ROZHOVOR

 

Jon Rundell: "Kdy jsem se rozhodl být DJem? ..asi když jsem viděl Terminator X"

Kolega Carla Coxe Jon Rundell ze stáje Safehousemanagement se letos poprvé představí českému publiku na festivalu Creamfields. Přečtěte si rozhovor s tímto DJem a producentem v jedné osobě, kterého v Břeclavi zastihnete 4. července.

 
Ahoj Jone, díky, že sis našel udělat tento rozhovor. Jak se vede? Co se kolem tebe děje, co je nového?

Momentálně mám okolo sebe 4 stěny studia, pracoval jsem na několika nových nápadech a doufám, že je vydám, jakmile je dokončím. Aktuálně mi vyšel můj remix tracku od Jewel Kid na Nervous Records a další k tracku od Roel Salemin na Bush. Kromě toho je připraveno několik dalších věcí k vydání, jako například remix tracku Floating Bye od Olivera Moldana.



Tvé první kontakty s elektronickou hudbou proběhly během tvé práce v Amato Distribuci a později když ses podílel na založení downloadového portálu Trackitdown.net. Vybavíš si úplně první moment, kdy ses rozhodl stát se DJem?

Mým opravdu prvním kontaktem s elektronikou byli Public Enemy v televizi. Zatímco stále byli převážně live, v produkci jejich skladeb stále více používali technologie. A kdy jsem se rozhodl být DJem? ..asi když jsem viděl Terminator X, když pracoval s deskami:)

Když už jsme zmínili Trackitdown… Existují i další hudební portály jako Beatport nebo DJdownload. Který z nich je považován za nejdůležitější, případně je mezi lidmi nejoblíbenější?

Měřítko důležitosti je určeno individuálně, podle toho, co má kdo rád a jakou hudbu hledá. Samozřejmě jsem se výrazně podílel na založení Trackitdown, nicméně tím jsem nevyloučil ostatní obchody. Ani když jsem kupoval vinyly, nechodil jsem pouze do jednoho record shopu v Londýně. Stejně tak ne všechny portály nabízejí tutéž muziku, proto dává smysl sledovat všechny.

Kromě Djingu pilně pracuješ také na vlastní produkci. Jak bys popsal hudební žánr svých děl?

Má to techno náboj s houseovými vlivy. Vždy stavím na určitém groove a přidávám další různé prvky jako třeba funk.



S jakým hardware a software vybavením pracuješ ve studiu? Umíš hrát také na nějaký hudební nástroj?

Naučil jsem se hrát na kytaru, když jsem byl mladší, ale hra na kytaru ustoupila gramofonům a umění turntablismu. Čas od času ji vezmu do ruky, ale jsem už to není ono, musel bych trénovat. Ve studiu používám software Logic a nějaké kompresory, to je vše, co aktuálně potřebuji.

Jsi reprezentován Safehouse Managementem Carla Coxe. Jak tato spolupráce vznikla?

Nejprve jsem byl osloven, abych vedl Intec, Carlův label. Po pár letech už to bylo velmi obtížné držet obchodní stránku věcí, tak jsme se rozhodli dát si pauzu. Carl věděl, že jsem se dříve věnoval Djingu už z dob, kdy se naše cesty zkřížily v Londýně, a požádal mě, abych ho podpořil na turné v Austrálii. Všechno proběhlo v pohodě, díky čemuž mě Safehouse přibral do svého rosteru.

Jaký je tvůj osobní názor na Carla? Co na něm nejvíce respektuješ?

To, že dává příležitost lidem, aby dělali, co mají rádi. Je velmi skromný a nesobecký člověk a pro tyto vlastnosti si ho nejvíce vážím.

Kromě Safehouse zdobí tvou kariéru další významná spolupráce – Paul van Dyk vydal tvůj track na Vandit Digital a později tě požádal o zremixování jeho skladby Detournement pro album Hands on Inbetween. Jaké jiné umělce bys ještě rád zremizoval?

Určitě, a nejen z oblasti taneční hudby. Hard Fi, Kasabian, Duran Duran, Snoop Dog, The Chemical Brothers, The Prodigy, Dubfire, Danny Tenaglia, Andy C a další….

Máš nějaký zvyk nebo rituál před svým vystoupením?

Vysloveně nemám, nechávám to plynout. Čtvrt hodiny před vystoupením ale zmlknu, obvykle odejdu někam stranou, abych měl klid, a soustředím si myšlenky na svůj set.

Být DJem znamená být více atraktivní pro dívky. Vnímáš zvýšený zájem děvčat od té doby, co ses stal DJem?

Nejsem si jist, jestli je to vždycky pravda. Řekl bych totiž, že se po svých vystoupeních setkám spíše s klukama, kteří přijdou a zajímají se, co jsem hrál a tak podobně.

Pokud se nepletu, je to poprvé, co budeš hrát v ČR, i když před nedávnem jsi vystupoval na Slovensku. Co víš o ČR?

Ano, bude to moje první hraní a opravdu se tam moc těším. Slyšel jsem spoustu věcí, a nejenom o lidech z Česka jako např. Lucca, ale i z okolních zemí. Také vím, že České Budějovice jsou domovem Budweiseru a že techno je v ČR celkem oblíbené.

Které DJe bys na Creamfields Central Europe rád slyšel?

Určitě Luccu, nemám tak často příležitost ji slyšet. Dále Valentino Kanzyani – jsem jeho velký fanoušek. A pak mě zajímá, co bude hrát Popof, ještě jsem ho nikdy předtím neslyšel.

Na závěr prosím o tvou aktuální top 10:

Adam Sheridan – Tackelface
Carlo Lio – False Information
DJ T – Dis
Mark Broom – Jakcpot (Nic Fancuilli Mix)
Vestax – Whats Up (Valentino Kanzyani Mix)
Steve Mac – Rill
Carlo Lio – Curious Poses
Jeff Mills – The Bells (Ori Undo Mix)
Petrae Foy & PJC Project – Unravel This World (Kris James Mix)
Jon Rundell - Damager
 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016