Rubrika: Breakdown

Sub.d.visionz je šedou eminencí české drum & bassové scény a Junkett má novou hitovku – poslechněte si ji. Massive Attack udělali hudbu pro film Luca Bessona. Dubstep Awards znají své hrdiny a Teebee má napilno. Mini recenze John B: In Transit.

Sub.d.visionz: Šedá eminence české drum & bassové scény

Původně jsem tuhle událost chtěl odbýt jen pár větami. Mixované kompilace, ať už oficiální nebo polooficiální, přeci jen vycházejí prakticky každý týden. U nás sice zdaleka ne, ale považovat každé české namíchané CD za cosi speciálního bych si rozhodně netroufnul. Pak mi ovšem něco došlo. To, že má Sub.d.visionz historicky první mixovanou kompilaci není událostí. Sub.d.visionz alias Filip Záruba sám o sobě, to už je pořádná událost.

Nenápadný chlapík byl před lety u toho, když se mimo jiné několik severomoravských sound systémů spojilo do jednoho sdružení s názvem dvoika.troika. Časem se přirozeně stal vůdčí osobností celé party a vedle DJe Elvise to byl především Sub.d.visionz, kdo vybudoval dnes už dávno proslulou drum & bassovou scénu na severní Moravě. Za dvoiku.troiku pořádal pravidelné akce Future Breakz (dočasně přerušená série se později zabydlela v ostravském klubu Fabric a dnes už je znovu pevnou součástí našich drum & bassových životů). Přátelství s Elvisem a patřičné zkušenosti z něho udělalo i spoluorganizátora slavné ostravské noci Slim Slam Drum.

Tohle je ovšem jen ta nejvyšší špička ledovce, protože Sub.d.visionz je jakousi „šedou eminencí“ celé severomoravské scény, která má prsty téměř ve všem, co se šustne. O to zajímavější je informace, že nic z toho není výdělečná činnost. Jde čistě jen o koníček, někdy i sponzorovaný z vlastní kapsy. „Normálně“ Sub.d.visionz píše třeba i hudbu do reklam, ale především se živí jako grafik.

Vaší pozornosti by neměla ujít hudba, která je slyšet během rekapitulace hitparády Medúza. Jedná se totiž o „hip hopový remix“ jeho vlastní skladby (kdo uhádne, která to je?). Pozor si dejte i na znělku kriminalistického pořadu Na stopě. Obrys mrtvoly na zemi nápadně připomíná logo labelu Moving Shadow a doličné předměty hned vedle jsou označeny čísly 2 a 3. Samostatnou kapitolou jsou také velmi kvalitní flyery (tady nebo třeba tady.sub

Sub.d.visionz jako producent, to jsou hlavně temně futuristické melodie s překvapivě vzletnými, propracovanými a dlouhými intry. Ve své diskografii, která čítá hned několik téměř profesionálně udělaných demo snímků, má i regulérní album Dirty Kind of Stuff u nezávislého českého labelu Virtual Label. After Harvest promo mix jste mohli v listopadu dostat zadarmo ke vstupence, pokud jste se rozhodli podívat na After Harvest v ostravském Fabricu. Je to dynamická palba s tím nejlepším, co zatím Sub.d.visionz napsal. A snad brzy bude k dispozici volně ke stažení, sledujte web dvoiky troiky.

Ještě jednu zvláštnost na Sub.d.visionz prozradím. Hrává výhradně svou vlastní tvorbu, proto mají jeho sety jedinečně konzistentní atmosféru a vyplatí si je na některé z akcí vyčíhat a s patřičnými bylinkami vychutnat. Respekt!

Co se stalo

Minule se stala především pěkná blbost. Byl jsem tak zblblý Vánocemi, že jsem úplně přejmenoval debutové album Abuse. Žádná Carmina Burana, ale The Great Outdoors!

Počíhejte si na další českou hitovku z Junkettova pera (pela? ;-) Freedom. Měli byste ji stáhnout tady. Mi to nešlo, ale já jsem někdy pelo. Prý je to pecka, resp. tak zvaná hitovka – peckovka!masaci

Massive Attack udělali hudbu pro film o otroku, který neumí nic jiného, než bojovat. Jisté zdroje uvádějí název Danny the Dog, jiné (IMDB) zase Unleashed. Přikláněl bych se ale k Danny the Dog. Režíroval Louis Leterrier podle scénáře R. M. Kamena a Luca Bessona. V hlavních rolích uvidíme Jeta Li a Morgana Freemana.

Dubstep End of Year Awards 2004 mají své výsledky. Nejlepší producent i DJ je Plasticman, nejlepší label Hot Flush Recordings, nejlepší nováček Toasty, nejlepší skladba skladba Toasty: Knowledge (Hot Flush Recordings), atd.

Teebee si před časem nadšeně stěžoval na DNBnation.com. Má prý k dispozici pro vydání na svém labelu Subtitles tolik dobré hudby, že všechny tracky stěží vtěstná do tří hodinového setu. Pokud ještě nevyšli, měli by se brzy objevit: Chris.Su (SUB36), Noisia EP (SUB37), Orion feat. Royal (SUB38), Break EP (SUB39), Phace (SUB40), Fanu (SUB41), znovu Chris.SU (SUB42) a Fracture & Neptune (SUB43). teebee

Kdo má namířeno

Ha a zrovna ten Teebee! Očepkovaný Nor se 21. ledna objeví na Bassinfection v brněnské Flédě.

Na 28. ledna připomínám Future Breakz s SKC v ostravském Fabricu.

Nic dalšího zatím není jisté, ale hodně se proslýchá. Sledujte Breakdown. ;-)

Co vylezlo

Veba versus Grand Central je název kompilace, na které se lidi z labelu Grand Central poprali se zpěvačkou (resp. jejím hlasem) Vebou.

Kompilaci Nobody’s Perfect namíchala Andrea Parker pro label Touchin‘ Bass. K slyšení jsou Eggfooyoung, Manasyt, A. Parker, ADJ… a hodně, hodně basových linek.

"Technical Freaks" Dylan a Technical Itch spíchli dohromady kompilačku Destruction Ritual. Těžkotonážní palba.

Mini recenze

transitJohn B: In Transit (Beta)

John B není ani tak dlouhovlasý hipík, ani tak neurvalý punkáč. John B je spíše "glam rocková" hvězda. Tedy byl by jí, kdyby drum & bass nějaký "glam" měl. Osobně ho podezřívám ze záliby v pornu i kokainu a přestože "nežeru" všechno, co dělá, v lecčem mi sympatický je. Třeba v tom, jak skladbou Blandwagon Poos setřel naštvaného Twisted Individuala. Je to pecka, plná klišé navíc vykradeného z největších hitovek minulých let. Ale funguje parádně, až mi vstávají chlupy na rukou. V ostatních skladbách je John už sám sebou. Chvílemi po svém parafrázuje nu school jump up, chvílemi baví electro nádechem a dívčími vokály dožadujícími se tvrdého sexu. A všude je slyšet ten jeho oblíbený trance (ne psytrance, trance!). John B je v tom, co dělá, prostě nekompromisní. Berte nebo nechte být. Hodnocení: 60%

připravil Radim Bartík