ROZHOVOR

 

Rozhovor s Fanon Flowersem

Tento sympatický hudebník u nás poprvé vystoupí 10. července na open air festivalu Svojšice. Víte, že studoval s Jay Denhemem? A jak to vlastně v Americe s taneční scénou vypadá?

 

Letos budeš hrát v České Republice poprvé. V krátkosti se nám představ, popiš svou produkci.

Vyžívám se v hraní funky techno rytmů, v něčem, co mohu nazvat oduševnělý organický industriální zvuk. Pravý tmavý detroitský styl. Přirovnal bych to také k Jamesu Brownovi a jeho bubnům.

Ve Svojšicích hraješ jako live act. Hraješ jen takto, nebo i jako DJ? Co upřednostňuješ?

flowersZačal jsem profesionálně hrát v roce 1995 a od té doby jsem hrál v Evropě a US pouze jako DJ, až do roku 2001. Poté ustoupil Djing do pozadí a až do teď hraji převážně live acty. Dávám přednost livku, protože tak mám šanci měnit hudbu přímo před publikem. Každý set je jiný, nikdy nehraji stejné skladby ve stejném pořadí. A super je,že můžu vnímat tu sílu energie, kterou vydávají lidi.

Zajímalo by mě, jak je to na vašem kontinentu. U nás se říká, že  je to kolébka techna. Jak to vidíš ty? Jaká je tam situace- jsou oblíbenější veliké akce s tisíci lidmi, nebo dávají lidé přednost klubovám akcím? Má ten druh techna, který hraješ v posledních měsících a který vydáváš na labelech jako jsou Tsunami Rec. a jiné,u vás své příznivce?

V USA toho pro opravdové techno moc děláno není. Vedle detroitského Movement festivalu a pár malých akcí v Los Angeles se toho tady opravdu moc neděje. Je tu  cítit změna "časů" a "hudebních stylů". V roce 1997-2000 bylo USA o mnoho více zainteresováno do techna, ale to se nyní vrátilo a přeměnilo do něčeho jiného. Ten druh techna, jaký hraji, není podporován tak, jak tomu bylo před lety. V těchto dnech je v USA asi jen 5 kvalitních record shopů,kde se dá sehnat nekomerční techno.

Vím o tvé produkci na evropských labelech-vydáváš také na jiných labelech? Jaké jsou tvé plány do budoucna- produkce,remixy...

Nyní nahrávám jen na svém vlastním labelu, Mechanisms Industries. V budoucnu budu vydávat hudbu s jinými techno umělci, které velice uznávám.

Producenti prodávají svá studia a pracují převážně se softwarem. Stalo se to nějakým módním stylem, nebo nutnou realitou. Jaký máš na to názor?

Myslím,že každý má dělat to, co ho baví a co je pro něj pohodlné. Znám umělce, kteří používají pouze hardware a jiní pouze software. Někteří dokonce obojí. Já jsem osobně přeměnil studio na software v roce 2003.

Kde jsi si užil své hraní nejvíce? Máš nějakou speciální vzpomínku z hraní?

Jedno z mých oblíbených vystoupení bylo v Detroitu 2000, elektronický hudební festival, před 20 000 lidmi.

Budeš hrát se Steve Stollem, Echoplexem, Bossem...na festivalu Svojšice.Víš o nich něco?

Jo. Steve Stoll je na scéně již pár let, vydává kvalitní newyorské techno. Echoplex je báječný muzikant, vydal EP na mém labelu(Mechanisms Industries) nazvaný  "Taking Off".Slyšel jsem mnoho dobrých věcí o Bossovi a mám vydání jeho PVc Recording a opravdu se těším na jeho vystoupení.

Jací jsou tví oblíbení producenti?

Nyní: Christian Wunch, Oscar Mulero, Exium

Jak by jsi nalákal lidi, aby přišli na festival a těšili se na tvé hraní?

Lákám lidi co mají rádi tvrdý funky bas a oduševnělý rytmus- realný detroitský styl techna.

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016