ROZHOVOR

 

Wehbba: "Taneční scéna v Brazílii konečně prochází ozdravným procesem..."

Rodolfo Wehbba dnes bezesporu patří v oblasti taneční hudby mezi nejúspěšnější brazilské producenty. Od vydání debutového alba "Revoltin" v roce 2004 začala jeho kariéra strmě stoupat – následovala pravidelná hraní na největších světových parties a festivalech, releasy na labelech jako Bedrock, Renaissance, Global Underground, Great Stuff či Get Physical, a podpora od tak zvučných jmen jako jsou Timo Maas, DJ Hell, Dave Clarke, Umek nebo Stephan Bodzin. U příležitosti vydání jeho druhého alba, které také představí 18. října v pražském klubu Roxy v rámci Free Mondays, kde se blýskne i jeho krajanka Anna Miranda, jsme ho patřičně vyzpovídali...

 

Právě jsi vydal své nové album na labelu Tronic. Proč zrovna zde? A jaká je spolupráce s jeho
majitelem, známým techno DJem a producentem Christianem Smithem?

Nápad na tohle album vzešel právě od Christiana. Začal jsem s ním spolupracovat v květnu 2009, ale seznámili jsme se už o rok dříve a už tenkrát mi řekl o svých plánech na opětovné spuštění svého starého labelu a nabídl mi možnost blízké spolupráce. Koncept mého nového alba se celkem přirozeně vyvrbil po několika úspěšných titulech, kdy jsem zjistil, že současný zvuk Tronicu přesně odpovídá mé momentální
hudební produkci.


Jak by jsi svými slovy popsal tuhle desku? Máš pocit, že se hudebně liší oproti tvému předchozímu materiálu? Je za tím nějaký hlubší hudební koncept?

Podle mého názoru je nové album hodně melodické, ale pečlivě vyvážené co do rytmických postupů. Ačkoliv v sobě obsahuje celou řadu hudebních stylů, řekl bych, že jako celek je hodně tanečně zaměřené. Bylo celkem náročné dosáhnout téhle rovnováhy, protože už mě v poslední době hodně nudily ty všudypřítomné bezduché minimalistické aranže postrádající jakoukoliv muzikálnost. Zakládním konceptem alba je kombinace takové deep organické nálady s prvky soulu, funku a diska - vše zabalené do moderního house/techno zvuku.

Co můžeme očekávat od tvého DJ setu kromě (zcela pochopitelně) tvé vlastní produkce? Můžeš se s námi podělit o své oblíbené labely a producenty, kteří se pravidelně objevují v tvých setech?

Většinou při hraní rád kombinuji několik hudebních žánrů, od housu a techna po nu-disco, tech-house, prakticky cokoliv mi přijde pod ruku a hodí se to ke zbytku setu. To, že při hraní používám DJ software, mi umožňuje mít hodně široký hudební záběr a kombinací různých stylů vytvořit něco, co dohromady dává nějaký smysl. Hraju hodně skladeb od producentů jako Christian Smith, Joris Voorn, Supernova, Psycatron, Santos, Carlo Lio, Renato Cohen, Dosem a mnoha dalších... Co se týče mých oblíbených labelů, jsou to třeba právě Tronic, Bedrock, Ovum, Saved, Rejected či 100% Pure.

A co tvá vlastní značka 82 Recordings?

Činnost 82 Recordings je momentálně pozastavena. Zkoušel jsem uskutečnit koncept, který bylo těžké dlouhodobě udržet. Bylo pro mě dost obtížné label dále rozvíjet a to i přesto, že jsem měl spoustu dobrých tracků k vydání... Snažil jsem se vytvořit něco stabilního, co by pomáhalo rozvíjet umělcovu kariéru s každým novým releasem, ale s mým nabitým programem to bylo obtížné uskutečnit, takže jsem se rozhodl dát si od labelu pauzu a soustředit se víc na svou vlastní kariéru producenta a DJe.


Původem pocházíš z Brazílie, konkrétně ze Sao Paula. Jak to tam dnes vypadá s taneční scénou? Stále tam ještě hráváš? Můžeš nám nabidnout nějaké srovnání s Evropou?

Po několika letech převahy komerční hudby, taneční scéna v Sao Paulu konečně prochází ozdravným procesem... Hraju v Brazílii hodně často a pokaždé cítím, že lidi mají víc a víc zájem o kvalitní hudbu. "Undergroundová" scéna postupně sílí a čím dál víc se odděluje od té komerční. Souběžně s tím samozřejmě přijíždí stále více kvalitních umělců, kteří pomáhají hudebně "vzdělávat" návštěvníky brazilských parties. Touto cestou postupně vyzrává celá nová generace fanoušků elektronické hudby v Brazílii. Je těžké srovnávat brazilskou scénu s tou evropskou, hrál jsem už ve většině evropských zemí a jsou zde obrovské rozdíly mezi jednotlivými scénami. Snad jen jedna zásadní věc - v Brazílii v posledních 6-7 letech převažují open air akce a kluby pak jen pasivně přejímají to, co se hraje tam venku.

Jakou výbavu používáš ve studiu?

Momentálně mám ve studiu PC s programy Ableton Live 8 a Cubase 5, dále zvukovou kartu RME Fireface 800, UAD 1 a UAD 2 karty s většinou plug-inů, Focusrite Liquid Mix 32, Access Virus TI, Akai APC40, Korg Padkontrol, Novation Nocturn 49 a monitory Mackie.

Jaký je vlastně tvůj největší hit?

To je těžká otázka. :) Letos jsem měl hned několik úspěšných releasů, například remix tracku "Flyertalk" pro Christiana Smithe na labelu Bedrock či skladbu "All I Need" z mého nového alba, která se doteď drží v TOP 100 nejprodávanějších techno tracků na Beatportu. Ještě bych rád zmínil svůj remix skladby "Cross The Line", (originál mají na svědomí Chris Lake a Marco Lys) jenž se také vyšplhal poměrně vysoko v Beatport tech-house chart. Ze starších záležitostí byla určitě zásadní moje muzika pro labely Great Stuff a Jesus Loved You, které podle mě měly velký dopad na elektronickou scénu a hrála je většina známých DJs.


Na jakou party nebo festival nejraději vzpomínáš?

Určitě bych zmínil dvě akce z poslední doby... Před pár dny jsem hrál na jednom z největších brazilských festivalů Tribal Tech a to vedle hvězd typu Green Velvet, Technasia, Satoshi Tomiie, Johnny D a Valentino Kanzyani, se kterým jsem nejdříve odehrál hodinu a půl dlouhý back 2 back set ve VIP zóně a poté jsme společně pokračovali další čtyři hodiny před pěti tisícovkami lidí. Také Christian Smith zorganizoval na začátku září první Tronic label party v jednom z nejlepších klubů v Barceloně, který se jmenuje Club4, a kde jsme spolu hráli celou noc a byl to pro mě jeden z těch nejúžasnějších zážitků v životě...

Sdělíš nám své plány do budoucna?

Po krátké přestávce od práce ve studiu jsem se konečně zase vrhl na tvorbu nových tracků a remixů. V listopadu tak na Tronicu vyjdou dva releasy s novými remixy z mého nového alba a to od takových producentů, jako jsou: Christian Smith, Psycatron, Joseph Capriati, Carlo Lio, 2000 and One, D-Nox & Beckers, Samuel L Session a mnoha dalších. Jedna z novinek se také objeví na další velké kompilaci labelu Bedrock, která vyjde někdy v říjnu. Kromě toho jsem společně s Christianem Smithem zrovna dokončil několik remixů pro Laurenta Garniera, které se objeví na Tronicu někdy koncem tohoto roku.


Jaká je tvoje aktuální TOP 10?

01. Johannes Heil - Twentythree - Cocoon
02. Wehbba - Dirty Pictures - promo
03. Psycatron - Celestial Symphonies (Supernova remix) - Tronic
04. Ticon - unkown (Christian Smith remix) - Iboga Records
05. Fiord - BlidnSide (Wehbba Remix) - Sprout
06. Goldfrapp - Believer (Joris Voorn Dub) - Mute
07. Coyu & Uner - Up & Run (Dosem Remix) - Suara
08. Jay Shepheard - Umzug - Dirt Crew
09. Add2Basket - No It's Real - SK Supreme
10. Olene Kadar - Baby Keep It Up - Clap Your Hands

Valentino Kanyzani & Wehbba - live @ Tribal Tech 2010 je ke stažení zde.

foto:archiv

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016