Underworld - filmová recenze od Bartiase

K upírům mám respekt už od časů charismatického Christophera Lee, ale opravdu mě zajímají od té doby, co začali vypadat jako Mina Harker. Pouhý zájem se okamžitě změnil v posedlost, když se na scéně objevila "jejich" královna s tělem Salmy Hayek. A teď přichází Kate Backinsale, aby vnesla trochu vzruchu do po staletí zuřící války svého druhu s vlkodlaky.

Underworld - filmK upírům mám respekt už od časů charismatického Christophera Lee, ale opravdu mě zajímají od té doby, co začali vypadat jako Mina Harker. Pouhý zájem se okamžitě změnil v posedlost, když se na scéně objevila „jejich“ královna s tělem Salmy Hayek. A teď přichází Kate Backinsale, aby vnesla trochu vzruchu do po staletí zuřící války svého druhu s vlkodlaky.

Selene: „Viktor je vzhůru.“

Ona Kate Backinsale zas takovou femme fatale není, přičemž moc nevzrušuje ani ta „strašlivá“ válka mezi oběma starobylými národy, nicméně dekadentně oblékaným upírkám nebudeme zvedat jejich dekadentní kožené sukýnky hned v prvním odstavci. O co tedy jde? Selene je členkou elitní jednotky Smrtonošů určené speciálně pro vyhledávání a likvidování lykanů - vlkodlaků. Dělá to už hodně dlouho a za tu dobu se změnily zbraně a lykanů utěšeně ubylo. Tentokrát se ale schyluje k něčemu velkému, protože dva z vlkodlaků poruší nepsaná pravidla „tajné“ války a ostrostřelecky po upírech pálí na veřejnosti, přímo uprostřed přeplněné stanice metra.

Underworld - filmSelene má tušení, že lykani sledovali obyčejného člověka a co hůř, že jejich dávný vůdce Lucian nezemřel, jak praví legenda, a něco chystá. Aby to bylo úplně nejvíc vzrušující (ale pořád moc není) Selene se do Michaela (to je ten člověk, kterého už vlkodlak Lucian stihl pokousat) zamiluje, odhalí spiknutí ve vlastních řadách a protože vůbec, ale vůbec netuší koho má zabít a koho ne, probudí nejstaršího a nejsilnějšího z rodu Viktora. To poslední, pokud by vás to nenapadlo, byl fakt blbý nápad.

Underworld - film

Scénář není až tak dementní a vlkodlaci nevypadají úplně jako přerostlé hot dogy. Triky jsou fajn, v některých scénách (když jedna z upírek vyskočí k tři metry vzdálenému stropu a zůstane tam viset) se dokonce vyloženě povedly. A když komando lykanů přepadne komando upírů ve vlaku a zabije Amelii, třetí nejstarší, je to konečně aspoň na chvíli pohoda. Akční scény jsou prostě povedené. Bohužel dění na plátně dostatečně nevtahuje do děje, jelikož onen scénář přeci jen netrpí šokující originalitou. Navíc začínám být alergický na to, když se hrdinové oblékají tak cool, jakoby hostovali v Matrixu. Tak já nevím… No, jestli se nudíte... Můžu vás jen ubezpečit, že Underworld se vám bude líbit, pokud máte pro podobné filmy (nebo S&M kožené oblečky) slabost.

HODNOCENÍ: 60%

Underworld
USA 2003