PARTYINFO
ROY AYERS
Datum konánĂ: |
15.10.2009 - ÄŤtvrtek |
MĂsto konánĂ: |
Praha - Akropolis |
Live: |
Roy Ayers (usa) |
Popis: |
start 19:30 |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Roy Ayers mĂřà do Paláce Akropolis
Vyšel z be-bopu, má za sebou pĹŻl stoletĂ dlouhou dráhu, ale podobnÄ› jako Miles Davis svĹŻj styl pravidelnÄ› obmÄ›Ĺuje s kaĹľdou dekádou. Znáte ho jako autora singlovĂ˝ch hitĹŻ Everybody Loves the Sunshine, Move to Groove nebo We Live In Brooklyn Baby. Jeho styl byl vĹľdy zakotven v be-bopovĂ˝ch koĹ™enech: perlivĂ˝, lyrickĂ˝, rytmicky pevnĂ˝. Pokud ho hip-hopovĂ znalci dnes oznaÄŤujĂ za ikonu žánru, odpovĂdá s odstupem jako veterán, kterĂ˝ prošel tvrdou zkouškou show-businessu: "BavĂ mÄ›, kdyĹľ se tomu mohu zasmát," Ĺ™Ăká s oblibou. "A je mi ĂşplnÄ› jedno, jak mi Ĺ™ĂkajĂ, protoĹľe takhle to zkrátka v tĂ©hle branĹľi chodĂ."
Roy Ayers je na americkĂ© jazzovĂ© scĂ©nÄ› aktivnĂ od 60. let, a podobnÄ› jako Miles Davis svĹŻj styl periodicky obmÄ›Ĺoval s kaĹľdou dekádou. CelĂ˝ Ĺľivot hledal novĂ© cesty, ovlivnil nÄ›kolik generacĂ hudebnĂkĹŻ a je povaĹľován za prĹŻkopnĂka funku, R&B i acid jazzu. Stal se po Jamesu Brownovi druhĂ˝m nejÄŤastÄ›ji samplovanĂ˝m muzikantem v hip-hopovĂ˝ch nahrávkách. Letos, ve svĂ˝ch 69 letech, plánuje Ayers novĂ© album s jazzovou zpÄ›vaÄŤkou Dee Dee Bridgewater.
VyrĹŻstal v hudebnĂ rodinÄ› v Kalifornii, jeho otec byl trombonista, matka ho uÄŤila na klavĂr. Ve svĂ˝ch pÄ›ti letech dostal sadu paliÄŤek od legendárnĂho jazzovĂ©ho vibrafonisty Lionela Hamptona, ale hrát na vibrafon zaÄŤal aĹľ v 17 letech. Ĺ˝ivotnĂ prĹŻlom pro nÄ›j nastal roku 1966, kdyĹľ ho basista Reggie Workman pĹ™ivedl na jam session s flĂ©tnistou Herbie Mannem. Ayers nakonec v jeho kapele strávil ÄŤtyĹ™i roky, prosadil se pĹ™ed svÄ›tovĂ˝m publikem a svoji pĹŻvodnĂ be-bopovou orientaci rozšĂĹ™il o širokĂ© spektrum stylĹŻ. PodĂlel se na MannovÄ› klĂÄŤovĂ©m albu Memphis Underground a pod jeho producentskĂ˝m vedenĂm natoÄŤil tĹ™i sĂłlová alba.
Roku 1970 se z Kalifornie pĹ™esunul do New Yorku, kde zaloĹľil svoji nejslavnÄ›jšà sestavu Roy Ayers Ubiquity. Hráli v nĂ mj. bubenĂci Billy Cobham a Alphonse Mouzon, pĹŻvodnĂ inspiraci Milesem Davisem a Herbie Hancockem pozdÄ›ji vystĹ™Ădal velmi ĂşspěšnĂ˝ mix R&B, disco a funku, coĹľ Ayersovi pĹ™ineslo nÄ›kolik singlovĂ˝ch hitĹŻ. K nejvÄ›tšĂm patĹ™ily skladby Running Away, Everybody Loves the Sunshine, a Move to Groove, o jejĂmĹľ back-beatu se tvrdĂ, Ĺľe pĹ™edznamenal typickĂ˝ shuffle rytmus acid jazzovĂ˝ch nahrávek.
Začátkem 80. let Ayers spolupracoval s nigerijskĂ˝m prĹŻkopnĂkem afrobeatu, Felou Kutim, s nĂmĹľ se seznámil bÄ›hem turnĂ© po Nigerii, a natoÄŤil s nĂm dvÄ› alba. KdyĹľ se počátkem 90. let zaÄŤal sbliĹľovat jazz s hip-hopem, Avers hostoval na prĹŻlomovĂ©m albu Jazzmatazz rappera Guru, s nĂmĹľ pak vystupoval v newyorskĂ˝ch klubech, spolu s respektovanĂ˝m trumpetistou Donald Byrdem. Avers se tĂ©Ĺľ s Byrdem a Guru podĂlel na humanitárnĂm projektu Cool organizace Red Hot, namĂĹ™enĂ©m proti AIDS. JazzovĂ velikáni se na tĂ©to nahrávce potkávali s novou generacĂ jazzovÄ› orientovanĂ˝ch hudebnĂkĹŻ hip-hopovĂ© scĂ©ny. Vedle toho Ayers takĂ© hostoval na prĹŻlomovĂ©m albu newyorskĂ© salsy, Nu Yorican Soul.
Jeho styl byl vĹľdy zakotven v be-bopovĂ˝ch koĹ™enech: perlivĂ˝, lyrickĂ˝, rytmicky pevnĂ˝. Pokud ho hip-hopovĂ znalci oznaÄŤujĂ za ikonu žánru, odpovĂdá s odstupem jako veterán, kterĂ˝ prošel tvrdou zkouškou show-businessu: "BavĂ mÄ›, kdyĹľ se tomu mohu zasmát," Ĺ™Ăká s oblibou. "A je mi ĂşplnÄ› jedno, jak mi Ĺ™ĂkajĂ, protoĹľe takhle to zkrátka v tĂ©hle branĹľi chodĂ."
VĂce na: www.rachot.cz
Hudebnà ukázky a videa na: www.myspace.com/royayersubiquity
Předprodej: Ticketpro, Palác Akropolis
Cena vstupného:
PĹ™edprodej: stánĂ: 340 KÄŤ; sezenĂ: 390 KÄŤ
Na mĂstÄ›: 450 KÄŤ/500 KÄŤ
KoneÄŤnÄ› se v ÄŚesku uskuteÄŤnĂ vĹŻbec prvnĂ koncert jednĂ© z nejvÄ›tšĂch postav ÄŤernĂ© populárnĂ hudby. VynikajĂcĂ skladatel a vibrafonista Roy Ayers, prĹŻkopnĂk jazz-funku, R&B, soulu i acid jazzu, legendárnĂ spoluhráč Billy Cobhama, Herbie Manna, Fely Kutiho, rappera Guru, je po Jamesu Brownovi druhĂ˝m nejÄŤastÄ›ji samplovanĂ˝m muzikantem.
Roy Ayers je na americkĂ© jazzovĂ© scĂ©nÄ› aktivnĂ od 60. let, a podobnÄ› jako Miles Davis svĹŻj styl periodicky obmÄ›Ĺoval s kaĹľdou dekádou. CelĂ˝ Ĺľivot hledal novĂ© cesty, ovlivnil nÄ›kolik generacĂ hudebnĂkĹŻ a je povaĹľován za prĹŻkopnĂka funku, R&B i acid jazzu. Stal se po Jamesu Brownovi druhĂ˝m nejÄŤastÄ›ji samplovanĂ˝m muzikantem v hip-hopovĂ˝ch nahrávkách. Letos, ve svĂ˝ch 69 letech, plánuje Ayers novĂ© album s jazzovou zpÄ›vaÄŤkou Dee Dee Bridgewater.
VyrĹŻstal v hudebnĂ rodinÄ› v Kalifornii, jeho otec byl trombonista, matka ho uÄŤila na klavĂr. Ve svĂ˝ch pÄ›ti letech dostal sadu paliÄŤek od legendárnĂho jazzovĂ©ho vibrafonisty Lionela Hamptona, ale hrát na vibrafon zaÄŤal aĹľ v 17 letech. Ĺ˝ivotnĂ prĹŻlom pro nÄ›j nastal roku 1966, kdyĹľ ho basista Reggie Workman pĹ™ivedl na jam session s flĂ©tnistou Herbie Mannem. Ayers nakonec v jeho kapele strávil ÄŤtyĹ™i roky, prosadil se pĹ™ed svÄ›tovĂ˝m publikem a svoji pĹŻvodnĂ be-bopovou orientaci rozšĂĹ™il o širokĂ© spektrum stylĹŻ. PodĂlel se na MannovÄ› klĂÄŤovĂ©m albu Memphis Underground a pod jeho producentskĂ˝m vedenĂm natoÄŤil tĹ™i sĂłlová alba.
Roku 1970 se z Kalifornie pĹ™esunul do New Yorku, kde zaloĹľil svoji nejslavnÄ›jšà sestavu Roy Ayers Ubiquity. Hráli v nĂ mj. bubenĂci Billy Cobham a Alphonse Mouzon, pĹŻvodnĂ inspiraci Milesem Davisem a Herbie Hancockem pozdÄ›ji vystĹ™Ădal velmi ĂşspěšnĂ˝ mix R&B, disco a funku, coĹľ Ayersovi pĹ™ineslo nÄ›kolik singlovĂ˝ch hitĹŻ. K nejvÄ›tšĂm patĹ™ily skladby Running Away, Everybody Loves the Sunshine, a Move to Groove, o jejĂmĹľ back-beatu se tvrdĂ, Ĺľe pĹ™edznamenal typickĂ˝ shuffle rytmus acid jazzovĂ˝ch nahrávek.
Začátkem 80. let Ayers spolupracoval s nigerijskĂ˝m prĹŻkopnĂkem afrobeatu, Felou Kutim, s nĂmĹľ se seznámil bÄ›hem turnĂ© po Nigerii, a natoÄŤil s nĂm dvÄ› alba. KdyĹľ se počátkem 90. let zaÄŤal sbliĹľovat jazz s hip-hopem, Avers hostoval na prĹŻlomovĂ©m albu Jazzmatazz rappera Guru, s nĂmĹľ pak vystupoval v newyorskĂ˝ch klubech, spolu s respektovanĂ˝m trumpetistou Donald Byrdem. Avers se tĂ©Ĺľ s Byrdem a Guru podĂlel na humanitárnĂm projektu Cool organizace Red Hot, namĂĹ™enĂ©m proti AIDS. JazzovĂ velikáni se na tĂ©to nahrávce potkávali s novou generacĂ jazzovÄ› orientovanĂ˝ch hudebnĂkĹŻ hip-hopovĂ© scĂ©ny. Vedle toho Ayers takĂ© hostoval na prĹŻlomovĂ©m albu newyorskĂ© salsy, Nu Yorican Soul.
Jeho styl byl vĹľdy zakotven v be-bopovĂ˝ch koĹ™enech: perlivĂ˝, lyrickĂ˝, rytmicky pevnĂ˝. Pokud ho hip-hopovĂ znalci oznaÄŤujĂ za ikonu žánru, odpovĂdá s odstupem jako veterán, kterĂ˝ prošel tvrdou zkouškou show-businessu: "BavĂ mÄ›, kdyĹľ se tomu mohu zasmát," Ĺ™Ăká s oblibou. "A je mi ĂşplnÄ› jedno, jak mi Ĺ™ĂkajĂ, protoĹľe takhle to zkrátka v tĂ©hle branĹľi chodĂ."
VĂce na: www.rachot.cz
Hudebnà ukázky a videa na: www.myspace.com/royayersubiquity
Předprodej: Ticketpro, Palác Akropolis
Cena vstupného:
PĹ™edprodej: stánĂ: 340 KÄŤ; sezenĂ: 390 KÄŤ
Na mĂstÄ›: 450 KÄŤ/500 KÄŤ