PROFIL

 

Mer-G

Profil

K hraní jsem poprvé přičichnul na podzim roku 2003, kdy jsem spolupořádal menší akce v olomouckém U-klubu. Protože mě nebavilo jen tak stát a dívat se na ostatní jak hrajou, pořídil jsem si pár starých desek a nejprve pod taktovkou Romany a později sám jsem se hluboko ponořil do zlámaných beatů. Abych si alespoň trochu jako nováček zahrál, bylo nejjednodušší zahrát si na vlastní akci, proto bych rád vzpomenul na poslední z vlastní série: Drum Experience 4 s IM Cyber v U-klubu Olomouc.

Pořádání vlastních akcí vděčím za mnohé zkušenosti a navíc kontakty. Přesto byl rok 2004 ještě na hraní dost chudý. Koncem roku jsem se připojil do nově vznikající agentury YTP a účastním se tak pravidelně parties Positive Vibes, z nichž asi nejznámější je ta s pořadovým číslem 4 a headlinerem Aphroditem. Rok 2005 je tak ve znamení nově vznikajících kontaktů a možností vytáhnout paty z Olomouce (Praha, Ostrava, Náchod), účastnit se významnějších akcí (Positive Vibes, RedBox, Get Heiky) a zahrát si s výbornýma djs (Aphrodite, IM Cyber, Elvis, Romana, Bassbeast, Kyanid, Shade a další). Po počátečním tápání jakým stylem se vydat, jsem se zamiloval do rychlých, tvrdých beatů s výraznou bassovou linkou. Nevyhýbám se „komerčním“ věcem, protože když už nic, tak známá věc lidi stoprocentně rozpaří. Navíc se snažím hrát tak, abych si sám při hraní zapařil :) Nejraději hraji v druhé půlce večera, kdy se snažím vytáhnout z lidí poslední zbytky sil a udržet je na place.

Co čekám od roku 2006? Pracuji zrovna na webových stránkách a dvou nových setech (Fastfood, Happymeal). V listopadu 2004 jsem narychlo nahrál demo, kterým jsem chtěl ukázat jak a jakým stylem bych se chtěl dát. Fastfood se tak ponese v rychlém tvrdším tempu a protože rád často měním desky, chtěl bych do 45 minut nakomponovat 20-25 věcí. U setu Happymeal pak půjde o liquid funky poslechovku.

Co ještě dodat? Protože rád cestuji a poznávám nová místa a lidi, není pro mě problém se za hraním táhnout na dobrou party až na druhý konec republiky. A jelikož jsem kvůli práci nestihl ještě žádný letní festival, budu muset tohle prázdné místo letos zaplnit :)

 

Rozhovor

Kubo, Olomouc vždy patřil k poměrně významným centrům taneční kultury v Čechách. Můžeš nám prosím popsat, jak se má situace dnes? Děje se ve městě něco zajímavého? Co třeba klubíky, halové akce a tak…. ?

To máš pravdu. Jen jsem rád, že v poslední době zlomené beaty válcují ty rovné. S kluby to je špatný, nikdo ještě nezacelil díru po Barumbě, tak se tu alespoň koná spoustu zajímavých akcí od těch malých až po ty větší. Co tak vím, máme se i letos na co těšit. Čeká nás Paul B, Raisem, Roni Size a mnoho dalších. Z menších akcí bych zmínil nově vznikající studentské čtvrtky v olomoucké U-klubu. První akcičky by se mělo zúčastnit 10 djs.

Ve své biografii píšeš, že jsi se přidal k partičce, která stojí za agenturou YTP. O co konkrétně tu kráčí a čemu se hodláte v budoucnu především věnovat?

Agentura YTP vznikla před dvěma lety a v té době nikdo pořádně nevěděl, jakým směrem se činnost bude ubírat. Pořádáme akce s názvem Positive Vibes. Nejúspěšnější pak byla ta s číslem 4, kde jsme si mohli zahrát po boku DJe Aphrodita. Do budoucna však nebude pořádání akcí primární cíl, i když se jich úplně vzdát nechceme. Kluci, na kterých to vše stojí, se chtějí více soustředit na propagaci DJs a z webových stránek vytvořit informační web minimálně pro celý olomoucký kraj.

Myslíš, že má podobný projekt v regionu své místo, nebo je to jen projev určitého nadšení?

Místo tu rozhodně je, ale bez určitého nadšení by nic podobného dělat nešlo. Je v tom spousta práce, špatná návratnost investic… Znám pár lidí, kteří do toho šli po hlavě a kvůli penězům a šlo jim to do té doby, než vyschl zdroj financí nebo je to prostě přestalo bavit. Investice do nemovitostí je myslím výnosnější. :)

Hraješ celkem krátce… jak se ti svůj djing daří vyvíjet? Pozoruješ na sobě nějaké zásadní změny - ať už se techniky hraní nebo vkusu týče?

Určitě se mi vytříbil vkus. Ty doby, kdy jsem bezhlavě kupoval vše, co se mi líbilo, už jsou naštěstí pryč. Člověk pak sice měl spoustu věcí, které ale dohromady neladily. Technika jde taky nahoru. Možná je odvážné to sám o sobě tvrdit, nicméně kdybych dva roky dělal něco, co mě baví, věnoval se tomu a snažil se to rozvíjet a neviděl žádné zlepšení, asi bych s tím už dávno skončil. Mám rád rychlou obměnu desek, které do sebe „zapadají“. Abych dosáhl třeba na Elvise, který takhle hraje, bude to chtít ještě spoustu práce.

Zmiňoval ses také o svých vlastních akcích, řekneš nám k jejich konceptu něco bližšího?

To už bylo v roce 2003. Přes léto toho roku zavřela Barumba a můj tehdejší zaměstnavatel se rozhodl tu díru vyplnit. Takže jsem dostal na starosti dnb, střídali jsme to s technem. Chvíli to šlo, ale pořádali jsme to v prostorech, z kterých klub vytvořit prostě nešel a lidi tak velká pravidelnost akcí brzy unavila. Jedno plus to ale mělo. Získal jsem spoustu zajímavých zkušeností a dopředu říkám, že se do pořádání moc nehrnu. Spousta práce, málo uznání.

Který z hostů tě zaujal svým setem bezkonkurenčně nejvíc?

V té době jsem to ještě nesledoval. Spíše teď, co hraji, se rád dívám zkušenějším pod ruce. Z českých je mi nejbližší už zmiňovaný Elvis a v březnu se těším na Paula B. Jeho Nuborn mixy vždy netrpělivě očekávám.

Které akce v ČR pravidelně navštěvuješ? Jezdíváš třeba do Prahy nebo Ostravy?

Když to jde, jezdím po celé republice :) Pravidelně ale navštěvuji akce jen v Olomouci. Není čas. Občas se vydám do Ostravy nebo Brna a do Prahy se v nejbližší době doufám konečně přestěhuji :)

Kdybys měl ve stručnosti popsat aktuální obsah svého kufru, co bys nám řekl?

Spíš bych popsal, co mi v něm chybí. Je plný divokých a rychlých věcí. Mám rád takové ty skladby, co si ve výškách rychle utíkají kupředu. Ale takové věci nejde hrát v malých klubech. Proto bych rád, až k tomu bude příležitost, nakoupil pár liquid funkových věcí.

Podle čeho si myslíš, že lidé na parketě reagují nejvíce?

Podle toho jestli se vytvořila dobrá atmosféra a jestli je set něčím zajímavý. Zákaz monotónnosti a občasná hitovka je myslím částí úspěchu.

Rubrika je sponzorovaná Speed 8 - vrhneme se proto také na tvůj life style. Máš se "smart drugs" nějaké zkušenosti?

Jasný, navíc mám tříletou praxi za barem. Bez "smart drugs" bych si nedokázal představit žádné hraní po druhé hodině ranní. Protože se snažím před hraní moc nezničit, jde na mě většinou pak spánek a logicky potřebuji něčím nakopnout.

Čemu se věnuješ normálně, v civilním životě?

Zatím stále pracuji za barem, ale už mě tenhle styl každodenního nočního života začíná unavovat. Tak hledám práci v Praze a do budoucna bych se chtěl věnovat public relations.

Fajn. Závěr – finále. Máš pro nás nějakou pozvánku, nebo tip kam vyrazit?

Když zůstanu v Olomouci, asi by si nikdo neměl nechat březnové vystoupení ruského DJe Paula B na v pořadí už třetím Redboxu. A jinak ať se všichni těší na letní festivaly, zimy už bylo dost.

 

DOPORUČUJEME

 
Syncopix: "Inspiruji se dnem i nocí, pláčem i bojem, opilcem i krásnou dívkou..." The Advent: "Na Apokalypsu se s Industrialyzerem těšíme už od jara!" Report z Drum Affection od Katky Hudební recenze: Kaiserdisco - In No One´s Shadow Shades Of Gray sedmnáctkou u Nightphunk Recordings Sonority a Jock The Lock hned sedmkrát na netlabelu Melodica Jackpot od Fusi & Johnson dalším titulem u Tribal Vision Sato-San To chystají na konec listopadu konečně album Report ze Sound Of Da Boombox od Kickita Report z koncertu Jóhanna Jóhannssona od Myclicka Report z Trasmission – Future Cities od Čéši Report z párty Shadowbox se Syncopixem od Katky Nažhavte se na Apokalypsu sety zahraničních vystupujících! Skyline: "U Private Madness, Public Danger jsme měli od začátku jasno..." United Flavour právě dokončují nové album Hudební recenze: Spirit Catcher - Partners In Crime Report z koncertu Trickyho od Myclicka SHato & Paul Rockseek právě debutovali s Orange Comrades Report z 15. narozenin LMB s The Brand New Heavies od Myclicka After TV z Flow se Sébastien Légerem od Jana Frejma Report z koncertu Crystal Castles v LMB od Vlasty Ševra Audiofly: “Náš label Supernature má za úkol podporovat nové talenty!“ Report z Wonderland Night od Čéši Petit Western dalším EP od Meraka Spirit Catcher: "Kostel? Možná to nejlepší místo pro chytání duchů!" Report z akce Apokalypsa The Bells od Čéši HD videa z Apokalypsy HD videa z Transmission od MHD Scott Ferguson: "Pro mě je důležité, aby to lidi nutilo tancovat, smát se, případně brečet či si zpívat..." Debutem nového labelu MOSP Recordings je Siberia od Michala Poliaka
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016