2001), Deep Dish – Global Underground: Moscow (2001) a Global Underground: Toronto (2003). Stali se také velice žádanými remixéry. Předělali mimo jiné skladby od Madonny, Beth Orton, Depeche Mode, Dido, Janet Jackson, The Rolling Stones, N´ Sync, Justina Timberlaka, Brother Browna, Morela a Danny Tenaglia.
Jejich zručnost ve vytváření remixů jim v roce 2001 vynesla nominaci na cenu Grammy v kategorii "Remixer Of The Year". O rok později prestižní cenu získali v kategorii Nejlepší remixovaná nahrávka za remix skladby zpěvačky Dido "Thank You".
Populární časopis Rolling Stone je označil za DJs s nejlepšími živými vystoupeními.
MISS NINE
Miss Nine (vlastním jménem Kristin Schrot) se narodila v roce 1984 ve východním Německu. Nyní žije v Amsterdamu.
Talentovaná Miss Nine se okolo gramofonů začala motat v osmnácti letech. Za tři měsíce poté už za sebou měla svoje první vystoupení na Queensday na Red Bull lodi. Po tomto představení na veřejnosti byla pozvána do Musicfactory v Amsterdamu na první Motion party. Vystoupení se povedlo, a Miss Nine se stala jednou z rezidentních Djs této party.
Typický sound Miss Nine by se dal charakterizovat jako energetický groove s hodně vokály. Někdy hraje i progressive.
Miss Nine už si zahrála s takovými jmény jako SisterBliss, Kevin Saunderson, Layo & Bushwacka, Hybrid, Jack
Poprvé se také objevila na desátém vydání kompilace Dance Halley a to jako nejmladší umělec. V létě si zahrála v Turecku, Německu, Anglii a na Tenerife. Od dubna roku 2004 spolu s DJem Sem Sonicem vlastní studio.
ED RUSH & OPTICAL
Ed Rush (Ben Settle) pochází ze západního Londýna. V jeho hudebním vývoji mělo významné místo rádio DOM FM, kde pravidelně hrával a kde se rozhodl právě pro jungle. Debutoval na labelu U-turn darkcorovou skladbou Bludclot Artattack (1991).
V následujícím období (92–96) Ed Rush přetavuje svůj charakteristický zvuk paranoidních hororových temných samplů do hudebního žánru známého jako techstep. K tomu dochází především díky dvěma albům Techsteppin‘ a Torque.
Zvuk charakterizuje neuvěřitelně zdeformovaná basová linka, techno sci-fi zvuk, podkreslený two-stepovou rytmem. Tímto počinem se zařazuje mezi přední tvůrce scény. Od této doby vydává tracky na mnoha prestižních labelech scéně jako Metalheadz, Prototype a V.
V roce 1996 se potkává s Opticalem a vzniká spolupráce, která přinesla junglu několik stěžejních alb.
Uznávaný producent Matt Quinn aka Optical, který měl v té době za sebou spolupráci například s Grooveriderem, Goldiem, zakládá společně s Edem Rushem label Virus. V tomto vydavatelství vychází tracky jako Kerbcrawler či Bacteria. V roce 1998 vydávají zásadní album Wormhole, které nechybí v diskotéce žádného pravověrného junglera.
Výbuch reproduktoru, po němž nějakou dobu mají oba zúčastnění problémy se sluchem, poznamenává přípravu dalšího LP alba. Za pomoci Matrixe se album pod názvem Creeps (2000) dostává s několikaměsíčním zpožděním k uším nedočkavých příznivců a dvojka jednoznačně potvrzuje své místo na nejen junglovém slunci. Na Virusu vydávají v roce 2003 dvojalbum The Original Doctor Shade. Na svém kontě mají nepočitatelné množství remixů.