Hudební recenze: Le Pneumatiq - Beat Safari

Česká breakbeatová parta Le Pneumatiq vydala debutovou desku. Prvotina nese název Beat Safari a na zoubek se tomuhle hudebnímu safari podívala Ivana Veselková. Její výsledné dojmy z tohoto safari si můžete přečíst zde.

Kdybych měla desku Beat Safari shrnout hodně stručně, tak vám řeknu, že to celé zní jako takový slabší a amatérštější odvar Skyline. Ale vezměme to pěkně popořádku a nejprve věcně - na Beat Safari najdete jedenáct skladeb o celkové délce něco málo přes padesát minut. Jak nám v rozhovoru, který jste si na našem webu mohli před časem přečíst, svěřil duchovní otec Le Pneumatiq - DJ Houska, na albu najdete jak starší skladby z úplných počátků kapely, tak i úplné novinky. Novější tracky by prý také měly naznačit, jakým směrem se kapela bude ubírat v dalších letech. Nějaký zásadní rozdíl mezi novinkami a staršími tracky jsem ale nezaznamenala. Je sice možné, že jsem neposlouchala dost pečlivě, ale nějaký zásadní posun nebo rozdíl ve zvuku jsem u jednotlivých skladeb nepostřehla. Jako zřejmě největší slabinu alba bych viděla výkon MCho Adrenalina. Texty jsou plné omletých klišé typu "zewling on the streets is fragment of our life" nebo moudrostí typu "Blondes in offroads know what they want". Trochu za uši tahá i místy trochu školácká výslovnost některých anglických slovíček.

Co se hudby týče, opravdu vám to bude hodně připomínat Skyline. Většinou se jedná o tanečně-popové tracky vycházející z breakbeatu, je tady však jedno velké ale. Deska zní opravdu hodně neaktuálně. Místy až trochu eurodiskový zvuk je sice plný chytlavých a někdy i docela chytrých melodií, ale lépe by zapadl tak do první poloviny let devadesátých. Pokud byste tedy od desky Beat Safari čekali něco ve stylu projektů jako jsou Freestylers nebo Atomic Hooligan, budete zřejmě trochu zklamáni.

Na závěr ale musím napsat přeci jen něco pozitivního, co se Le Pneumatiq nedá upřít – věřím, že naživo a po pár pivech si na tuhle partu můžete celkem dobře zaskotačit. Většina skladeb jsou sice trochu lacině znějící tucky, ale jistá chytlavost tam je. Světlými výjimkami z celé desky jsou podle mě tři skladby – pomalá Father Russia, arabsky laděná DJ In Marakesh a pilotní singl Life, který  zvukem připomíná starší věci od Fatboy Slima. Pokud ještě stále frčí systém "kolik hvězdiček z deseti dáš", tak dávám desce Beat Safari hvězdičky tři.