ROZHOVOR

 

Rozhovor s Davem Fishem

Tak jaké jsou poslední novinky ohledně tvé nové desky?
 
Deska je bohužel v časovém skluzu – Lawrie Immerson aka Pounding Grooves, který mi remixoval jeden můj track a na kterém také závisí mastering a výroba matrice, nezvládl udělat vše včas dle dohody. Promo je však již venku a celý náklad bude brzy následovat.
 
 
Jak bys popsal její zvuk?
 
Zvuk je výborný. Poučil jsem se z chyb z minula a myslím, že se to na desce výrazně podepsalo. Se zvukem desek, které vznikly čistě u nás je „trojka“ prostě nesrovnatelná. Je to způsobeno jak masteringem a výrobou matrice, tak podklady vzniklými na hardware.
 
 
Máš na nové desce nějaké hosty,nebo jsi ji dělal sám?
 
Koncept je tentokrát jiný než u prvních dvou a myslím, že to byla dobrá volba. Svými remixy na můj taneční track přispěli Pounding Grooves a DJ Preach, dále pak ambientními úlety na vinylu debutují Hyde & Oersted, Ambitech a Ono. Tyto dvouminutová intra ocení spíše experimentátoři.
 
 
Přemýšlel jsi někdy o práci s jinými hudebníky?
 
Přemýšlel, něco i zkusil (např. live s bubeníkem Pavlem Fajtem), ale vím, že pro mě to není ta správná cesta. Ztrácím tak osobní, hudební a časovou nezávislost, která je pro mě maximálně důležitá.
 
 
Jak dlouho hraješ jako Dj?
 
Jak DJ působím cca 4 roky, muziku skládám minimálně 10 let, přesně si už nevzpomínám. 
 

Jsi víc showman nebo Dj?
 
Showman určitě ne a slovo DJ taky moc nemusím :) Na DJing jsem se vlastně dal hlavně proto, že to je podstatně jednodušší a rychlejší, než od nuly prosazovat vlastní hudbu a také proto, že jako DJ mohu lidem snadněji prezentovat to co se mi líbí. Ne, showman cíleně být nechci, to přenechám jiným.
 
 
Kde si zatím hrálo nejlíp? A z jaké akce máš nejlepší pocit?

Dobrých, ale i špatných akcí bylo hodně. Mezi ty, ze kterých mám skvělý pocit určitě patří Luxus ve Fabricu, Ultratechy v Meziříčí, poslední Strain na TeePee, dobrý pocit jsem měl z dřívějších Beatů v Babylonu, ale i ten poslední v Relaxu se celkem vydařil tak jako Silvestr tamtéž. Nejlíp se mi zřejmě hrálo na Citadele, ale obecně to záleží na technických podmínkách, atmosféře anebo na zvyku. Proto se mi dobře míchá v Perpetuu, kde vím, do čeho jdu.

Co si myslíš o agentuře JPA, která  stáhla do svého bookingu všechny české hvězdy?

Nechce se mi to moc komentovat, ale myslím, že taková centralizace taneční scéně nic nepřinese. Maximálně dojde k medializaci určitých lidí a skupin, ale to známe z tiskovin už nyní. Bohatí budou bohatší a chudí zas o něco chudší a pár lidem naroste více sebevědomí. Mě tohle “jak se vyrábí hvězda” moc nezajímá, jdu jinudy.
 
 
Jak reaguješ na momentální klubovou scénu?
 
Jelikož žiji v Brně, tak celkem negativně, protože tu klubová scéna v podstatě neexistuje. Spíš jen její náznaky. Kluby se zavírají nebo skomírají – po změnách na Flédě tu už není jediný, co by měl vlastní dramaturgii a jasný koncept. Systém ty máš vstupný, my bary a udělej si akci za dramaturgii nepovažuji. V tom závidím Ostravě Fabric.
 
 
Co klubová scéna v Brně?
 
Chybí tu pořádný klub a chtělo by to zbourat Boby. Pak by se to možná zlepšilo.
 
 
Co si myslíš o velkých parties, které vlastně u nás likvidují kluby?
 
To co většina Djů.  Nadávám na ně, kde můžu, ale jsem nadšený, když si tam můžu náhodou zahrát, protože hrát pro velký dav na velké akci je zážitek. Šancí je ale poskrovnu, protože lidé, co o nich rozhodují, sledují své vlastní osobní zájmy, nebo obsazují stále dokola ty stejné lidi.
 
 
Jaký máš názor na naše promotéry?
 
Nejde je házet do jednoho pytle. Jsou přesně takoví, jací jsou jako lidi. Někteří jsou profíci, kteří to dělají pro peníze, jiní zase jen z nadšení. Někdo proto, že má rád taneční muziku, jiný zase stylem urvi co můžeš. Ale obecně je takových, kteří dělají akce jen proto, aby pobavili kvalitní hudbou sebe a lidi, a úměrně své práci vydělali, hrozně málo. A také jich hodně přeceňuje předražené a arogantní cizince na úkor domácích DJů.
 
 
Myslíš si, že se lidi vrátí do klubů?
 
Když budou mít kam se vrátit – tedy ve smyslu, když budou mít poctivé a dobré kluby, tak věřím, že ano. Ty kluby ale moc nejsou a chápu proč. Nějakou dobu by totiž polykaly dost peněz, což si provozovatelé nemohou dovolit.
 
 
Hrál jsi někdy v zahraničí a jaký z toho máš pocit?
 
Jednoznačně dobrý pocit. Člověka si tam daleko víc váží. Rakousko není špatné, ale daleko více se mi líbí na Slovensku nebo v Polsku. Lidé jsou tam takoví vřelejší a méně povrchní. Vyšší životní úroveň je příjemná, ale kazí mentalitu.
 
 
Co čekáš do budoucna? Kterým směrem s chceš vydat?
 
Potřebuji změnu. Nechci dál rutinně pouze hrávat a vydávat na vlastním labelu techno desky. Teď uzrál čas na produkci pro cizí vydavatelství. Stylově se posouvám více k progresivním záležitostem jak Djingem, tak produkcí, ale samozřejmě jen do té míry, jak si to mohu jako Fish dovolit. Rád bych připravil triphop/ambient projekt – tedy CD a live a také bych se rád věnoval filmové hudbě. Co z toho opravdu stihnu je věc jiná.
 
 
Jak na tebe zapůsobil loňský rok? A byl pro tebe úspěšný?
 
Relativně ano, i když je vše v recesi, krachují labely, párty apod. Za úspěch považují vývoj, hlavně neztvrdnout na místě.
 
 
Jaký je tvůj objev za poslední dobu ? (Dj,Producent,Kapela?

Poslední dobou nacházím pro mě spíše staronové objevy mezi producenty a kapelami, které tu působí již delší dobu. Nových producentů je hodně, tak jako vydávaných desek, ale většinou bych jejich přínos popsal jako nošení dříví do lesa. Originality je opravdu málo.
 
 
Tvoje Top 5?
 
Tony Rohr – Yadda Yadda Yadda – My Mind
 
The Youngsters – These in my arms
 
Metroline – Overcome
 
Jan Kessler – Psychoactive
 
Tim Xavier – Eight Dub Sac
 
 
Chceš lidem něco vzkázat?
 
Jaro už se blíží! :)

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016