DVD recenze: Resident Evil: Apokalypsa

Dvě sexy kočky dávají zombíkům zabrat víc, než by to na jejich místě svedl kdejaký drsný chlap. V rámci žánru hodně vydařený film doprovází na DVD zábavné bonusy.

Recenzi na film Resident Evil: Apokalypsa čtěte tady

L.J. jede autem a na ulici srazí potácející se zombie: "GTA, ty hajzle!"

Film Resident Evil: Apokalypsa mě po svém uvedení do kin na začátku tohoto roku hodně příjemně překvapil – hlavně proto, že si vůbec na nic nehraje. Adaptace oblíbené počítačové hry je prostě jen obyčejnou, zato pečlivě a s láskou vypiplanou adaptací počítačové hry. Fanoušci Resident Evil ji asi milují (osobně jsem hru nikdy nehrál a viděl jsem ji jen z dálky).

V rámci žánru "adaptací akčních hororových počítačových her" jde určitě o mnohem lepší film než byl první Mortal Kombat, a i když mých 80% (čtěte recenzi filmu) je možná zbytečně velkorysých, na sedmdesátce trvám. DVD nabízí poměrně slušnou dávku bonusů. Potěší vás úměrně tomu, jak se vám  líbil film.

Menu mohlo být vydařenější, aspoň si to myslím, když ho porovnám s provedením oficiálních webových stránek filmu (na inetu už bohužel visí jiná verze propagující DVD). Titulky bohužel nepřekládají úplně všechny hlášky, jako třeba tu v úvodu recenze. Přitom jde o vydařený vtip: Filmová adaptace kultovní hry odkazuje na jinou kultovní hru.

Bonusy nabízí Nepoužité záběry sestavené z různých legrácek, které herci prováděli na placu. Natáčení Resident Evil: Apokalypsy musela být docela sranda, i když Milla Jovovichová i Sienna Guillorryová kolem pobíhaly oblečené jako na pláž a ve skutečnosti už v noci mrzlo. Nechybí ani Vyřazené (alternativní) scény, většinou nepoužité právem.

Pod kolonkou Záběry z natáčení se nacházejí tři krátké, propagační materiály. Nezákonné firemní praktiky pojednávají o tom, že takřka všemocná korporace Umbrella našla svůj předobraz v obchodních gigantech dnešní doby. Ďábelská symfonie je celkem svižný, nekomentovaný a jen hudbou doprovozený sestřih produkčních záběrů - od porovnání rozpracovaných digitálních triků s výsledkem, storyboardů a výtvarných návrhů až po cvičné záběry zombíků a "jejich psů".

Teprve teď se dostáváme k tomu nejlepšímu! Odvážný holky je sexy dokument o hlavních hrdinkách. Hovoří především Milla Jovovichová a Sienna Guillorryová, která si svou postavu opravdu oblíbila. Jill Valentinová pochází přímo ze hry Resident Evil (stejně jako voják Carlos nebo mutant Nemesis), Sienna se zdá být jejím velkým fanouškem a věrně ji napodobuje! Včetně vrtění boky, jak prozrazuje Mila Jovovichová.

A na závěr je tady hutný dokument Konec hry: Resident Evil znovu oživený. Přehledný film o filmu je rozdělený do několika kapitol, které se postupně zabývají akčními scénami, choreografií zombií, digitálními triky, stavbou Racoon City, zbraněmi a tak dále. Pokud začnete první kapitolou, další budou automaticky následovat. Především díky tomuhle dokumentu si uvědomíte, že některé ze scén jsou přímou citací počítačové hry a film je mnohem propracovanější, než by se zprvu mohlo zdát.

Hodnocení (disk): 80%

DVD
obrazový formát: 16:9